خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

آرامش زائران در جوار امامزادگان در هیچ جای دیگر یافت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۲۶

یکی از شاخص‌های تبدیل شدن امامزادگان و بقاع متبرکه واجب التعظیم به قطب فرهنگی کشور، ایجاد پایگاه‌های عظیم فرهنگی در این اماکن مقدسه است که بحمدالله طی سال‌های اخیر به همت سازمان اوقاف و امور خیریه، با قوت در حال اجرا شدن است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه قطعا امامزادگان ملجأ و پناهگاهی برای عاشقان خاندان پیامبر(ص) است، گفت: بی‌شک آرامشی که زائران و مجاوران در کنار قبور زیارتی دریافت می‌کنند، در هیچ جای دیگر نمی‌توان جستجو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، سیدحسین هاشمی با بیان اینکه استفاده از موقعیت مناسب امامزادگان و بقاع متبرکه برای ترویج و تعمیق برنامه‌های فرهنگی می‌تواند بسیار راهگشا باشد، اظهارداشت: یکی از شاخص‌های تبدیل شدن امامزادگان و بقاع متبرکه واجب التعظیم به قطب فرهنگی کشور، ایجاد پایگاه‌های عظیم فرهنگی در این اماکن مقدسه است که بحمدالله طی سال‌های اخیر به همت سازمان اوقاف و امور خیریه، با قوت در حال اجرا شدن است.

استاندار تهران ادامه داد: برنامه‌هایی همچون خیمه معرفت، پایگاه‌هایی برای پاسخگویی به شبهات دینی زائران از جمله این برنامه‌هاست که خوشبختانه با استقبال کم نظیری مواجه شده است.

هاشمی یکی از دستاوردهای این حرکت فرهنگی را آشنایی زائران و مجاوران امامزادگان با تاریخچه و زندگی نامه نوادگان و فرزندان خاندان پاک و سلاله پیامبر(ص) دانست و تصریح کرد: این مهم خود مروج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه قطعا امامزادگان ملجأ و پناهگاهی برای عاشقان خاندان پیامبر(ص) است که در آن به آرامش می‌رسند، تصریح کرد: بی‌شک آرامشی که زائران و مجاوران در کنار قبور زیارتی دریافت می‌کنند، در هیچ جای دیگر نمی‌توان جستجو کرد.

وی ادامه داد: ما هرچه جایگاه عظیم و معنوی امامزادگان را برای مردم بیشتر معرفی کنیم، یک کار بزرگ فرهنگی شکل می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه اگر شما به زائران و مجاورانی که به زیارت اماکن مقدسه مشرف می‌شوند نگاه کنید، از هر تیپ و چهره‌ای مشاهده می‌کنید، افزود: شاید اگر این چهره‌ها را جای دیگر یا در مکان دیگر ببینیم، به ذهنمان خطور نکند که این افراد اعتقادی به دین و مذهب داشته باشند.

استاندار تهران اضافه کرد: پس مسئولان هرچه با برنامه‌های فرهنگی، زمینه حضور گسترده مردم را فراهم کنند، به تدریج آن کسانی که نسبت به برخی مسائل اعتقادی کم توجه هستند، اصلاح خواهند شد که به نوبه خود یک تحول فرهنگی عظیم خواهد بود.

وی اضافه کرد: به نظر من امامزادگان بهترین موقعیت برای کار فرهنگی است و به حق مقام معظم رهبری فرمودند که باید امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند.

هاشمی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه حرکت خوبی را در جوار امامزادگان آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش و روحیه جهادی منویات مقام معظم رهبری را در حوزه فرهنگی به معنای حقیقی کلمه پیاده سازی کنند تا امامزادگان تبدیل به نگین فرهنگی برای تمام شیعیان جهان شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز