خبرگزاری کار ایران

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه:

۱۴هزار خانوار عشایری کرمانشاه، کوچ پاییزه خود آغاز کردند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۲۳

همزمان با فرا رسیدن فصل سرما، ۱۴هزار خانوار عشایری کرمانشاه به همراه یک میلیون و۵۰۰ هزار راس دام، کوچ پاییزه خود را به مناطق گرمسیری استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان آغاز کردند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه در جلسه ستاد کوچ عشایر این استان، اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما، ۱۴هزار خانوار عشایری کرمانشاه به همراه یک میلیون و۵۰۰ هزار راس دام، کوچ پاییزه خود را به مناطق گرمسیری استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی اشرف آزادی گفت: عشایر استان کرمانشاه سالانه با تولید بیش از۱۰ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن شیر، ۶۰۰ تن روغن حیوانی و افزون بر یک هزارو ۶۳۰ تن انواع الیاف دامی نقش بسزایی در تولید فرآورده‌های دامی و اقتصاد کشور دارند.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با بکارگیری ۳۰ دستگاه کامیون تانکردار، روزانه بیش از یک هزار متر مکعب آب آشامیدنی سالم برای مصرف شرب خانوار و دام بین بیش از هفت هزار خانوار عشایر توزیع شده و کار آبرسانی در مناطق گرمسیری محل استقرار عشایر تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه، همچنین گفت: به منظور دسترسی آسان عشایر به مراتع و اطراقگاه‌های خود در نیمه اول سال جاری بیش از ۱۲۰ کیلومتر راه و گذرگاه‌های عشایر تعمیر و مرمت شده و هم اکنون اکیپ‌های راهگشایی در مناطق گرمسیری در حال تیغه زنی و مرمت راه‌های عشایری هستند.

آزادی یکی دیگر از فعالیت‌های امور عشایر را توزیع سیلندر گاز با قیمت مصوب در جایگاه‌های شهری به عشایر برشمرد و گفت: به منظور جلوگیری از تخریب مراتع و جنگل‌ها و استفاده عشایر از سوخت پاک و سالم با استفاده از پنج دستگاه خودرو گازرسان، گاز مایع بخشی از خانوارهای عشایری توسط این مدیریت تامین و توزیع می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عشایری اظهار داشت: با نظارت، هدایت و حمایت این مدیریت، اتحادیه و ۱۰ شرکت تعاونی عشایری به همراه ۳۴ فروشگاه ثابت با توجه به استمرار پدیده خشکسالی، توانسته‌اند بالغ بر یک هزار تن جو و کنسانتره دامی خریداری و در انبارهای امور عشایر ذخیره و بتدریج در بین عشایر تحت پوشش قبل از کوچ و در حین کوچ توزیع کنند.

وی گفت: طبق هماهنگی بعمل آمده با فرمانداران و ادارات و ارگان‌های ذی‌ربط، کار ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و مسائل امنیتی عشایر استان در مسیرهای کوچ و مناطق گرمسیری بهتر از سال گذشته انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین به‌منظور کاهش خطرات احتمالی جاده‌ای بیش از دو هزار عدد تراکت هشداردهنده، در مسیر کوچ عشایر بین رانندگان توزیع می‌شود و برای استقرارعشایر در مناطق مرزی با هماهنگی ارگان‍‍‌های نظامی بیش ازسه هزار کارت تردد ویژه مناطق مرزی و چهار هزار برگ تردد موقت حمل مایحتاج برای عشایر صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز