خبرگزاری کار ایران

کتابخانه کاربردی عتبات راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۱۷

پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، همزمان با نزدیک شدن همایش بزرگ پیاده روی اربعین کتابخانه کاربردی عتبات را ویژه زائران ایرانی در فضای مجازی راه اندازی کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، همزمان با نزدیک شدن همایش بزرگ پیاده روی اربعین و به منظور دسترسی آسان و استفاده بهینه از تولیدات و منشورات حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت، کتابخانه کاربردی عتبات را ویژه زائران ایرانی در فضای مجازی راه اندازی کرد.

به گزارش ایلنا، مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری گفت: زیارت عتبات و همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی از دیرباز تاکنون از اهمیت ویژه‌ای در بین شیعیان برخوردار بوده است، همه ساله میلیون‌ها شیعه مشتاق از گوشه و کنار جهان، بسوی سرزمین مقدس عتبات حرکت کرده، با تمامی سختی‌ها و مشقت‌ها خود را به کربلا می‌رسانند.

حجت الاسلام «روزبه برکت رضایی» با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار ایرانی در اربعین حسینی به عتبات اعزام شدند، افزود: امسال نیز پیش بینی می‌شود از جمهوری اسلامی ایران بیش از این آمار در قالب کاروان‌های متعدد به عتبات اعزام شوند که به منظور دسترسی آسان و سریع زائران به مسایل و مباحثمرتبط با این موضو ع، کتابخانه کاربردی عتبات ویژه زائران ایرانی را راه اندازی کردیم.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به انتخاب ۳۵ عنوان کتاب کاربردی عتبات، تصریح کرد: اکنون بیش از ۹۰۰ عنوان کتاب از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده که در کتابخانه تخصصی حج و زیارت به صورت الکترونیکی برای کاربران قابل دریافت است، اما با توجه به اهمیت موضوع و آشنایی بیشتر زائران با کتاب‌های مناسب با این ایام، کتابخانه کاربردی عتبات را راه اندازی کردیم.

وی گفت: در این کتابخانه، کتاب‌های با عنوان چهل گام تا عتبات، حماسه جاویدان، راهنمای اماکن زیارتی و سیاحتی، راهنمای حرم مطهر امیر مومنان، راهنمای مسجد مقدس سهله، راهنمای مسجد مقدس کوفه و ره توشه عتبات عالیات قرار داده شده است.

برکت رضایی افزود: همچنین زائر کربلا، زینب عقیله بنی هاشم، ساقی تشنه، سر نینوا، سفیر سعادت، سلمان محمدی، سمانه، حدیثه، نرجس خاتون، سیمای نجف اشرف، سیمای کاظمین، سیمای کربلا، شیر زن کربلا، عاشورا حماسه جاویدان، عتبات عالیات عراق و فرهنگ زیارت از دیگر عناوین این کتابخانه کاربردی است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: همچنین فایل متن موبایلی این ۳۵ کتاب با پسوند جاوا، «جی اچ‌ام» و «پی دی اف» در کتابخانه کاربردی قرار داده شده تا زائران عزیز بتوانند با دریافت فایل این کتاب‌ها به راحتی معارف را بیاموزند.

علاقه‌مندان برای مطالعه و دریافت فایل متنی کتاب‌های کتابخانه کاربردی عتبات می‌توانند به www. hajj. ir مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز