خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد:

برگزاری نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه متبرکه

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۵۱

طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» علاوه بر بقاع متبرکه و امامزادگان در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا نیز برگزار شد که امسال در مجموع طی ماه محرم ۱۲ هزار و ۳۴۴ حسینیه، مسجد و تکیه مجری برگزاری این طرح بودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش، در بیش از ۱۵ هزار امامزاده، بقعه متبرکه، حسینیه، تکایا و مساجد سراسر کشور خبر داد و گفت: نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه متبرکه برپا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد شرفخانی با بیان اینکه روز عاشورا از دیرباز، تجلی درگیری حق و باطل و روز فداکاری و جانبازی در راه دین و عقیده شناخته شده است، اظهارداشت: امام حسین(ع) در این روز با یارانی اندک ولی با ایمان و پر صلابت، با عزتی بزرگ و شکوه‌مند، با سپاه سنگدل و بی‌دین یزیدی به مقابله برخاست و کربلا را به صحنه همیشه زنده عشق خدایی و آزادگی مبدل ساخت.

وی با بیان اینکه شناساندن مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه در خصوص اهداف والای نهضت حسینی‌، همواره رکن اصلی برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف بوده است، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری، مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و به منظور جهت دهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیات موقوفات مرتبط، طرح‌ها و برنامه‌های پرباری را به اجرا در آورده است.

شرفخانی اضافه کرد: سوگواره «بصیرت عاشورایی» در همین راستا و با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و نیز به منظور اجرای هرچه بهتر و صحیح‌تر نیات واقفین خیراندیش، برای چهارمین سال متوالی با برنامه‌های متنوعی اعم از؛ «تجمع بزرگ لبیک یا حسین»، «همایش شیرخوارگان حسینی»، «سوگواره احلی من العسل» و «همایش رهروان زینبی» در آستان مقدس ۲۷۸۳ بقعه متبرکه و امامزاده کشور طی ماه محرم اجرا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهداف برگزاری طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» تصریح کرد: اجرای نیات واقفین خیراندیش با استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت هرچه مطلوب‌تر برگزار کردن، مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین عموم مردم، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، ایجاد بصیرت عاشورایی با استفاده از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات از اهداف برگزاری این طرح است.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مرکزی حضرت سید الشهدا(ع) در ستاد سازمان اوقاف و ادارات کل اوقاف استان‌ها گفت: قرارگاه مرکزی با عنوان «حضرت سید الشهدا(ع)» در ستاد سازمان جهت برنامه‌ریزی، فعال سازی و نظارت برحسن اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی، هدایت و راهبری و تنظیم دستور العمل‌ها و ابلاغیه‌های مرتبط با این طرح راه اندازی شد و همچنین در ذیل آن نیز در هر استان، قرارگاهی با همین نام ایجاد شد.

شرفخانی اضافه کرد: طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» علاوه بر بقاع متبرکه و امامزادگان در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا نیز برگزار شد که امسال در مجموع طی ماه محرم ۱۲ هزار و ۳۴۴ حسینیه، مسجد و تکیه مجری برگزاری این طرح بودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۱۳ هزار و ۶۳۹ مجلس تعزیه داری و روضه خوانی حضرت ابا عبدالله طی ماه محرم در طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی اعزام مبلغ از حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه استانی به سراسر کشور جهت اجرای طرح‌ها و برنامه‌هاست، افزود: امسال در مجموع ۵ هزار و ۴۶۳ مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم، از حوزه‌های علمیه استان‌ها و روحانیون مستقر در بقاع متبرکه در روند برگزاری این طرح مشارکت کردند.

شرفخانی ادامه داد: امسال در ۴۱۵ بقعه متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت با هدف پاسخگویی به سوالات شرعی، ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، مشاوره خانواده، تبلیغ چندرسانه‌ای، مشاوره کودک و نوجوان و… برپا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال در قالب برگزاری طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی»، ویژه برنامه‌هایی اعم از؛ «تجمع بزرگ لبیک یا حسین»، «همایش شیرخوارگان حسینی»، «سوگواره احلی من العسل» و «همایش رهروان زینبی» برگزار شد، تصریح کرد: «تجمع بزرگ لبیک یا حسین» همزمان با روز دوم محرم سالروز ورود کاروان امام حسین(ع) به صحرای کربلا در ۲۲۰ آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار شد و «همایش شیرخوارگان حسینی» نیز در ۳۵۵ بقعه متبرکه و امامزاده برگزار گردید.

وی اضافه کرد: «سوگواره احلی من العسل» امسال برای اولین بار در ۲۴۶ بقعه متبرکه و امامزاده و همچنین «همایش رهروان زینبی» ویژه بانوان در روز ۱۲ ماه محرم در ۳۳۵ بقعه متبرکه و امامزاده برگزار شد.

شرفخانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های موکد امسال اقامه نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه و امامزادگان بود، گفت: امسال در مجموع نماز ظهر عاشورا در ۱۷۹۵ بقعه متبرکه و امامزاده با حضور خیل جمعیت عزاداران حسینی اقامه شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» و اجرای امینانه نیات واقفان در قالب این طرح موجب تشویق مردم به سمت ثبت وقف‌های جدید می‌شود، تصریح کرد: امسال در مجموع طی ماه محرم و در قالب اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی»، ۱۳۲ وقف جدید توسط واقفان خیراندیش در کشور به ثبت رسید.

شرفخانی اضافه کرد: در سومین روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برای آن حضرت و یاران با وفایش ختم قرآن و محفل انس با قرآن در ۴۵۰ بقعه متبرکه برگزار شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امسال برپایی نمایشگاه «سبک زندگی حسینی» نیز در بقاع متبرکه پیش‌بینی شده بود که در مجموع این نمایشگاه در ۱۵۵۰ بقعه متبرکه برپا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز