خبرگزاری کار ایران

پلیس راهور ناجا خبرداد

بازگشت ۵۰ درصد زائران کربلای معلی

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۶۰۳

یروز متاسفانه چند تصادف فوتی و جرحی داشتیم که بیشتر ناشی از خستگی و خواب آلودگی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و یا انحراف به چپ بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا ضمن اشاره به بازگشت ۵۰ درصد از زائرین کربلای معلی به میهن اسلامی، اعلام کرد: قرارگاه ترافیکی اربعین تا بازگشت کامل زائران، درمرز مهران مستقر است.

به گزارش ایلنا به نقل از راهور؛ سردار اسکندر مومنی گفت: تا این لحظه ۵۰ درصد از زائرین کربلای معلی به میهن اسلامی وارد شده‌اند؛ امروز شاهد اوج بازگشت زائران بودیم و پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده بازگشت زائران ادامه داشته باشد.

وی گفت: از سه محور شلمچه، چزابه و مهران بازگشت مسافران صورت می‌پذیرد. ورود زائرین پرحجم اما روان است و انضباط دارد؛ دیروز با کمبود شدید اتوبوس در مهران مواجه بودیم که خوشبختانه با بسیج امکانات اتوبوس‌ها از عصر دیروز رسیدند و در این لحظه مشکل اتوبوس وجود ندارد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: اما این میزان که تا کنون اتوبوس آمده، برای نیاز امروز است و برای مرز مهران روزانه ۵۰۰۰ اتوبوس نیاز داریم. انشاءالله این بسیج خوبی که صورت گرفته، طی روزهای آینده هم ادامه داشته باشد.

مومنی در ادامه گفت: بارندگی‌ها از امروز آغاز شده و بارش برف در ارتفاعات را داریم. زائرین عزیز هنگام بازگشت توجه لازم را داشته باشند و رانندگان به هیچ وجه اصرار نکنند که سریع به مقصدشان برسند؛ ایمنی در درجه اول است.

رییس پلیس راهور تصریح کرد: دیروز متاسفانه چند تصادف فوتی و جرحی داشتیم که بیشتر ناشی از خستگی و خواب آلودگی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و یا انحراف به چپ بوده است. خواهشمان این است که رانندگان سرعت مطمئنه را در دستور کار خود قرار داده، فاصله طولی را رعایت کرد، شتاب و عجله نداشته باشند.

وی همچنین افزود: چند هزار نفر از زائرین آمده بودند که به سمت کربلای معلی خارج شوند در حالی که عدم نیاز به ویزا فقط برای اربعین بود و اگر هم در مرز ایران اجازه خروج بدهند، طرف عراقی به هیچ وجه اجازه ورود نخواهد داد.

مومنی متذکر شد: خواهشمان این است که از مراجعه به مرز مهران و سایر مرز‌ها برای خروج به عراق خودداری کنند و اجازه دهند بازگشت این تعداد از هموطنان با امنیت، آرامش، همکاری دست‌اندرکاران و خود زائرین عزیز با آرامش و امنیت به پایان برسد.

مومنی در پایان تاکید کرد: قرارگاه ترافیکی اربعین با حضور کلیه سازمان‌ها تا بازگشت کامل زائران، در مرز مهران مستقر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز