خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت تهران:

آیت‌الله غیوری عاشق خدمت بود / وی از خط‌ شکنان پیروزی انقلاب بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۱۶۹

آیت‌الله غیوری شخصیتی بود که از گرفتاری مردم ناراحت می‌شد و برای کمک به محرومان و مصدومان خودش را به آب و آتش می‌زد.

امام جمعه موقت تهران آیت‌الله غیوری را از خط‌شکنان نهضت انقلاب اسلامی دانست و گفت: وی هموراه عاشق خدمت بود و تشنه قدرت نبود.

به گزارش ایلنا؛ آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم یادبود آیت‌الله سید علی غیوری که با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مسجد امام عسکری(ع) شهرری برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به روایتی در ارتباط با سیره و سجایای اخلاقی پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: نخستین ویژگی پیامبر مکرم اسلام(ص) مردم‌داری بود، ایشان از متن مردم و در میان مردم زندگی می‌کردند.

وی گفت: یکی از شاخصه‌های و مصادیق موفقیت رهبران و مدیران، هدایت‌گری جامعه است و اینکه از متن مردم بوده و برای خود مردم باشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) گرفتاری، ناتوانی و مسائلی که به مردم وارد می‌شد را تحمل نمی‌کردند و آنچه که موجب رنج مردم می‌شد سبب رنج پیامبر(ص) نیز می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) باری که بر دوش مردم بود را بر دوش خودشان می‌دیدند و اگر کوچکترین رنجی برای مردم حاصل می‌شد آن را درک می‌کردند.

آیت‌الله صدیقی پیامبر مکرم اسلام(ص) را پیامبر مهربانی، کرامت و رئوف بودن خواند و تاکید کرد: پیامبر اسلام(ص) علی‌رغم مهربانی و کرامت منشاء خیر و برکت برای مومنان نیز بودند.

وی ادامه داد: برخورد پیامبر(ص) همواره برخوردی از روی وحدت و مهربانی بود و سبب نجات مومنان و رستگاری آنان بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آنچه خدا از طریق پیامبر اسلام(ص) بر انسان‌ها نازل کرده است عین مهربانی خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: اگر برخی احکام برای برخی افراد سخت است اما باید بدانند که عزت، تکامل و سعادت در تحمل سختی‌ها است.

وی بیان داشت: این‌که انسان از مال و جان خود و تعلقات دنیا دل ببرد اگر چه ظاهرش تلخ است اما همه آن از اساس مهربانی است و رشد و تکامل انسان را به‌دنبال دارد.

امام جمعه موقت تهران آیت‌الله غیوری را مصداق کامل این حدیثدانست و تاکید کرد: آیت‌الله غیوری از دل مردم بود و مراسم تشییع باشکوه وی نشان از محبوبیت ایشان داشت، مراسم تشییع آیت‌اله غیوری با مراسم تشییع هنرمندان، ورزشکاران و شخصیت‌های سیاسی متفاوت بود چرا که همه مردم اعم از علماء، خیران، کسبه و همه اقشار جامعه در آن حضور داشتند و آیت‌الله غیوری را از خودشان می‌دانستند.

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله غیوری عاشق خدمت بود و هرگز تشنه قدرت نبود، عنوان کرد: آیت‌الله غیوری شخصیتی بود که از گرفتاری مردم ناراحت می‌شد و برای کمک به محرومان و مصدومان خودش را به آب و آتش می‌زد.

آیت‌الله غیوری منشاء خیر و برکت بود

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: مراجعات زیادی در تهران به آیت‌الله غیوری می‌شد و وی خیران را جمع می‌کرد و تلاش می‌کرد آلامی برای دردمندان ایجاد کند.

وی افزود: هیچ مجموعه خیریه و منشاء خیر و برکت برای مردم در تهران وجود نداشت که آیت‌الله غیوری در راس آن نباشد، ایشان همواره در ساخت و آبادانی و عمران منطقه نقش اساسی داشت و نیازهای مادی و معنوی محرومان و نیازمندان را برطرف می‌کرد.

امام جمعه موقت تهران کمک به مقاومت لبنان، ساخت مدرسه علمیه، بیمارستان، مجموعه آموزشی و … را از جمله اقدامات و خدمات ارزشمند آیت‌الله غیوری برشمرد و خاطرنشان کرد: آیت‌الله غیوری در خارج مرزهای کشور نیز خدمات شایانی از خود به یادگار گذاشته است و تلاش‌های شایسته‌ای به شیعیان و محرومان آن کشورها داشته است.

وی خدمت به محرومان و نیازمندان را یک توفیق دانست و تاکید کرد: رسالت رسیدگی به نیازمندان بر دوش پیامبر مکرم اسلام(ص) بود و امروز این رسالت بر روی دوش علماء است که با تشویق خیران و … مشکلات مردم را مرتفع کنند.

آیت‌الله سید علی غیوری، پنج‌شنبه هفته گذشته در سن ۸۴ سالگی و براثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

پیکر این عالم ربانی پس از تشییع باشکوه در شبستان آیت‌الله کاشانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در منزل ابدیش آرام گرفت.

مراسم شب هفت آیت‌الله غیوری روز پنج‌شنبه(چهارم دی ماه) از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز