خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد امام خمینی مطرح کرد:

مخدوش شدن سلامت برخی افراد به دلیل عدم برخورداری از حقوق انسانی

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۸۰

ما در ۳۵ سال گذشته با نگاهی تکریمی و نه ترحمی اهداف خود را پیگیری کردیم که از جمله اقدامات می‌توان به احیای عزت محرومین اشاره کرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: در این کمیته با انسانهایی روبرو هستیم که سلامت ذهنی و جسمی‌شان به دلیل عدم برخورداری از حقوق انسانی مخدوش شده است و به دلیل تحقیرهای اجتماعی، احساس کوچکی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین انواری در اولین مجمع وکلا و حقوقدان نیکوکار کمیته امداد امام خمینی در ارتباط با چگونگی تشکیل این نهاد گفت: از ابتدای نهضت امام خمینی(ره) در سالهای ۴۱ و ۴۲ با دستگیرشدن تعدادی از مبارزان، امام خمینی(ره) افرادی را مامور کردند تا به صحنه سیاسی وارد نشوند و به صورت مخفیانه به خانواده‌های دستگیر شدگان یاری برسانند و اینگونه شاکله کمیته امداد به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه نهادهای انقلاب اسلامی همچون کمیته امداد، بسیج و سپاه پاسداران قطعات نظام هستند و از نظام جدا شدنی نیستند، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم کمیته امداد مردمی بودن آن است ما در این کمیته با انسانهایی روبرو هستیم که سلامت ذهنی و جسمی‌شان به دلیل عدم برخورداری از حقوق انسانی مخدوش شده است و به دلیل تحقیرهای اجتماعی احساس کوچکی می‌کنند و نمی‌توانند استعدادهای خود را بشناسند و از آنها بهره بگیرند، همچنین توان دفاع از حقوق خود را نیز ندارند.

انواری ادامه داد: ما تاکید داریم که حمایت و صیانت از حقوق این اقشار جامعه در برنامه‌های ما قرار بگیرد، همچنین ایجاد امنیت اقتصادی حقوقی و سلامت نیز در دستور کار قرار دارد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی افزود: تاکید بر اصل استحکام خانواده ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس، باور کردن و به کار گیری استعدادها و تامین امنیت نیز از جمله مواردی است که کمیته امداد در راستای آنها تلاش و سعی می‌کند که فضایی همراه با آسایش، آرامش و نشاط را برای مددجویان ایجاد کند.

انواری اظهار کرد: رفاه و تامین اجتماعی یکی از اصول حرکتی انقلاب است که امام و رهبری نیز همواره در گفتمان خود به تامین نیاز اقشار محروم جامعه تاکید داشتند.

وی افزود: ما در ۳۵ سال گذشته با نگاهی تکریمی و نه ترحمی اهداف خود را پیگیری کردیم که از جمله اقدامات می‌توان به احیای عزت محرومین اشاره کرد.

سرپرست کمیته امداد با بیان اهمیت نقش کمیته امداد در امنیت ملی گفت: آیا صدها نوجوانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، نمی‌توانستند در میان شورشگران باشند؟ براساس اعلام نهادهای امنیتی، در تمام این سالها اگر مشکلاتی به وجود آمده، هیچکدام از افراد دخیل در آنها از افراد تحت پوشش کمیته امداد نبوده‌اند.

وی ادامه داد: ایجاد خوداتکایی، ایجاد آگاهی نسبت به آسیب‌ها، ‌ تغییر سبک زندگی، ‌ تاثیر در مجامع بین المللی در زمینه الگو سازی و…از جمله مهمترین اقدامات کمیته امداد در تمام این سالها است و علاوه بر آن نیز این نهاد همواره به دنبال توسعه سرمایه اجتماعی است، زیرا مبالغ مالی که به نیازمندان کمک می‌شود، مهم نیست بلکه مهم تاثیر این کمک بر زندگی افراد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز