خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد:

آسیب تعدادی واحد مسکونی بر اثر زلزله‌های روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۲۲

خوشبختانه تمام زلزله‌های دیروز که یکی از آنها بزرگی ۵.۶ ریشتر داشت، هیچ خسارت جانی به بار نیاورده اما به تعدادی از واحدهای مسکونی آسیب وارد شده که در حال بررسی میزان این خسارات هستیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: زلزله‌های روز گذشته در جنوب کشور هیچ خسارت جانی نداشته است و تنها به برخی ساختمان‌ها آسیب وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل نجار امروز(چهارشنبه) در نشست هم‌اندیشی مدیران کل مدیریت بحران استان‌های کشور گفت: این جلسه برای هم‌افزایی و هم‌فکری بیشتر مدیران در مراحل چهار گانه بحران تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه اقدامات، سیاست‌ها و مسائل کاری اخیر مدیریت بحران با مدیران در میان گذاشته شد و این مدیران نیز در ارتباط با مشکلات خود مباحثی را عنوان کردند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه بیشترین مشکل ستادهای مدیریت بحران تامین اعتبارات است، اظهار کرد: اعتبار بسیار خوبی از سوی دولت پیشنهاد شده و امیدواریم که از سوی نمایندگان تصویب شود اما مشکل در روند طولانی و پیچیده پرداخت این بودجه است که ما درصدد هستیم که بهترین راهکار را برای دریافت به موقع و مناسب این اعتبارات طراحی کنیم.

نجار با اشاره به آتش‌سوزی‌های متعدد در جنگل‌های دامنه البرز و زاگرس به ویژه جنگل گلستان در سال جاری گفت: سازمان جنگل‌ها و مراتع که متولی جنگل‌هاستة برای اطفای حریق حدود ۲ هزار نیرو با ساز و کار و فرماندهی مشخص دارد.

همچنین سازمان حفاظت محیط زیست نیز برای این گونه موارد نیروهای محیط‌بان دارد، بنابراین در زمینه پایش و اطفای حریق، این دو سازمان باید عملکرد مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: اما در زمان حوادثوسیع سازمان مدیریت بحران ورود پیدا می‌کند، همچنین با توجه به آتش‌سوزی‌های امسال شورای عالی مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور تشکیل و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد. همچنین قرار شد از امکانات نیروهای مسلح تا مرحله اطفای حریق استفاده شود و اکیپی در شمال کشور با تجهیزات کافی مستقر شود.

معاون وزیر کشور همچنین به اهمیت مستندسازی در عملکرد مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: از این طریق تجربیات ارزشمندی کسب خواهد شد و نقاط ضعف و قدرت نیز مشخص و اصلاح نقاط ضعف در دستور کار قرار می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون توانسته‌اید به مدیریت یکپارچه در بحران دست پیدا کنید، گفت: نمی‌توانیم بگوییم که اکنون در این زمینه به وضعیت مطلوب رسیده‌ایم اما باید به این موضوع توجه کنیم که ممکن است هر لحظه بحران اتفاق بیفتد.

نجار با بیان اینکه دیروز روز پرخطری برای کشور بود افزود: دیروز تعدادی زلزله بالای ۳.۵ ریشتر در جنوب کشور داشتیم، بنابراین این آمادگی و نگاه فرابخشی باید به موضوع مدیریت بحران همواره وجود داشته باشد و بحثآموزش مستمر همواره ادامه پیدا کند.

نجار گفت: خوشبختانه تمام زلزله‌های دیروز که یکی از آنها بزرگی ۵.۶ ریشتر داشت، هیچ خسارت جانی به بار نیاورده اما به تعدادی از واحدهای مسکونی آسیب وارد شده که در حال بررسی میزان این خسارات هستیم.

وی همچنین در مورد ایجاد یک ستاد مدیریت بحران در جنوب شهر تهران گفت: کماکان در حال بررسی وضعیت چند زمین در جنوب تهران هستیم. در حال حاضر منطقه شهر آفتاب و نزدیکی مرقد امام خمینی مطلوب دیده شده و در حال بررسی جوانب مختلف آن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز