خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گوی ایلنا با سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تشریح شد؛

دلایل آتش‌سوزی‌های سریالی در روزهای اخیر

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۰۵۷

کارگاه، خوابگاه و مدارس زمینه بیشتری برای حادثه ساز شدن دارند، چرا که معمولا در این مراکز مسائل ایمنی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد همچنین انبار داری در این مراکز با اصول ایمنی همراه نیست.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره افزایش آتش سوزی‌ها در روزهای اخیر گفت: مهمترین دلیل وقوع این آتش سوزی‌ها به عدم رعایت اصول ایمنی و بی‌احتیاطی افراد باز می‌گردد، در این زمینه سازمان امدادی و آتش نشانی کاری نمی‌توانند انجام دهند.

جلال ملکی در این باره به خبرنگار ایلنا، گفت: مهمترین دلیل وقوع این آتش سوزی‌ها به عدم رعایت اصول ایمنی و بی‌احتیاطی افراد باز می‌گردد، در این زمینه سازمان امدادی و آتش نشانی کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی گفت: تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم، ارائه توصیه‌های ایمنی است که مردم باید انجام دهند، اما تا زمانی که خود مردم نخواهند که این مسائل را رعایت کنند، کاری از پیش نمی‌رود.

ملکی گفت: علاوه بر این، ورود به فصل سرما در بروز آتش سوزی بی‌تاثیر نبوده است، به هر حال استفاده از وسایل گرمایشی که استاندارد‌های لازم را هم ندارند، بروز حادثه را افزایش می‌دهد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران تاکید کرد: به همین دلیل کارگاه، خوابگاه و مدارس زمینه بیشتری برای حادثه‌ساز شدن دارند، چرا که معمولا در این مراکز مسائل ایمنی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، همچنین انبار این مراکز با اصول ایمنی همراه نیست.

ملکی گفت: انبارداری نادرست در این مراکز یکی دیگر از دلایل آتش سوزی است؛ به طور مثال در کارگاهی که در بازار تهران آتش گرفت، مواد اولیه زیادی به دلیل نزدیکی به ایام عید، انبار شده بود.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته نیز چند مورد حادثه آتش سوزی در خوابگاه وجود داشت، گفت: در اماکن تجمعی و اماکنی که قرار است؛ در طول شب افراد در آن اسکان داشته باشند، مانند؛ خوابگاه، پادگان و غیره معمولا اصول ایمنی رعایت نمی‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: در همین خوابگاهی که چند روز پیش آتش گرفته بود؛ دلیل اصلی حادثه این بود که در جای نامناسبی وسایل غیرضروری و بلا استفاده خوابگاه را انبار کرده بودند. اگر این وسایل استفاده نمی‌شود، باید از محل خارج شود نه انبار، آن هم به صورت غیراستاندارد.

وی افزود: حتما نباید کسی از راه برسد و از عمد شعله‌ای را روشن کند؛ گاهی جرقه کوچکی در کنار وسایل قابل اشتعال حوادثبزرگی ایجاد می‌کند.

گفتنی است؛ در چند روز گذشته آتش‌سوزی‌های متعددی در مراکز و مناطق مختلف تهران رخ داده است؛ پس از آتش‌سوزی مدرسه در منطقه ۱۳، بازار مبل، خوابگاه دانشجویی، کارگاه راه‌آهن و روز گذشته نیز بازار سید ولی تهران دچار حریق شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز