خبرگزاری کار ایران

نجات مادر و نوزاد پس از ۱۵ ساعت گرفتاری در برف و بوران ورزقان

کد خبر : ۲۴۱۱۳۲

به علت وضعیت نامناسب مادر، نجات گران اقدام به سرم تراپی و تزریقات لازم تحت نظر ماما کرده و نسبت به کنترل علایم حیاتی مادر تا آمدن بالگرد اورژانس نمودند.

نجات گران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در عملیاتی ۱۵ ساعته موفق شدند یک مادر باردار و نوزاد گرفتار در برف و بوران شهرستان ورزقان را نجات دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، مسوول تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان این مجموعه، با اعلام این خبر گفت: نجات گران موفق شدند مادر بارداری را در روستای برزین از خطر نجات دهند.

سیدعلی سیدی افزود: روز گذشته ۱۹ دی ماه حوالی ساعت ۲۰:۳۰ از طریق شبکه بهداشت ورزقان با جمعیت هلال احمر تماس و خبر از وضعیت نامساعد مادر بارداری در روستای دور افتاده برزین اعلام شد که به علت مسدود بودن راه روستا و صعب العبور بودن آن، امداد رسانی زمینی با مشکل مواجه بود که بنابه درخواست جمعیت تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان در قالب دو تیم عملیاتی با بهره گیری از دو دستگاه خودرو کمک دار و عملیاتی آرگو از تبریز عازم منطقه شدند.

وی گفت: دو نفر خانم امدادگر که تخصص یکی مامایی و دیگری نجات گر کوهستان بود، تیم اعزامی را همراهی می کردند.

سیدی اضافه کرد: حوالی ساعت ۳ بامداد امروز به روستای سراجلو در ۱۵ کیلومتری روستای برزین رسیدیم و از آنجا چون ادامه مسیر با خودروهای کمک دار مقدور نبود با توجه به تماس از روستا و اعلام وضعیت نامساعد مادر باردار به ناچار خودرو آرگو با دو نفر خانم ماما و نجات گر و دو نفر از اعضای تیم به طرف روستای برزین رهسپار شدند.

وی گفت: خودرو آرگو بعد از طی ۱۵ کیلومتر در میان برف و کولاک شدید حوالی ساعت ۵ بامداد امروز به برزین رسید و اعضای تیم که مشاهده کردند نوزاد به دنیا آمده، بلافاصله اقدام به انجام کمک های پزشکی لازم برای سلامت و زنده ماندن نوزاد کردند.

سیدی افزود: به علت وضعیت نامناسب مادر، نجات گران اقدام به سرم تراپی و تزریقات لازم تحت نظر ماما کرده و نسبت به کنترل علایم حیاتی مادر تا آمدن بالگرد اورژانس نمودند.

وی گفت: صبح امروز حوالی ساعت ۹:۳۰ بالگرد اورژانس برای انتقال مادر و نوزاد به محل مراجعه و در نزدیکی روستای برزین توسط نجات گران با جانمایی پد، به زمین نشسته و نجات گران با آرگو اقدام به انتقال مادر و فرزند به بالگرد کرده و از آنجا به بیمارستان طالقانی تبریز انتقال داده شدند.

به میمنت روز میلاد پیامبر اسلام(ص) پدر و مادر این نوزاد نام پسرشان را ' محمد ' گذاشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز