خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور:

پیش‌نویس لایحه سمن‌ها به دولت ارسال شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۹۸۵

جلسه شورای معاونان هر هفته برگزار می‌شود، ‌برنامه‌ها اعلام، ‌بررسی و در ‌‌نهایت مورد تصویب قرار می‌گیرد و مصوبات این جلسه به عنوان برنامه اجرایی هفته کاری وزارت کشور در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور درباره تدوین قانون سمن‌ها(سازمان‌های مردم‌ نهاد) گفت: در تابستان گذشته رئیس جمهور در وزارت کشور با نماینده سمن‌ها جلساتی برگزار کرد که مهم‌ترین خواسته این گروه‌ها تدوین قانون مربوط به سمن‌ها بود، معاونت اجتماعی پیش‌نویس لایحه را تهیه کرده و این لایحه نیز به دولت ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی امیری در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد٬ درباره انتخاب معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: معاونت سیاسی وزارت کشور معاونتی مهم است این معاونت مسئول مستقیم برگزاری انتخابات، بررسی موضوع احزاب و گروه‌های سیاسی و تقسیمات کشوری است.

وی افزود: بعد از اینکه آقای میرولد از این معاونت رفتند سرپرستی آن به عهده من گذاشته شد و در بخشی از موارد نیز شخص خود وزیر به مسائل رسیدگی می‌کند. ما نیز امیدواریم هر چه زود‌تر معاون سیاسی منصوب شود.

سخنگوی وزارت کشور در تشریح عملکرد این وزارتخانه عنوان کرد: وزارت کشور بعد از استقرار دولت تدبیر وامید و انتخاب آقای رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر کشور در اولین اقدام خود مدیران بخش‌هایی را که مورد نیاز بود را تغییر داد اولین بخش‌هایی که تغییرات در آن صورت گرفت٬ استانداری‌های کشور بود.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ استاندار در این روند تغییر کردند گفت: این تغییرات با تعامل وزارت کشور با نماینده ولی‌فقیه، نمایندگان مجلس، ‌نخبگان و اعضای ستاد انتخاباتی دولت انجام شد.

امیری تاکید کرد: توصیه وزیر کشور به استانداران توجه به رفاه و معیشت مردم بود٬ به همین دلیل تصمیم گرفته شد هر استاندار برنامه‌ای برای توسعه استان با واقعیت سنجش کمی و کیفی ارائه دهد.

امیری افزود: بخش‌های ستادی اعم از معاونت‌ها و مدیرکل‌ها نیز تغییر کرده و منصوب شدند.

وی ادامه داد: جلسه شورای معاونان هر هفته برگزار می‌شود، ‌برنامه‌ها اعلام، ‌بررسی و در ‌‌نهایت مورد تصویب قرار می‌گیرد و مصوبات این جلسه به عنوان برنامه اجرایی هفته کاری وزارت کشور در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور گفت: مسئولیت سیاسی داخل کشور بر وزارت کشور است به همین دلیل باید از بحث‌های حاشیه‌ای که منابع و نیروی انسانی را بر مسیر غیرلزوم هدایت کند پرهیز شود٬ چرا که وقتی امنیت وجود داشته باشد در سایه آن عدالت و توسعه رخ می‌دهد.

این مقام مسئول در وزارت کشور گفت: در ادامه فعالیت‌های این وزارتخانه احزاب و تشکل‌های سیاسی فعال شدند کنگره‌‌هایشان برگزار می‌شود و روزنامه‌ها آزادنه به انجام امور می‌پردازند و دولت هم عنوان کرده که از نقد منصفانه استقبال می‌کند.

امیری تاکید کرد: قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با حضور نماینده همه گروه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. این قانون مربوط به دهه ۶۰ بود و با شرایط کنونی نیازمند تغییر بود.

امیری گفت: برای اصلاح قانون احزاب دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی دعوت شدند٬ نشست‌هایی دراین باره برگزار شد و در‌‌نهایت لایحه پیش‌نویس قانون احزاب وگروه‌های سیاسی به دولت تقدیم شد که امیدواریم این لایحه خارج از نوبت بررسی و زود‌تر به مجلس ارسال گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز