خبرگزاری کار ایران

اعزام بیش از ۱۴۳ هزار زائر ایرانی عمره‌گزار

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۰۳

طبق آمار ثبت شده تاکنون ۱۴۳ هزار و ۷۶۵ زائر با ۴۶۵ پرواز از ایران اسلامی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت اظهار داشت: طبق آمار ثبت‌شده تاکنون ۱۴۳ هزار و ۷۶۵ زائر با ۴۶۵ پرواز از ایران اسلامی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

به گزارش ایلنا، حسن سرخوش گفت: طبق آمار ثبت شده تاکنون ۱۴۳ هزار و ۷۶۵ زائر با ۴۶۵ پرواز از ایران اسلامی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۷ پرواز با شرکت هواپیمایی ایران ایر با ۳۳ هزار ۷۹۱ زائر، شرکت هواپیمایی ماهان با ۱۱۷ پرواز ۳۶ هزار و ۷۵۸ زائر و شرکت هواپیمایی سعودی با ۲۳۱ پرواز، ۷۳ هزار ۲۸ زائر را منتقل کرده اند.

سرخوش اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر در مدینه منوره و به همین تعداد نیز در مکه مکرمه حضور دارند که روزانه متوسط ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از ایران اسلامی در قالب ۱۱ تا ۱۲ پرواز به سرزمین وحی اعزام و به همین تعداد از مکه مکرمه به میهن اسلامی باز می‌گردند.

وی یادآور شد: همچنین طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته حدود ۳ هزار و ۶۰۰ زائر، روزانه پس از اقامت ۵ روزه در مدینه منوره وارد مسجد شجره می‌شوند و با پوشیدن لباس احرام این شهر را جهت انجام مناسک عمره به مکه مکرمه ترک می‌کنند.

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت اظهار کرد: هم‌اینک مشخصات ۲۵۴ هزار و ۴۳۶ زائر ایرانی جهت صدور روادید به سفارت عربستان در تهران و مشهد ارسال شده است که ۲۱۲ هزار و ۶۳۵ زائر رقم الکترونیکی و ۱۸۷ هزار و ۸۸۱ زائر روادید عمره دریافت کرده‌اند.

وی روند اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی را خوب ارزیابی کرد و از کاهش مدت زمان تاخیرها خبر داد و گفت: در چند روز گذشته تاخیر بلند مدتی به ثبت نرسیده است و در حال حاضر میانگین تاخیرها ۲۷ دقیقه را نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز