خبرگزاری کار ایران

احداث۳ بیمارستان وقفی تخصصی سرطان

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۹۱

اجرای امینانه نیت واقفان در حوزه وقف، یکی از رسالت‌ها، مسوولیت‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه و دستور کار همیشگی این سازمان است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به طرح وقف جمعی از طریق عرضه اوراق وقف در کشور گفت: امسال با عرضه و فروش اوراق وقف براساس طرح وقف جمعی، احداث ۳ بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری، اراک و شیراز آغاز شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین «علی محمدی» گفت: اجرای امینانه نیت واقفان در حوزه وقف، یکی از رسالت‌ها، مسوولیت‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه و دستور کار همیشگی این سازمان است.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف اجرای امینانه نیت واقفان را یک تکلیف شرعی می داند، افزود: مقام معظم رهبری نیز بر این نکته، بارها تاکید کرده اند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه گسترش وقف های جمعی و گروهی نیز از سوی سازمان اوقاف پیگیری می شود، گفت: گسترش وقف های جمعی و گروهی علاوه بر ترویج فرهنگ تعاون و همکاری، به توسعه و ترویج فرهنگ وقف نیز کمک می کند.

محمدی افزود: در قالب این نوع وقف، افراد در قالب گروه های مختلف صنفی، قومی می توانند وقف انجام دهند که در صورت تحقق این امر، می توانیم شاهد موقوفات کلان در کشور باشیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه با انجام این شیوه از وقف می توان بسیاری از مشکلات و نیازهای جامعه که دولت به تنهایی قادر به رفع آنها نیست را برطرف کرد، گفت: الگوهایی نیز در استان های مختلف کشور در زمینه وقف های گروهی و جمعی وجود دارد و امسال درمان بیماران سرطانی و ایجاد مراکز درمانی با استفاده از شیوه وقف جمعی در شهرهای مختلف از جمله ری، شیراز و اراک انجام شده و عرضه اوراق مشارکت وقف آن در حال اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز