خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها:

۳۰درصد از بازسازی بم باقی مانده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۲۱۰

بم بازسازی شده اما هنوز پاکسازی نشده است و ۳۰ درصد از بازسازی این شهر باقی مانده و هنوز آواربرداری صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها گفت: در کرمان سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ متر مکعب کاهش سطح آب زیرزمینی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمال جوانمرد در نشست امروز شورای عالی استان‌ها گفت: ‌ پیشنهاد می‌کنم ۲۴ مهرماه مصادف با روز به آتش کشیدن مسجد کرمان توسط عوامل شاهنشاهی به عنوان روز مسجد جامع نامگذاری شود.

وی با اشاره به اوضاع کنونی شهر زلزله‌زده بم گفت: شهر بم بازسازی شده اما هنوز پاکسازی نشده است و ۳۰ درصد از بازسازی این شهر باقی مانده و هنوز آواربرداری صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه آواربرداری‌ها در این شهر زلزله بم را تداعی می‌کنند خاطرنشان کرد: کوچه‌های این شهر هنوز آباد نشده و کالبد اجتماعی، فرهنگی آن زخمی شده و هنوز ترمیم نشده است.

جوانمرد در خصوص جنگ نرم اظهار کرد: این جنگ هم‌اکنون هجمه شدیدی به ایران وارد کرده ضمن اینکه ۲۰ درصد از میهن اسلامی ما تحت پوشش رسانه ملی قرار ندارد و از طرفی ۲۴۰۰ شبکه ماهواره‌ای تحت پوشش هستند و از این تعداد ۱۸۰ شبکه فارسی زبان وجود دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی با طرح این سوال که آیا تهاجم فرهنگی به تجاوز فرهنگی تبدیل نشده است به جشن طلاق و پدیده نوظهور ازدواج‌های سفید اشاره کرد و گفت: این پدیده‌ها نوعی سونامی اجتماعی بر علیه نظام مقدس خانواده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این مبارزه با اسلام در هاروارد و هالیوود است اظهار کرد: اینها مردم را برعلیه اسلام شست‌وشوی مغزی می‌دهند.

وی در ادامه یادآور شد: دکل‌های برق و مخابرات سلامت مردم را تهدید و حریم اجتماعی را مخدوش می‌کند.

نماینده مردم کرمان در خصوص بحثمدیریت بحران و کمبود آب در کرمان گفت: ۹۷ درصد آب این استان صرف کشاورزی می‌شود که در سال یک میلیارد و دویست میلیون متر مکعب با کاهش سطح آب زیرزمینی مواجه هستیم که این پدیده موجب شکسته شدن و فروکش کردن زمین در برخی نقاط شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز