خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر:

۵۰ هزار امدادگر درجه‌بندی شده داریم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۸۴

هم اکنون ۵۰ هزار نفر امدادگر درجه بندی شده که آموزشهای امدادی را فراگرفته‌اند در کشور وجود دارد که قابلیت ارائه خدمات را در پایگاههای این سازمان دارند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از تشکیل تیم‌های امداد روستایی خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰۰۰ تیم روستایی فعال شده‌اند.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخ ساز افزود: هم اکنون ۵۰ هزار نفر امدادگر درجه بندی شده که آموزشهای امدادی را فراگرفته‌اند در کشور وجود دارد که قابلیت ارائه خدمات را در پایگاههای این سازمان دارند.

وی گفت: با توجه به پراکندگی زیاد استان کرمان و همچنین همت مدیران قبلی و فعلی خوشبختانه پایگاه‌های متعددی در استان‌ کرمان ساخته شود اما متاسفانه بعضی از پایگاه‌ها از امکانات مناسبی برخوردار نیستند و این موضوع برای امدادرسان بسیار سخت است.

چرخ ساز با اشاره به اینکه با همکاری فرماندای و استانداری کرمان باید بودجه‌ای تخصیص داده شود تا این پایگاه‌ها گسترش یابند و از تجهیزات لازم برخوردار شوند. افزود: باید بدانیم در پنج سال آینده به چه چیزی نیازمندیم. باید نگاه‌مان نگاه امداد و نجاتی باشد نه حوادث، زیرا با این نگاه است که می‌توانیم طرح آمایش را تکمیل کنیم.

سرپرست سازمان امداد و نجات تصریح کرد: استانداری می‌تواند با تخصیص اعتباراتی از ۱۵ درصد بودجه‌ای که در اختیار دارید کمک کند تا پایگاه‌ها را به تجهیز و گسترش دهیم.

چرخساز در ارتباط با برنامه‌های سازمان امداد و نجات نیز، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های در دستور کار سازمان امداد و نجات بحثنظم سیستم نجات و آماده بودن نیروهای عملیاتی هلال احمر است و دوم بحثدانش محوری و data base کردن فعالیت‌های امداد و نجات در کل کشور است.

وی افزود: بزودی برنامه‌ها را طوری ارائه می‌کنیم که نظم دهی امداد و نجات در کل کشور توانایی پاسخگویی را افزایش داده و به صورت یک سیستم نظام گونه ارائه خدمات دهیم تا دستگاه‌ها برای فعالیت‌های امداد و نجات در حوادثو رخدادهایی که پیش می‌آید، آماده باشند.

چرخساز ادامه داد: در کل کشور ۵۰ هزار نفر امدادگر درجه بندی شده داریم که در پایگاه‌ها به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند که این درجه بندی در سطوح مختلف چون کوهستان، ییلاق، دریا، کوهستان و… است که فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: با توجه به پهناور بودن اقلیم کشور همیشه ما کمبود امدادگر داریم و به همین علت شعار «هر خانواده یک امدادگر» را سرلوحه کارمان قرار می‌دهیم و باید به جایی برسیم که در هر خانواده ایرانی یک امدادگر وجود داشته باشد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

چرخ ساز افزود: با توجه به اینکه در سطح کشور کمبود امدادگر داریم گفت: پروپزالی را در رابطه هر خانواده یک امدادگر طراحی و در حال اجراست و یکی دو استان را به عنوان پایلوت انتخاب کرده که در استان آذربایجان غربی این طرح آغاز شده است و در راستای آموزش هر خانواده یک امدادگر حرکت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز