خبرگزاری کار ایران

اعزام بیش از ۲۰۰ هزار زائر به سرزمین وحی

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۸۱۲

اکنون بیش از ۱۹ هزار زائر ایرانی در مدینه منوره و بیش از ۱۶ هزار عمره گزار ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: از ابتدای عملیات عمره تاکنون ۲۱۵ هزار و ۲۶۶ زائر ایرانی با ۷۱۳ پرواز عازم سرزمین وحی شده‌اند.

به گزارش ایلنا، حسن سرخوش افزود: از مجموع زائران ایرانی اعزام شده به سرزمین وحی، ۱۰۶ هزار و ۵۲۴ زائر ایرانی با ۳۶۶ پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ۱۰۸ هزار و ۷۴۲ عمره گزار کشورمان با ۳۴۷ پرواز شرکت هواپیمایی سعودی عازم عربستان شده‌اند.

سرخوش در خصوص صدور روادید عمره گزاران اظهار داشت: اطلاعات گذرنامه ۳۲۴ هزار و ۵۱ زائر ایرانی جهت صدور روادید به کنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد ارسال و رقم الکترونیک ۲۷۶ هزار و ۲۹۶ زائر دریافت شد. ضمن اینکه تاکنون بیش از ۲۴۳ هزار روادید عمره برای زائران ایرانی صادر شده است.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: اکنون بیش از ۱۹ هزار زائر ایرانی در مدینه منوره و بیش از ۱۶ هزار عمره گزار ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز عملیات عمره جاری تا کنون، ۱۸ زائر ایرانی در سرزمین وحی فوت کرده‌اند که از این تعداد ۱۱ تن در مکه و هفت تن در مدینه فوت کردند. همچنین از این شمار، هفت زائر، زن و ۱۱ زائر مرد بودند.

این مقام مسوول در سازمان حج و زیارت درباره اسکان زائران نیز گفت: اسکان زائران ایرانی عمره گزار در ۲۵ هتل مکه مکرمه و ۳۳ هتل مدینه منوره انجام شد.

اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از ۱۳ آذرماه سال جاری آغاز شد که مرحله نخست اعزام تا ۲۰ اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت. همچنین مرحله دوم اعزام‌های عمره نیز از ۲۱ اسفندماه آغاز خواهد شد و تا ۲۶ خردادماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

امسال برای دومین سال متوالی اعزام عمره گزاران ایرانی از نیمه اول ماه صفر آغاز شد. قرار است در عملیات عمره جاری بیش از ۷۰۰ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز