خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی مرکز درمانی هلال‌احمر ایران در مالی

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۶۳۰

به منظور افزایش و توسعه فعالیت‌ها در کلینیک درمانی هلال‌احمر ایران در مالی از معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت می‌خواهم تا هر آنچه نیاز است را برای پاسخگویی به اعتماد مردم مسلمان مالی، فراهم کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: مقرر شده بود تا هلال‌احمر ایران در شمال مالی هم درمانگاهی را راه‌اندازی کند که اقدامات اولیه آن انجام شده و آمادگی داریم تا در صورت فراهم شدن شرایط، این درمانگاه را راه‌اندازی و تکمیل کنیم.

به گزارش ایلنا، سید امیر محسن ضیائی در دیدار با تال مونتاگا، وزیر علوم مالی با اظهار امیدواری نسبت به این که مذاکرات صلح در مالی به نتیجه رسیده و هرچه زودتر آرامش در این کشور برقرار شود، تاکید کرد: به منظور افزایش و توسعه فعالیت‌ها در کلینیک درمانی هلال‌احمر ایران در مالی از معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت می‌خواهم تا هر آنچه نیاز است را برای پاسخگویی به اعتماد مردم مسلمان مالی، فراهم کند.

وی افزود: همچنین در بخش آموزش‌های پزشکی آماده‌ایم تا نیازهای کشور مالی را بررس کرده و در قالب توافقنامه‌ای با زمان و برنامه کاری مشخص، برنامه‌های لازم را اجرایی کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر پیشنهاد داد تا کارگروه مشترکی به نمایندگی مالی و ایران تشکیل شده و موضوعات مورد بررسی را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کند.

رضایت مردم مالی از رسیدگی به بیماران در کلینیک هلال‌احمر ایران

وزیر علوم مالی هم در این دیدار با اشاره به این که ۹۵ جمعیت کشورش را مسلمانان تشکیل می‌دهند و از نظر تاریخی روابط خوب میان ایران و مالی رو به گسترش است، گفت: فعالیت های هلال‌احمر ایران در مالی از مدت‌ها قبل در جریان بوده و مردم این کشور، اعتماد زیادی به پزشکان ایرانی دارند و بر خلاف مراکز دیگر، رسیدگی به بیماران و هزینه‌های درمانی کلینیک هلال‌احمر ایران، بسیار خوب و مناسب است.

تال مونتاگا با اشاره به این که مالی تمایل دارد تا مشابه کلینیک هلال‌احمر ایران را در سایر نقاط کشور اجرایی کند، اظهار کرد: هم‌اکنون شرایط در شمال مالی، برای همه نامأنوس است و تعداد زیادی پناهنده داریم که گاه شرایط آنها بسیار دشوار است و در این زمینه با کمبود مراقبت‌های بهداشتی روبه‌رو هستیم و نیاز به کمک کشورهای دوست و برادر خود از جمله ایران به ویژه به علت گرایش‌های دینی داریم.

وی همچنین درباره وضع اپیدمی بیماری ابولا در مالی توضیح داد: کانون این بیماری در لیبریا، سیرالئون و گینه است و مالی نیز از ابتدای شیوع بیماری مقررات و پیشگیری سختگیرانه‌ای را اجرایی کرده است و لذا در همه نقاط مرزی با گینه، پست‌های شناسایی، از ورود بیماران مبتلا به کشور جلوگیری می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز