خبرگزاری کار ایران

ماجرای استعفای زنگنه

کد خبر : ۱۰۴۳۳۸

وزیر نفت در واقع با تشریح مشکلات اقتصادی موجود به ویژه در حوزه تولید، بر لزوم حمایت از این بخش با پرداخت سهم تخصیص یافته از محل هدفمندی یارانه‌ها برای حل این مشکلات تأکید داشت.

روز گذشته وزیر کار دولت یازدهم در برای بیان موضوعی درباره وضعیت اقتصادی کشور به «تهدید به استعفا» ی بیژن رنگنه وزیر نفت خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، که در جمع مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران حضور یافته بود، تا به مسائل فراروی اشتغال دراین استان بپردازد، در بخشی از سخنانش در تشریح اوضاع کار کشور با اشاره به اینکه اکنون دوره پولداری دولت نیست، عنوان کرد: امروز به بی پولی خوردیم و منابع محدود است و باید درست تصمیم بگیریم و وقت آزمون و خطا نداریم. علی ربیعی تحریم را برای کشور یک شانس دانست و باید از این فرصت استفاده کند و خصوصی سازی اعتقاد دولت است و باید سرمایه در اختیار مردم را جذب کنیم و به افرادی که توانمندی مدیریت دارند، کمک کنیم. وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی یادآورشد: باید به بودجه ۹۳ توجه اساسی داشته باشیم و احتمال تورم ۲۷ درصدی را به عنوان سیاست توجه کنیم و اگر دراین سطح باشیم خوب است و بتوانیم تورم را کنترل و یا کاهش دهیم. وی عنوان کرد: اکنون وضعیت تورم همراه با رکود خوب نیست و باید تورم را کاهش داد.

وی با اشاره به خواسته یکی از فعالان اقتصادی که مطرح کرده بود سهم ۳۰ درصد بخش اقتصاد از هدفمندی یارانه‌ها داده شود، اظهار داشت: ما هنوز نداریم که بدهیم و گرفتاری دولت سرمایه ست و آقای زنگنه در جلسه چهارشنبه دولت تا مرز استعفا پیش رفتند و گفتند با این وضع کار نمی‌کنم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یارانه‌ها گفت: این یارانه‌ها عدالت درست نکرد و به رفاه نیز گره نخورد.
البته در خبری که یکی از خبرگزاری‌ها از این مراسم منتشر کرده آمده است: ربیعی در این زمینه توضیح داد که منظور «زنگنه» از بیان جمله فوق صرفاً ذکر مشکلات مالی و دشواری کار در چنین شرایطی بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزیر نفت در واقع با تشریح مشکلات اقتصادی موجود به ویژه در حوزه تولید، بر لزوم حمایت از این بخش با پرداخت سهم تخصیص یافته از محل هدفمندی یارانه‌ها برای حل این مشکلات تأکید داشت. همچنین ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون نقل قول منتشره از علی رییعی در مورد استعفای زنگنه در جلسه چهارشنبه هیات دولت را صحیح ندانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز