خبرگزاری کار ایران

5 علت لرزش ماشین در زمان رانندگی با سرعت زیاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۵۳۳

شایع‌ترین دلایل لرزش خودرو، وجود مشکل در لاستیک‌ها، چرخ‌ها، ترمز، کلاچ، فرمان، سیستم تعلیق، محورها و در نهایت موتور است. بیایید ببینیم هر یک از آنها چه مشکلی ممکن است داشته باشند که باعث لرزش خودرو می‌شوند.

به گزارش ایلنا، اگر عمر خودروی شما بیش از یکی دو سال است، به احتمال زیاد تا به حال دچار مشکلاتی شده اید. یکی از این مشکلات زجرآور و همین طور شایع لرزش بیش از حد کابین است. مشکل اصلی در این مورد این است که لرزش زیاد باعث افتادگی تدریجی خودرو می شود و قبل از آن که متوجه شوید این تکان ها به حدی می رسد که مانند ژله ای بر روی جاده حرکت خواهید کرد!

اگر لرزش را در همان روز های اول جدی بگیرید و به دنبال رفع آن باشید، بسیار ساده و ارزان مشکل حل خواهد شد؛ درحالیکه اگر مدت زمان زیادی به این مشکل بی توجه باشید، ممکن است هزینه های زیادی را متحمل شوید. بله، درست است که تشخیص نشانه های دقیقی که ممکن است مربوط به این موضوع باشند کار سختی است، اما به هر حال نباید به آن بی توجهی کرد.

5 دلیل اصلی لرزش بدنه خودرو

اگر دز زمان رانندگی با سرعت بالا 60 تا خودرو شما دچار لرزش می شود دلایل زیر را بررسی کنید :

1. کمبود سوخت، هوا یا درست صورت نگرفتن احتراق

اگر احساس می کنید که خودرو شما از قسمت جلو و موتور در حال لرزیدن می باشد، این امر می تواند به دلیل کمبود سوخت، هوا یا درست صورت نگرفتن احتراق باشد. اگر این دلایل باعث لرزیدن خودروی شما باشد، شما نشانه های زیر را خواهید دید:

زمانی که پدال گاز را فشار می دهید خودرو شروع به لرزیدن و پریدن می کند.

در یک سری سرعت های مشخص، خودرو اصطلاحاً ریپ می زند.

هنگامی که خودرو را استارت می زنید تا یک مدت همه چیز به خوبی پیش می رود اما پس از مدت زمانی کوتاه یکباره خودرو شروع به لرزیدن می کند.

یک یا چند از این علائم نشان می دهند که زمان تعویض شمع موتور می باشد. اگر مشکل از خود شمع موتور شما نباشد، ممکن است لازم باشد که وایر شمع ها را بررسی و یا تعویض کنید. اگر مشکل از آن ها نیز نباشد، احتمال دیگر فیلتر بنزین و یا فیلتر هوای کثیف می باشد که باعث شده اند سوخت یا هوا به درستی به موتور نرسد و نیاز دارید آن ها را تعویض کنید.

2. ممکن است برخی از بخش ها فرسوده شده باشند

برخی بخش ها در خودرو وجود دارند که در صورت فرسودگی یا آسیب دیدگی ممکن است باعث لرزش خودرو شوند. به طور مثال، اگر اکسل خودرو در یک تصادف خم شود، شما متوجه لرزش هایی در خودرو می شوید و هر چه سریع تر رانندگی کنید این لرزش بیشتر می شود.

این اتفاق در رابطه با میل لنگ نیز رخ می دهد. همچنین بوش های لاستیکی نیز می توانند فرسوده شوند و لرزش ایجاد کنند. اگر بررسی کردید و احساس می کنید دلیل لرزش خودرو فرسودگی این بخش ها می باشد به متخصص مراجعه کنید.

5 علت لرزش ماشین در زمان رانندگی با سرعت زیاد

3. مشکلات ترمز

اگر در زمانی که ترمز می کنید لرزشی در خودرو احساس می کنید، پس به احتمال زیاد مشکلی در ترمز ها وجود دارد. یکی از احتمالات این است که روتور های ترمز پیچ خورده اند. این موضوع باعث می شوند که ترمز ها به خوبی کار نکنند. تنها در صورتی که کاملاً به سیستم ترمز ها آشنا هستید خود سعی در برطرف کردن این مشکل کنید، در غیر این صورت به یک متخصص مراجعه کنید.

4. توپی چرخ ها یا بلبرینگ ها

اگر احساس می کنید که فرمان خودرو می لرزد، شاید فکر کنید که دلیل آن بالانس نبودن خودروست؛ اما مشکل می تواند از جای دیگری نیز باشد. بعضی اوقات، توپی چرخ ها دچار لرزش های شدیدی می شوند و پیدا کردن دلیل آن به این سادگی ها نیست.

به طور مثال، مشکل می تواند کج شدن مهره های چرخ ها یا فرسودگی بلبرینگ ها باشد. به هر حال بایستی دقت کرد که یکی از اصلی ترین دلایل لرزیدن خودرو چرخ ها می باشند پس بررسی آن ها امری مهم به حساب می آید.

5. تایر ها

اصلی ترین دلیل لرزش خودرو مشکل تایر هاست و دلایل زیادی وجود دارند که چرا تایر های خودرو باعث به وجود آمدن لرزش می شوند. برخی از اصلی ترینِ این دلایل و علایم در زیر آمده است:

اگر در سرعت های خاصی لرزش رخ می دهد بایستی تایر های خود را بالانس کنید.

اگر آج تایر از هم جدا شده اند باید تایر خود را تعویض کنید.

اگر تایر های شما در بعضی نقاط بیشتر و در دیگر نقاط کمتر سابیده شده اند باید تایر های خود را بالانس کنید.

اگر تایر های شما به درستی نمی چرخند باید آن ها را تعویض کنید.

درست است که گاهی خود تایر ها مسئله نیستند بلکه مشکل به خاطر رینگ می باشد. اگر در جاده های پر از دست انداز و چاله چوله رانندگی کرده اید و فشار زیادی به رینگ ها آمده است، فشار وارده ممکن است به لرزش خودرو بیانجامد.

در حالیکه دلیل لرزش خودرو به این پنج دلیل خلاصه نمی شود اما اصلی ترین دلایل برای این مشکل می باشند. دقت کنید که اگر نمی توانید با قاطعیت مشکل را شناسایی کنید حتماً به یک متخصص مراجعه کنید تا هر چه سریع تر مشکل را برطرف کرده و از بروز مشکلات بیشتر و بزرگ تر جلوگیری کنید.

منبع:خودروکار

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز