خبرگزاری کار ایران

چگونه در هوای گرم تابستان، از کولر ماشین درست استفاده کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۵۶۷

با ادامه افزایش دما تابستان قطعا ظاهر شده است. علاوه بر به خاطر سپردن کرم ضد آفتاب برای پوستتان خوب است که بدانید چگونه از کارایی سیستم تهویه مطبوع خودروی خود مطمئن شوید.

بر اساس تحقیقات Seat در سال ۲۰۱۸ دمای خودرو به میزان ۲۵ درجه سانتی گراد می‌تواند زمان واکنش خودرو را تا ۲۰ درصد در مقایسه با ۱۰ درجه سانتی گراد دمای کمتر کاهش دهد. حال فرض کنید اگر خودروی خود را برای مدت زمانی طولانی زیر آفتاب پارک کنید این میزان می‌تواند به ۶۰ درجه سانتی گراد نیز افزایش یابد. نکات Seat در مورد نحوه بهترین استفاده از سیستم تهویه مطبوع هم چنان می‌تواند به عنوان یک یادآوری مفید قلمداد شود. در ادامه به چند نکته برای خنک نگهداشتن خودرو در روز‌های آفتابی اشاره خواهیم کرد.

چگونه در آفتاب تابستانی در ماشین خود خنک بمانیم؟

در‌ها را باز کنید

یکی از اشتباهات رایج رانندگان آن است که لحظه سوار شدن در خودرو کولر گازی را ناگهان روشن می‌کنند. در عوض، ابتدا در‌ها و پنجره‌های خودرو را برای چند دقیقه باز نگه دارید تا هوای گرم از داخل خودرو خارج شده و هوای خنک تری وارد شود. اگر این کار را انجام ندهید تهویه هوا تنها کاری که انجام می‌دهد آن است که هوای گرم را دوباره به گردش در خواهد آورد.

دریچه‌ها را کج کنید

از قرار دادن دریچه‌های هوا به طور مستقیم به سمت خود خودداری کنید، زیرا این کار مانع از پخش یکنواخت هوا در اطراف خودرو می‌شود. مسئله دما نیست بلکه موضوع آن است که هوا در داخل خودرو در چه جهتی جریان دارد. دریچه باید به سمت بالا باشد و نه به سمت صورت سرنشینان. سپس هوا در سراسر داخل خودرو جریان پیدا می‌کند و به طور مداوم به هر یک از سرنشینان می‌رسد.

اگر خودروی شما به جای یک سیستم تهویه مطبوع اولیه کنترل آب و هوا دارد استفاده از تنظیمات خودکار توصیه می‌شود چرا که نه تنها باعث کنترل سرعت فن می‌شود بلکه سبب خواهد شد تا هوا در داخل کابین چرخش داشته یا از بیرون به داخل کشیده شده و به خنک شدن سریع‌تر خودرو کمک می‌کند.

از آن استفاده کن یا آن را دور بیانداز

استفاده منظم از تهویه مطبوع خودرو حتی در طول زمستان برای کسب اطمینان از قابلیت آن در طولانی مدت تمرین خوبی محسوب می‌شود در حالی که در تعمیر و نگهداری منظم مانند تعویض فیلتر‌ها به صورت سالانه یا هر دو سال یکبار باعث می‌شود که آن را با حداکثر کارایی خود حفظ کنید. هم چنین، توجه داشته باشید که با گذشت زمان کثیف شدن و باکتری می‌تواند در سیستم تهویه مطبوع به ویژه سیستمی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد جمع شود. اگر متوجه شدید بوی عجیبی در هنگام کارکرد تهویه مطبوع وجود دارد مهم است که سیستم را توسط یک متخصص مورد بررسی قرار داده و تمیز کنید.

منبع: فرارو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز