خبرگزاری کار ایران

روشی متفاوت برای پخت میگو که باید امتحان کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۴۳۲

خوراک میگو آن هم در ابعاد و اندازه متوسط و بزرگ آن، غذایی رسمی و متفاوت است که اگر خوب تزئین شود به میز غذای شما نمایی فانتزی و جذاب می‌دهد.

به گزارش ایلنا، البته از ظاهر آن هم که بگذریم اگر میگو را با روش پیشنهادی یعنی با استفاده از سبزیجات و طعم‌دهنده‌های مختلف طعم‌دار کنید مطمئن باشید حتی یک‌دانه از آنها هم باقی نمی‌ماند.  

مواد لازم برای ۳ نفر 

۲ عدد سیب‌زمینی متوسط

۲۵۰ گرم خامه

۵ عدد میگوی متوسط

یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز (خلالی شود)

یک عدد پیاز متوسط (خلال شود)

۳ عدد قارچ (خرد شود)

۵۰ گرم جعفری و گشنیز (خرد شود)

یک عدد لیموترش

یک ق‌چ سیر و زنجبیل تازه (رنده شود)

به مقدار لازم نمک، پودر سیر، فلفل سیاه و جوزهندی

۵۰ گرم روغن زیتون یا کره

یک پیمانه آب گوجه‌فرنگی

۱. سیب‌زمینی‌ها را آب‌پز کرده، سپس بعد از رنده کردن، له کنید. بعد از آن نیمی از مخلوط جعفری و گشنیز خرد شده را به سیب‌زمینی له شده اضافه کنید.

۲. خامه، پودر سیر و کمی نمک را هم به این مخلوط بیفزایید. سپس نوبت به پخت میگوهاست. برای این منظور، تابه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود، پس از آن کره یا روغن زیتون را در تابه بریزید. وقتی کره یا روغن داغ شد به ترتیب سیر، زنجبیل و فلفل دلمه‌ای خلال شده را در تابه بریزید و دو دقیقه تفت دهید.

۳. میگوی پاک شده و شسته شده را همراه با باقیمانده جعفری و گشنیز و همچنین فلفل، جوز هندی و آب‌لیموترش به مواد داخل تابه اضافه کرده و کمی حرارت دهید. سپس آب گوجه‌فرنگی را هم بریزید و دو دقیقه بجوشانید. به محض اینکه میگوها پخته شدند، غذا آماده است. حالا میگوها را از داخل سس بیرون آورده و سس غذا را در کاسه‌ای جداگانه بریزید و کنار غذا سرو کنید.

۴. حالا کافی است پوره‌ها را همراه با میگوها سرو کنید. در اینجا میگوها روی پوره جاسازی شده و دور آن هم‌به‌صورت برجسته تزئین شده است. برای این منظور پوره را در کپسول یا قیف خامه بریزید و تزئین کنید.

فوت‌وفن

اگر به جای نمک معمولی از نمک چینی یا کمی قرص عصاره سبزیجات استفاده کنید، غذا طعم خوشمزه‌تری خواهد داشت.

منبع: همشهری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز