خبرگزاری کار ایران

اگر ته‌دیگ رستورانی دوست دارید، بخونید!

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۱۲۹

شما هم به عشق ته‌دیگ، غذای پلویی می‌خورید؟ واقعا یکی از لذیذترین خوردنی‌ها که به خاطر چرب و چیلی بودنش خیلی هم چاق‌کننده است همین ته‌دیگ محبوب خودمان است! نمی‌شود ازش گذشت، حتی وقتی رژیم هم گرفته‌ای باز یک ناخنک به ته‌دیگ زدن مجاز است!

به گزارش ایلنا، ته‌دیگ‌های رستورانی جذابیت بالایی دارند. هم از نظر برشتگی، هم رنگ و عطر. به هرحال سرآشپز‌ها ترفند‌هایی را رعایت می‌کنند که ممکن است شما در منزل کمتر به آن‌ها اهمیت بدهید.

حالا اگر عاشق ته‌دیگ هستید این چند خط به شما یاد خواهد داد که ته‌دیگ رستورانی چطور درست می‌شود؟!

همه‌ی مواد را خوب با هم مخلوط کنید. اگر از همزن دستی استفاده کنید بهتر نتیجه می‌گیرید. برنج آبکش شده را به حدی به این مواد ماستی اضافه کنید که برنج بافت سفتی پیدا کند و اصلا شل نباشد.

کف قابلمه‌ای را (حتما نچسب باشد) روغن بریزید و اجازه بدهید کمی داغ شود. مواد ته‌دیگ را بریزید و خوب با پشت قاشق فشار بدهید تا همه به هم بچسبند. حالا بقیه‌ی برنج سفید را اضافه کنید و قابلمه را روی گاز بگذارید.

در دقایق ابتدایی شعله گاز را بالا ببرید و در ظرف را هم بگذارید. وقتی داخل قابلمه به بخار افتاد حرارت را کم کنید و زیر قابلمه شعله پخش کن قرار دهید و اجازه بدهید یک ساعت دم بکشد.

اگر ته‌دیگ رستورانی دوست دارید، بخونید!

ته‌دیگ طلایی و جذاب شما حاضر است. اجازه بدهید به بقیه هم برسد!

چند نکته طلایی:

- از ماست شل و آبکی استفاده نکنید. چرب و سفت بودن ماست به مزه و بافت خوب ته‌دیگ شما کمک می‌کند.

- اگر گلاب ندارید می‌توانید از پودر هل هم استفاده کنید.

اگر از زعفران دم کرده استفاده می‌کنید غلظت آن به حدی باشد که خوب رنگ بگیرد و بافت ته دیگ شل نشود.

منبع:راهنماتو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز