خبرگزاری کار ایران

تابستان فراموش نشدنی با این ۶ خوراکی و نوشیدنی خوشمزه

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۳۷۵

با دنبال کردن دستور پختی که در ادامه خواهد آمد با کوتاه‌تر شدن روزها و آغاز فصل مدرسه، فرزندان‌تان نیز زمان زیادی برای لذت بردن از غذاهایی خواهند داشت که شما برای پایان این فصل آماده می‌کنید.

به گزارش ایلنا،  با دنبال کردن دستور پختی که در ادامه خواهد آمد با کوتاه‌تر شدن روزها و آغاز فصل مدرسه، فرزندان‌تان نیز زمان زیادی برای لذت بردن از غذاهایی خواهند داشت که شما برای پایان این فصل آماده می‌کنید.

در ادامه به معرفی ۶ دستور غذا برای فصل پاییز خواهیم پرداخت:

۱-ساندویچ کلاسیک گوجه فرنگی از جنوب ایالات متحده

تابستان فراموش نشدنی با این ۶ خوراکی و نوشیدنی خوشمزه

برای بسیاری، یک ساندویچ گوجه فرنگی ساده غذای تابستان است. مقداری نان، مایونز و بهترین و آبدارترین گوجه فرنگی را که می‌توانید پیدا کنید بردارید و دست به کار شوید.

برای اهالی جنوب ایالات متحده این ساندویچ غذایی راحت است. شاید در ظاهر به نظر برسد که چنین ساندویچی نیازی به دستور پخت ندارد. با این وجود، قانونی برای درست کردن آن وجود دارد که باید رعایت شود. یک نان بسیار نرم را انتخاب کنید. یک گوجه فرنگی را به اندازه‌ای انتخاب کنید که هر ساندویچ را با یک برش ضخیم پر کند. ساندویچ را صرفا با کمی نمک و فلفل مزه دار کنید. آن را تزئین نکنید و روی طعم گوجه فرنگی تمرکز کنید.

مواد مورد نیاز:

۱ گوجه فرنگی رسیده بزرگ

۸ برش نان ساندویچی سفید نرم

۸ قاشق غذاخوری سس مایونز

۱ قاشق چایخوری نمک

فلفل سیاه

نحوه تهیه غذا:

از یک چاقوی دندانه‌دار برای برش گوجه فرنگی به ورقه‌های ۱.۲ سانتی متری استفاده کنید. یک طرف هر تکه نان را با ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز بمالید. یک ورقه گوجه فرنگی را در سمت مایونز مالیده شده نان قرار دهید. روی هر یک را ۴/۱ قاشق چایخوری نمک و کمی فلفل بپاشید. روی مواد را با برش نان باقی مانده بپوشانید. در صورت تمایل هر ساندویچ را نصف کنید و بلافاصله بخورید.


۲- پاستا با نخود فرنگی، ذرت و پنیر بز

تابستان فراموش نشدنی با این ۶ خوراکی و نوشیدنی خوشمزه

این پاستا یکی از بهترین غذاهای فصل محسوب می‌شود و وقتی با پنیر و نخود فرنگی ترکیب می‌شود فقط یک حرارت برای تکمیل شدن آن کافی است. این غذا مملو از ذرت شیرین و گوجه فرنگی گیلاسی آبدار علاوه بر نخود فرنگی ترد است. نعناع تازه رایحه‌ای علفی به آن می‌بخشد و پوست لیمو و آب لیمو آن را خوشمزه‌تر می‌کند. به جای پنیر بز می‌توانید از پنیر ریکوتا نیز استفاده کنید و یا حتی یک مشت پنیر پارمزان رنده شده را به آن اضافه کنید. اگر نعنا یا ریحان دوست ندارید می‌توانید ترحون یا حتی جعفری را به جای آن استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

پاستای شکل دار

نمک

۱۱۳ گرم پنیر تازه در تکه‌های خرد شده

۱ پیمانه گوجه گیلاسی نصف شده

۲۲۶ گرم نخود فرنگی

نصف فنجان ذرت شیرین

پوست ریز رنده شده و آب یک لیموترش کوچک

۱ فنجان برگ نعناع تازه

فلفل

طرز تهیه:

یک قابلمه بزرگ آب را روی حرارت زیاد بجوشانید. به اندازه کافی نمک اضافه کنید تا طعم آن کمی شور شود (چرا که پنیر نیز خود شور است و به شوری غذا می‌افزاید). سپس پاستا را به آب در حال جوش اضافه کنید. سپس یک فنجان از آب پخت پاستا را برداشته و پاستا را آبکش نمایید.

پاستا را به قابلمه بازگردانده و پنیر را اضافه کرده و به آرامی هم بزنید و در صورت نیاز مقداری از آب پاستای نگه داشته را به آن اضافه کنید تا پنیر تا کمی آب شود. گوجه فرنگی، نخود، ذرت، پوست لیمو و آب آن را اضافه کنید و به آرامی هم زدن را ادامه دهید تا پنیر کاملا ذوب شود و روی پاستا را بپوشاند. پاستا باید حالت خامه‌ای پیدا کند. نعنا را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مخلوط شوند. مزه آن را بچشید و در صورت تمایل با نمک و فلفل مزه دار کنید. در نهایت، شما می‌توانید پاستا را با نعنا یا ریحان بیش‌تری تزئین کنید.


۳- پیچ ملبای کیکی

تابستان فراموش نشدنی با این ۶ خوراکی و نوشیدنی خوشمزه

هلوهای شیرین و آبدار را با قرار دادن در داخل کیک‌های کوتاه و در ابعاد کوچک با خامه فرم گرفته و تمشک برجسته سازید.

زمانی که فصل هلو است و کاملا رسیده دیگر نیازی به پختن آن به شکل پای نیست بلکه می‌توانید هلوها را در کیک‌ها کوتاه بریزید. ترکیب بستنی وانیلی، هلو و سس تمشک در داخل کیک‌ها مخلوط می‌شود. در این دسر می‌توانید خامه فرم گرفته را با بستنی جایگزین کنید. اگر تمشک ندارید می‌توانید از آلو، زردآلو و توت فرنگی نیز در این دسر استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه کیک‌های کوتاه

۲۲۰ گرم آرد همه منظوره

۳۰ گرم نشاسته ذرت

۳ قاشق غذاخوری شکر

۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

نصف قاشق چایخوری جوش شیرین

۴/۱ قاشق چایخوری نمک

۱۱۳ گرم کره بدون نمک

۱۹۰ میلی لیتر دوغ سرد

۱ تخم مرغ

مواد مورد نیاز برای میوه

۷۹۴ گرم هلوی تازه، بدون هسته و ورقه شده

۱ قاشق چایخوری عسل

۸۰ گرم تمشک تازه

مواد مورد نیاز برای خامه فرم گرفته وانیلی

۲۴۰ میلی لیتر خامه غلیظ و بسیار سرد

۲ قاشق غذاخوری شکر

۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

در مرحله اول کیک‌ها را درست کنید. یک ورقه پخت بزرگ و لبه‌دار را کمی چرب کنید یا روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه بزرگ، آرد، نشاسته ذرت، شکر، بکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. با استفاده از سوراخ‌های یک رنده بزرگ، کره را رنده کرده و درون مواد خشک بریزید. پس از مخلوط کردن اگر آشپزخانه شما گرم است کاسه را در فریزر قرار دهید تا مواد مایع را آماده کنید.

سپس در یک پیمانه دوغ و تخم مرغ را با همزن بزنید تا خوب ترکیب شوند. ۲ قاشق غذاخوری از این مخلوط را برای برس زدن روی کیک‌ها کنار بگذارید. باقی مانده را در مخلوط کره و آرد هم بزنید و به آرامی با دست هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید. یک سطح کار خنک را کمی آردپاشی کنید و خمیر را روی آن برگردانید.

خمیر را به یک مستطیل خشن به ضخامت ۲.۵ سانتی متر فشار دهید. از یک انتهای کوتاه شروع کنید و با استفاده از یک کاتر شیرینی پز به یک سوم تا کنید. خمیر را به گونه‌ای بچرخانید که قسمت بلند آن رو به شما باشد و به آرامی آن را به شکل مستطیلی ناهموار فشار دهید. با استفاده از کاتر دور خمیر را برش دهید. به آرامی آن‌ها را با فاصله مساوی روی ورقه پخت آماده شده قرار دهید.

فقط رویه کارها را با مخلوط تخم مرغ و دوغ از پیش کنار گذاشته شده بمالید و در حالی که فر را از قبل گرم کرده‌اید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید.

برای تهیه میوه‌ها در حالی که فر از پیش گرم می‌شود در یک کاسه بزرگ هلوها را با عسل و تمشک ترکیب کنید و به آرامی هم بزنید. آن را در دمای اتاق کنار بگذارید تا آب میوه‌ها شروع به ریختن کنند. شیرینی‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه بپزید سپس قالب را بچرخانید و ۱۰ دقیقه دیگر بپزید یا تا زمانی که بلند و طلایی روشن شوند.

حداقل ۱۵ دقیقه بگذارید تا خنک شود. خامه خامه غلیظ، شکر قنادی و وانیل را با هم مخلوط کنید. با سرعت متوسط به بالا هم بزنید تا قله‌های نرم اما پایدار تشکیل شود. برای سرو با استفاده از یک چاقوی دندانه دار کوچک هر کیک را از وسط نصف کنید و نیمه پایینی را در بشقاب قرار دهید. روی آن حدود ۴ برش هلو و تمشک قرار دهید. ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری خامه فرم گرفته را اضافه کنید. روی آن را روی کیک کوتاه بپوشانید. این کار را با بقیه کیک‌ها و میوه‌ها تکرار کنید و با هر میوه و خامه اضافی کنار آن سرو کنید.


۴- لیموناد صورتی

تابستان فراموش نشدنی با این ۶ خوراکی و نوشیدنی خوشمزه

این نوشیدنی برای درست کردن در روزهای گرم و مرطوب مناسب است. با تهیه یک شربت گلاب لیموناد شروع کنید سپس می‌توانید آن را با آب سرد به نسبت ۱ قسمت شربت به ۳ قسمت آب مخلوط کنید یا آن را به هر نسبتی که ترجیح می‌دهید مخلوط کنید تا شیرین‌تر یا ترش‌تر شود. سیروپ یا شربت گرنادین این لیموناد را صورتی رنگ می‌کند.

برای تهیه سیروپ گرنادین در خانه حتما از آب انار ۱۰۰ درصد طبیعی استفاده کنید. پس از تهیه می‌توانید آن را تا ۲ هفته در یخچال نگهداری کنید.

برای تهیه این سیروپ به ۷۵۰ میلی لیتر (حدود ۳ فنجان) آب انار، ۳۰۰ گرم شکر (نصف فنجان) و ۳ قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه و نوارهای پوست گرفته شده از یک پرتقال کامل نیاز دارید.

در یک قابلمه متوسط روی حرارت آب انار را بجوشانید. شکر و آب لیمو را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود سپس نوارهای پوست پرتقال را اضافه کنید. بلافاصله شعله را کم کرده و به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید در قابلمه (بدون آن که در را بر روی آن قرار دهید) بجوشد تا محتوای آن به نصف کاهش یابد. محصول نهایی را از صافی توری عبور داده و پوست پرتقال را دور بیندازید و بگذارید قبل از استفاده یا نگهداری در دمای اتاق خنک شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه نوشیدنی

نصف فنجان آب

۴/۱ شکر

نصف فنجان آب لیموترش تازه از ۲ تا ۳ لیموترش متوسط

۴/۱ فنجان شربت گرنادین

برای تهیه لیموناد

۳ فنجان اب سرد

یخ (اختیاری)

طرز تهیه

در یک قابلمه کوچک روی حرارت آب و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. صرفا تا زمانی که شکر حل شود حدود ۳۰ ثانیه هم بزنید. اجازه ندهید مخلوط به جوش بیاید. آن را از روی حرارت بردارید. آب لیمو و شریت گرنادین را با یکدیگر مخلوط کنید. روی آن را پوشانده و بگذارید تا سرد شود تا برای سرو آماده شود.

برای تهیه نوشیدنی یک پارچ لیموناد یک فنجان سیروپ را با ۳ فنجان آب سرد یا گازدار ترکیب کنید. آن را چشیده و با افزودن سیروپ یا آب بیش‌تر طعم و شیرینی آن را به دلخواه تنظیم کنید. اگر یک لیوان می‌خواهید ۴/۱ فنجان شربت لیمو را با ۴/۳ فنجان آب سرد ترکیب کنید. هم بزنید و در صورت تمایل همراه با یخ سرو کنید.


۵- پای گوجه فرنگی برشته با پنیر چدار - پارمسان

تابستان فراموش نشدنی با این ۶ خوراکی و نوشیدنی خوشمزه

یک دسته گوجه فرنگی در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف را بردارید و بگذارید در این پای بدرخشد. طعم لذیذ پنیر نیز آن را خاص می‌کند. این پای یک غذای کلاسیک متعلق به جنوب ایالات متحده است. پای گوجه فرنگی را به عنوان غذای جانبی سرو کنید یا برای غذای اصلی آن را با سالاد سرو کنید.

مواد مورد نیاز برای پایه پای

نصف فنجان آرد همه منظوره

۸ قاشق غذاخوری کره سرد

نصف فنجان پنیر چدار خرد شده

۴/۱ فنجان پنیر پارمزان ریز رنده شده

نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه

۴/۱ قاشق چایخوری نمک

۴/۱ فنجان آب یخ

مواد مورد نیاز برای پر کردن درون پای

۱ عدد موسیر نصف شده و نازک برش داده شده

گوجه فرنگی هسته دار و برش خورده

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر

۴/۳ قاشق چایخوری نمک

نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه

یک فنجان پنیر چدار تازه خرد شده

نصف فنچان پنیر پارمزان ریز رنده شده

نصف فنجان سس مایونز

۲ قاشق چایخوری خردل دیژون

نصف فنجان برگ ریحان

طرز تهیه

در ابتدا پایه پای در کاسه غذاساز متشکل از آرد، کره، چدار، پارمزان، فلفل و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و به قدری هم بزنید تا کره به اندازه یک نخود کوچک شود. آب یخ را اضافه کنید و این کار را انجام دهید تا خمیر تقریبا یکدست شود در صورت نیاز آب یخ بیش‌تری اضافه کنید تا زمانی که خمیر مانند ماسه مرطوب به نظر برسد که وقتی آن را فشار می‌دهید به هم بچسبد.

سطح کار و وردنه را به آرامی آردپاشی کنید. خمیر را روی سطح کار بریزید و به شکل دیسک در آورید. بر روی خمیر آرد بیش‌تری بپاشید تا از چسبیدگی جلوگیری شود. برای انتقال خمیر آن را به آرامی دور وردنه بچرخانید. با استفاده از قیچی آشپزخانه خمیر اضافی را جدا کنید. در نهایت خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه فریز کنید.

در مرحله بعد گوجه فرنگی‌ها را تفت دهید. یک ورقه فر لبه دار را با کاغذ روغنی بپوشانید. گوجه فرنگی‌ها را تا حد امکان در یک لایه بچینید. موسیر را روی آن بپاشید روغن زیتون بریزید و نصف قاشق چایخوری نمک و ۴/۱ قاشق چایخوری فلفل بر روی آن بپاشید. در نهایت آن را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در یک سوم بالایی فر قرار دهید و تابه را تا نیمه بچرخانید تا زمانی که گوجه فرنگی‌ها رطوبت خود را آزاد کنند. بگذارید ۲۰ دقیقه خنک شود.

برای پخت خمیر یک مربع کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی را کمی بزرگتر از قطر بشقاب پای برش دهید و آن را در پایه صفحه پای فشار دهید. در یک سوم پایینی فر به مدت ۱۷ تا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که لبه‌ها شروع به قهوه‌ای شدن ملایم کنند خمیر را بپزید. کاغذ روغنی و وزن پای را بردارید و ۵ تا ۸ دقیقه دیگر بپزید یا تا زمانی که کف پوسته خشک و سفت شود. به توری سیمی منتقل کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه قبل از پر کردن خنک شود.

سپس در یک کاسه متوسط پنیر چدار، پارمزان، سس مایونز، خردل دیژون و ۴/۱ قاشق چایخوری نمک و ۴/۱ قاشق چایخوری فلفل باقی مانده را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. گوجه فرنگی و موسیر برشته را در پایه پای قرار دهید و در صورت تمایل چند عدد از زیباترین گوجه فرنگی‌ها را برای تزئین روی آن نگه دارید. برگ‌های ریحان را تکه تکه کنید و روی گوجه فرنگی‌ها بپاشید و در صورت تمایل مقداری را برای تزئین نگه دارید.

مخلوط پنیر را روی آن بپوشانید و تا جایی که می‌توانید روی گوجه فرنگی و ریحان را بپوشانید. محصول نهایی را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزید تا زمانی که پوسته قهوه‌ای طلایی شود مواد پر شده حباب کند و پنیر شروع به قهوه‌ای شدن کند. بعد از ۳۰ دقیقه بررسی کنید که آیا پوسته خیلی سریع قهوه‌ای می‌شود یا نه و در صورت نیاز از فویل استفاده کنید. بگذارید حداقل ۴۵ دقیقه روی توری سیمی خنک شود. در صورت استفاده با ریحانی که از پیش نگه داشته‌اید تزئین کنید.


۶- گازپاچوی هندوانه – گوجه فرنگی

تابستان فراموش نشدنی با این ۶ خوراکی و نوشیدنی خوشمزه

هندوانه، گوجه فرنگی و ریحان تازه با هم ترکیب می‌شوند تا یک گازپاچوی روشن و سبک ایجاد کنند که در یک روز گرم تابستان شما را خنک می‌کند.

مواد مورد نیاز:

۲ فنجان هندوانه خرد شده با دانه

۲ فنجان گوجه فرنگی خرد شده

۱۶ برگ ریحان ریز خرد شده به اضافه ۴ برگ برای تزئین

۲ قاشق چایخوری سیر ریز خرد شده

۱ قاشق چایخوری نمک

نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه

مواد نیاز برای روی گازپاچو (اختیاری)

گوشت یک عدد آووکادوی سفت و در عین حال رسیده و خرد شده

نصف فنجان پیاز قرمز ریز خرد شده

نصف فنجان پنیر فتای خرد شده

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون با طعم سیر (می توانید روغن زیتون معمولی را نیز جایگزین کنید)

۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

طرز تهیه

برای تهیه گازپاچو هندوانه، گوجه فرنگی، ریحان، سیر، نمک و فلفل را در مخلوط کن مخلوط کرده و پوره کنید تا یکدست شود. برای روی گازپاچو در یک کاسه متوسط آووکادو، پیاز، فتا، روغن و سرکه را با هم مخلوط کنید و به آرامی هم بزنید تا آووکادو له نشود. گازپاچو را بین کاسه‌های جداگانه تقسیم کنید. ۴ برگ ریحان باقیمانده را روی گازپاچو خرد کنید.

منبع: فرارو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز