خبرگزاری کار ایران

ترفندهای جوشاندن سریعتر آب

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۸۴۹

در این مقاله درباره جوش آمدن سریع آب صحبت خواهیم کرد، و این پدیده عجیب که در زندگی روزمره با آن روبرو می شویم، را برای شما توضیح می‌دهیم. جوش آمدن سریع آب یک پدیده فیزیکی جالب است که در شرایط مختلف و تحت تأثیر عوامل گوناگون رخ می‌دهد.

به گزارش ایلنا، جوشاندن آب یکی از تکنیک‌های پخت و آشپزی اساسی است که در زندگی روزمره ما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. از پخت ماکارونی گرفته تا تهیه چای یا قهوه، جوشاندن آب ابتدایی‌ترین مرحله در بسیاری از موارد است. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید این فرآیند را سریعتر و بهره‌ورتر انجام دهید؟ در این مقاله، به بررسی تکنیک‌ها، راهکارها، و رازهای جدیدی برای سریعتر جوشاندن آب خواهیم پرداخت.

سرعت در جوشاندن آب از اهمیت ویژه‌ای در آشپزی، صنعت، و حتی در زمینه‌های علمی برخوردار است. این مقاله به شما نشان خواهد داد که چگونه می‌توانید با استفاده از ترفندها و روش‌های جدید، زمان جوشاندن آب را به حداقل برسانید. همچنین، به تبیین ایده‌های متداول و اشتباهاتی که در این زمینه وجود دارد، خواهیم پرداخت.

پس با ما همراه شوید تا نحوه‌ی سریعتر جوشاندن آب را کشف کرده و در زمان پخت و پز خود صرفه‌جویی کنید.

ترفندهای جوشاندن سریعتر آب

نکاتی برای جوش آمدن سریع آب

چرا آب را سریعتر بجوشانیم؟

قبل از اینکه به چگونگی کاهش زمان جوش بپردازیم، اجازه دهید ابتدا در مورد اینکه چرا می خواهید این کار را انجام دهید بحث کنیم. دلایل متعددی وجود دارد که چرا جوشاندن سریع آب مفید است:

1. صرفه جویی در زمان

واضح ترین دلیل این است که جوشاندن سریع آب باعث صرفه جویی در زمان می شود. بسته به روشی که استفاده می‌کنید، می‌توانید چند دقیقه از زمان جوش خود را کم کنید، که می‌تواند برای زمانی که عجله دارید یا می خواهید پخت و پز زیادی انجام دهید، راحت باشد.

2. صرفه جویی در انرژی

با جوشاندن آب سریعتر در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کنید. هر چه مدت زمان بیشتری طول بکشد تا آب بجوشد، انرژی بیشتری مصرف می کند. با کاهش زمان، می توانید میزان کربن خود را کاهش دهید و در قبض برق یا گاز خود صرفه جویی کنید.

3. بهبود طعم و بافت

جوشاندن سریع آب نیز می تواند طعم و بافت غذای شما را بهبود بخشد. وقتی غذا را در آب جوش می‌پزید، می‌تواند طعم طبیعی خود را از دست بدهد و خیس شود. با جوشاندن سریع آب می توانید زمان پخت را کاهش دهید و از این اتفاق جلوگیری کنید.

4. راحتی

در نهایت، جوشاندن آب سریعتر می تواند راحت تر باشد. وقتی در حال پختن یک غذای بزرگ هستید، اغلب باید چندین قابلمه آب را بجوشانید. اگر بتوانید آب را سریعتر به جوش بیاورید، می توانید در زمان و زحمت خود صرفه جویی کنید.

ترفندهای جوشاندن سریعتر آب

راههای جوش آمدن سریع آب

روش هایی برای اینکه آب سریعتر بجوشد

به جای اینکه منتظر بمانید تا آب شما به جوش آید، در اینجا روش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا پخت و پز ضروری را تسریع کنید.

جوشاندن آب یکی از اولین تکنیک های آشپزی است که هر آشپز خانگی یاد می گیرد. دنیای تهیه پاستا، غلات و سیب زمینی را باز می کند. تخم‌مرغ‌های خام را سفت می‌کند، پوست گوجه‌فرنگی‌ها را  نرم می کند و سبزیجات خام را می پزد.

جوشاندن زمان می برد و بسیاری از ما بی تاب هستیم.  در اینجا، بهترین راه‌ها برای جوشاندن سریع‌تر آب را بررسی می‌کنیم .

 آب را تا حد امکان کم عمق کنید

هرچه سطح آب کمتر باشد، سریعتر می جوشد. این به این دلیل است که مقدار بیشتری از سطح، آب بیشتری را در کف قابلمه، که گرم ترین قسمت ظرف است، قرار می دهد. البته، نمی توانید مقدار زیادی غذا را در یک قابلمه آب کم عمق بجوشانید، بنابراین از این روش برای پختن مارچوبه، هویج، تخم مرغ و سینه مرغ استفاده کنید.

آب گرم سریعتر از آب سرد می جوشد

در حالی که می توانید با انجام نوعی آزمایش علمی، خود را وارد این نظریه کنید. همیشه به یاد داشته باشید که آب بدون توجه به نقطه شروع باید تا 212 درجه فارنهایت گرم شود. اگر در دمای پایین تر شروع به کار کند سریعتر گرم نمی شود.

اما اگر بالاتر شروع شود ممکن است سریعتر گرم شود. اگر عجله دارید، شیر آب را روی گرم ترین حالت بچرخانید و قابلمه خود را با آن آب داغ پر کنید. کمی سریعتر از آب سرد یا ولرم می جوشد.

همچنین می توانید با استفاده از کتری برقی خود آب را حتی داغ تر کنید. فرآیند را با نزدیک کردن آب به نقطه جوش بسیار نزدیکتر از آنچه که آب لوله کشی شما احتمالاً به آن می رسد، شروع کنید. زمانی که حباب زد، آب را در قابلمه بریزید و حرارت را ادامه دهید تا بجوشد. این کار چند دقیقه از کل زمان شما را کاهش می دهد.

 

ترفندهای جوشاندن سریعتر آب

جوشاندن آب

اگر کمی نمک به آب اضافه کنید می توانید سریعتر بجوشانید

آب نمک در واقع نقطه جوش بالاتری نسبت به آب لوله کشی دارد، در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند چاشنی معمولی دمای جوش را کاهش می دهد. با پاشیدن کمی نمک  به آب به حدی که شور نشود تا نقطه جوش آب را در هر دو جهت تغییر دهید. شما هنوز هم باید آب خود را مزه دار کنید، به خصوص اگر قصد دارید از آن برای پختن ماکارونی و غلیظ کردن سس ماکارونی یا چاشنی پایه سوپ استفاده کنید. فقط روی آن حساب نکنید تا به شکل جادویی حباب ها سریعتر شکل بگیرند. و همچنین ممکن است بخواهید منتظر بمانید تا نمک پس از جوش آمدن به آب اضافه شود. در غیر این صورت، ممکن است به ظرف خود آسیب برسانید.

 از آب کمتری در ظرف استفاده کنید

شاید عادت داشته باشید که شیر آب را باز کنید و اجازه دهید آب در قابلمه پرشود. اما اگر در مورد مقدار آب مورد نیاز خود دقیق تر باشید، می توانید آب را سریعتر بجوشانید. اگر ماکارونی را برای یک یا دو نفر درست می‌کنید، فقط یک مشت تخم‌مرغ را می‌جوشانید، یا حلقه های هویج را بپزید، می‌توانید از یک تابه بسیار کوچک‌تر استفاده کنید. ظرف بزرگ را برای جوشاندن میگو یا دسته های بزرگ سیب زمینی قرار دهید.

ترفندهای جوشاندن سریعتر آب

تسریع جوشاندن آب

با مایکروویو می توانید آب را سریع به جوش آورید

اجاق های مایکروویو می توانند مقدار کمی آب را در چند دقیقه گرم کنند تا به جوش بیاید. روش کار این است که امواج مایکروویو با دامنه بالا و فرکانس پایین (2.45 گیگاهرتز) را به داخل فر می فرستد. برخی از امواج توسط آب جذب می شوند که آنها را به عنوان انرژی حرارتی گرم می کند.

مطمئن شوید که از یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که از یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو استفاده کنید. فلزات در مایکروویو خیلی داغ می شوند یا می سوزند. پلاستیک های خاصی در آب ذوب می شوند که ممکن است سرطان زا باشد. سایر ظروف در جذب گرما به خوبی آب کار می کنند و بنابراین برای مایکروویو ایمن نیستند.

  در قابلمه را پوشیده نگه دارید

 درب قابلمه را بگذارید. هوای ظرف با گرم شدن آب گرم می شود و با گرم شدن دوباره به داخل آب گردش می کند. این کمک می کند تا آب را سریعتر به 212 درجه فارنهایت برساند. و قبل از اینکه متوجه شوید، آب داخل قابلمه در حال جوشیدن است.

از زودپز استفاده کنید

اگر می خواهید آب را سریعتر بجوشانید، زودپز یک ابزار عالی برای استفاده است. فشار زیاد داخل اجاق گاز نقطه جوش آب را افزایش می دهد و به این معنی است که غذای شما سریعتر پخته می شود. با این حال، قبل از استفاده از زودپز حتما دستورالعمل ها را به دقت بخوانید.

  آب در مناطق ارتفاع بالاتر سریع تر به جوش می آید

 کسانی که در سطح دریا زندگی می کنند،  برای جوشاندن آب سختی بیشتری دارند.  اما  کسانی که در بخش هایی دارای رشته کوه های بلند زندگی می کنند، می توانند آب را سریعتر به دلیل محل زندگی خود بجوشانند. در ارتفاعات بالاتر، فشار هوا کمتر به آب کمک می کند تا در زمان کمتری به نقطه جوش برسد.

برای شهرهایی با ارتفاع بیش از 10000 فوت، نقطه جوش 194 درجه فارنهایت سرد است. در ارتفاع 8750 فوتی، 195.5 درجه کمی گرمتر است. بدیهی است که نمی توانید کاری انجام دهید که بر ارتفاع شهرتان تأثیر بگذارد. اگر روزی در لس آلاموس، NM در حال آشپزی یافتید، می توانید این را به خاطر بسپارید، جایی که نقطه جوش حدود 200 درجه فارنهایت است.

در ظرف تا نیمه آب بریزید  

اگر می خواهید آب سماور زود جوش بیاید ابتدا تا نیمه سماور را آب کنید. بعد از گرم شدن، بقیه ی آب را داخل سماور بریزید. همچنین برای آنکه آب قابلمه تان را زودتر جوش آید.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز