خبرگزاری کار ایران

مناسب‌ترین جایگزین‌ها برای کره در رژیم غذایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۷۴۵

اضافه کردن کره به هر غذایی، مزه آن را بهبود می‌بخشد ولی اگر می‌خواهید از چاقی و بروز عوارض قلبی و عروقی پیشگیری کنید بهتر از است از جایگزین‌های کره، استفاده کنید.

افزودن یک مکعب کوچک کره می‌تواند طعم و بافت هر نوع خوراکی لذیذی را به سرعت تقویت کند، از تشدید طعم هر نوع پای و پاستا گرفته تا غلیظ کردن دسرها؛ کره به هر غذایی روح اضافه می‌کند. اما چیزی که کره را در اکثر برنامه‌های رژیم غذایی بد جلوه می‌دهد، کالری و چربی بالای آن است.

کالری و جربی بالا می‌تواند منجر به افزایش سریع وزن و چاقی شود. اما اگر شما فردی هستید که بافت غنی و طعم لذیذ کره را دوست دارید، در این مطلب به جایگزین‌های ساده کره اشاره کرده‌ایم که بدون افزودن کالری، همان تجربه کره را به شما می‌دهد و از چاقی و بروز عوارض قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند.

آیا کره برای مصرف بی خطر است؟

حدود ۱۰۰ گرم کره بسته بندی شده با چربی شیر، پروتئین و نمک، ممکن است حاوی حدود ۷۱۷ کالری باشد، ۱ قاشق چایخوری کره نیز حدود ۳۴ کالری دارد.

 خامه تازه

خامه تازه می‌تواند جایگزینی سالم و کم‌چرب برای کره باشد، از این ماده جایگزین می‌توان برای افزودن بافت و هر نوع غذا، سوپ‌ها و دسر‌ها استفاده کرد. خامه تازه همچنین می‌تواند در صورت مخلوط شدن با ادویه‌ها و چاشنی‌ها به صورت اسپری روی غذا‌ها پاشیده شود.

کره بادام

کره بادام یک جایگزین مغذی برای کره معمولی است. این کره که از ترکیب بادام تهیه می‌شود، سرشار از ویتامین E و اسید‌های چرب امگا ۳، سرشار از چربی‌های تک غیراشباع و پروتئین است. این کره دارای طعم و بافت غنی و طعم کمی شیرین است که می‌توان حتی آن را به سوپ‌ها و اسموتی‌ها نیز اضافه کرد.

کره آووکادو

این کره از آووکادوی پوره شده تهیه می‌شود و منبع خوبی از چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. کره آووکادو بافت خامه‌ای دارد و می‌توان از آن در پخت غذا نیز استفاده کرد.

هموس (حمص)

هوموس که از نخود، تاهینی (ارده) و روغن زیتون تهیه می‌شود، یک غذای خوش طعم و خامه‌ای اصالتا متعلق به کشور لبنان است. می‌توان آن را در ساندویچ‌ها و در کنار سبزیجات به جای سس استفاده کرد.

ماست یونانی

ماست یونانی یک گزینه همه کاره است که می‌تواند به عنوان جایگزین در پخت و پز یا به عنوان مواد روی نان استفاده شود. این ماست در عین حال که پروتئین و پروبیوتیک‌ها را تامین می‌کند، حالت خامه‌ای و طعمی دلپذیربه غذا می‌بخشد.

کره تخمه آفتابگردان

کره تخمه آفتابگردان یک جایگزین کره با طعم ملایم و کمی شیرین است. این کره منبع خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین و ویتامین E است.

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از چربی‌های تک غیراشباع و آنتی اکسیدان‌ها، گزینه‌ای مناسب برای سلامت قلب است. روغن زیتون طعم مشخصی به غذا‌ها می‌افزاید و برای تفت دادن، برشته کردن و استفاده روی نان مناسب است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل که به دلیل طعم غنی و طعم منحصر به فرد خود شناخته شده است، این روغن یک جایگزین گیاهی سالم برای کره است. روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع شده و برای پخت و پز، پخت مناسب است و طعم نارگیل را به غذا‌ها اضافه می‌کند.

منبع همشهری آنلاین
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز