خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه کتلت حرفه‌ای به سبک رستوران و ساندویچی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۵۳۲

‌می‌خواهیم طرز تهیه کتلت حرفه‌ای به سبک رستوران و ساندویچی‌ها را مرور کنیم. این غذای ساده بسته به پیشینه قومی، جغرافیا و ترجیحات شخصی افراد تعریف متفاوتی دارد.

به گزارش ایلنا، اما یکی از غذا‌هایی که تقریبا همه معتقدند ساده و سریع است، قطعا انواع کتلت است.

طرز تهیه کتلت حرفه‌ای

طرز تهیه کتلت حرفه‌ای به سبک رستوران و ساندویچی

 ۱. آماده کردن سیب زمینی

اولین مرحله از طرز تهیه کتلت حرفه‌ای درست مثل طرز تهیه کتلت مرغ زعفرانی خوشمزه این است که در یک قابلمه متوسط، سیب زمینی را اضافه کنید و روی آن را با آب بپوشانید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه سیب زمینی خوب بپزد. بعد آن‌ها را از آب خارج کنید و با دستگاه پوره سیب زمینی له کنید. بعد آن را به یک کاسه بزرگ همزن منتقل کنید و اجازه دهید در دمای اتاق، حدود ۱۰-۱۵ دقیقه خنک شود.

۲. آماده کردن پیاز و ترکیب مواد

در این مرحله از طرز تهیه کتلت حرفه‌ای نوبت آن است که پیاز را رنده کنید یا از غذاساز برای ریز کردنش استفاده کنید و آب اضافی را بگیرید و پیاز رنده شده را با پوره سیب زمینی مخلوط کنید سپس در همان کاسه، گوشت چرخ کرده، جوش شیرین، آرد، تخم مرغ و ادویه‌ها را اضافه کنید و بعد با دست مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شود. حالا آرد سوخاری را در یک بشقاب بریزید.

۳. سرخ کردن کتلت‌ها

اکنون و در ادامه طرز تهیه کتلت حرفه‌ای زمان آن است که کتلت را سرخ کنید برای این کار یک مقدار از مایه کتلت آماده شده بردارید و به شکل بیضی به اندازه دست خود صاف کنید بعد دو طرف کتلت‌ها را در خرده نان یا آرد سوخاری بچرخانید و در یک سینی بزرگ یا ورقه پخت قرار دهید.

در نهایت یک تابه بزرگ نچسب را روی حرارت متوسط گرم کنید و روغن داخلش بریزید سپس کتلت را داخل روغن بگذارید و اجازه دهید هر طرف کتلت حدود ۳ دقیقه روی حرارت متوسط سرخ شود بعد آن را برگردانید و طرف دیگر را هم به مدت ۳ دقیقه سرخ کنید.

کتلت آماده شده را در بشقابی که با دستمال جاذب روغن پوشانده‌اید بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته شود. به سرخ کردن باقی‌مانده کتلت‌ها ادامه دهید و در صورت نیاز روغن بیشتری اضافه کنید و در نهایت کتلت آماده شده را تزیین کنید و به صورت گرم یا با دمای اتاق سرو کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه کتلت حرفه‌ای

همان‌طور که خواندید تهیه کتلت کار چندان سختی نیست، اما بهتر است هنگام پخت و تهیه کتلت به نکات و فوت‌وفن‌های آن دقت کنید تا کتلت حرفه‌ای داشته باشید.

نکات مهم برای وا رفتن کتلت

گاهی وقت‌ها کتلت شما وا می‌رود دلیل اصلی این موضوع رعایت نکردن میزان مواد است که از این میان نگرفتن آب پیاز و یا استفاده از پیاز زیاد می‌تواند یکی از عوامل وا رفتن کتلت باشد. اما در کل با ریختن آرد سوخاری یا آرد معمولی می‌توان مانع وارفتن کتلت شد. 

تهیه کتلت با سیب زمینی خام

اگر زمان کافی برای پختن سیب زمینی لازم برای کتلت را ندارید، می‌توانید سیب زمینی را به شکل خام مصرف کنید. برای این کار سیب زمینی خام را رنده می‌کنید و در کتلت استفاده می‌کنید.

انواع کتلت گیاهی

افرادی که گیاهخوارند می‌توانند برای تهیه کتلت به شکلی که بیشتر به کتلت با گوشت شباهت داشته باشد از سویا استفاده کنند یا حتی انواع دیگر کتلت را مثل کتلت عدس یا کتلت بادمجان را امتحان کنند.

منبع: فرارو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز