خبرگزاری کار ایران

آهو و نیکو خردمند بعد از بازیگری به چه شغلی روی آوردند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۵۲۹

آهو خردمند و نیکو خردمند خواهران دوست داشتنی سینمای ایران به جز بازیگری شغل دیگری نیز داشتند که به آن میپردازیم.

با پخش دوباره سریال پس از باران از شبکه آی فیلم و دیده شدن چهره مهربان خاله خانم (خاله ارباب عزت سالاری)، بار دیگر نام زنده یاد نیکو خردمند بر سر زبان ها افتاد. نیکو خردمند و آهو خردمند جزو اولین خواهران سینمای ایران هستند که به جز بازیگری شغل دیگری نیز داشته اند.

شغل دوم نیکو خردمند، خاله ارباب عزت سالاری پس از باران

زنده یاد نیکو خردمند بازیگر سریال دزدان مادربزرگ، با چهره مهربان و جذابش نه تنها در فیلم و سریال های زیادی بازی کرده بلکه صداپیشه و گوینده نیز بوده و فعالیت خود را با گویندگی در رادیو آغاز نمود. گویندگی فیلم را قبل از انقلاب و از شهریور سال 1339 زیر نظر استادانی چون هوشنگ لطیف‌پور و سعید شرافت آغاز کرد و گوینده نقش‌های اصلی به‌جای کلودیا کاردیناله، آوا گاردنر، الیزابت تیلور، اینگرید برگمن، ایوت میمی‌یوکس، لی رمیک، الکه زومر، فخری خوروش، ایرن، کتایون، آرام، پوری بنایی و… بوده‌است.

آهو و نیکو خردمند بعد از بازیگری به چه شغلی روی آوردند؟

نیکو خردمند بازیگر

شغل دوم آهو خرمند

آهو خردمند خواهر زنده یاد نیکو خردمند است که به جز بازیگری ترجمه متونی چون پزشک نازنین، نیل سایمون، اسباب‌بازی‌های زیرشیروانی، لیلیان هلمن، جشن سالگرد، خواهران خوب بر عهده داشته و بعد از مرگ خواهرش و تاثیراتی که بر روی او داشته به نقاشی نیز روی آورده است، تابلوهای او اغلب با گواش و آکرولیک کار شده و سبک خاصی ندارند.

بیوگرافی کوتاه خواهران خردمند ؛ آهو و نیکو

آهو خردمند بازیگر تئاتر و سینما و مترجم متولد 14 شهریور 1329 در تهران است که در آثاری چون زخم شانه حوا، قصه پریا، طاووس های بی پر، اگر باران ببارد، همیشه پای یک زن در میان است، یتیم خانه ایران، میهمان داریم، شهر زیبا و...بازی کرده است.

آهو و نیکو خردمند بعد از بازیگری به چه شغلی روی آوردند؟

آهو خردمند بازیگر/عکس از آسمان روشن

نیکو خردمند، بازیگر، صداپیشه و گوینده ایرانی، متولد 19 آبان 1311 در تهران بود. او در تاریخ 26 آبان 1388، در سن 77 سالگی، چشم از جهان فرو بست.نیکو خردمند سابقه نقش آفرینی در آثاری همچون حکایت آن مرد خوشبخت، پرده آخر، مسافران، خانه خلوت، بازیچه، نگاهی دیگر، روزهای خوب زندگی، سفر پرماجرا، قاصدک، هفت سنگ، دختری به نام تندر، کاغذ بی‌خط، قلب‌های ناآرام، کافه ستاره، چند می‌گیری گریه کنی، پیشنهاد 50 میلیونی، پرونده هاوانا، راننده تاکسی، خاک‌آشنا و شیرین را در کارنامه هنری خود داشته است.

منبع: نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز