خبرگزاری کار ایران

پایتخت «اسیدپاشی» در جهان کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۶۴۳

تعدد و کثرت «اسیدپاشی» در انگلیس به‌حدی افزایش یافته که از این کشور به‌عنوان پایتخت اسیدپاشی در جهان یاد می‌شود.

«اسیدپاشی» پیشتر در نزاع‌های خانوادگی بریتانیا دیده می‌شد اما امروز به ابزاری در سرقت‌ها و حملات نژادپرستانه بدل شده است.

۱۲ نفر از جمله یک زن ۳۱ ساله و دختران هشت و سه‌ساله‌اش شامگاه چهارشنبه، ۳۱ ژانویه در حمله‌فردی با «ماده سوزاننده» یا اسید در جنوب لندن زخمی شدند.  

جراحات وارده به زن و دختر کوچکتر به حدی است که ممکن است «ماندگار» باشد.  

پلیس لندن هم‌اکنون در جست‌وجوی فرد مظنون است و نیروهای متخصص تحقیقات محل حادثه را قرق کرده‌اند.

نکته قابل تأمل در حادثه‌ای با این ابعاد و تعداد این بود که رسانه‌های بریتانیایی به جای کلمه «اسید» از «ماده سوزاننده» استفاده کردند و البته خیلی هم به آن پروبال ندادند.

این عادی‌انگاری رسانه‌ای در حالی است که نگاهی به وضعیت یک دهه اخیر انگلیس بیانگر حقایقی هولناک از اسید پاشی در این کشور است که گاه نام انگلیس را به رده اول اسیدپاشی در جهان می‌کشاند.

مرداد ماه همان سال (۱۳۹۶) دو نوجوان در شهر «بتنال گرین» در شرق لندن  هدف اسیدپاشی قرار گرفته و صورت و بدن آنها به شدت آسیب دید.  

فعالان اینترنتی می ۲۰۱۸ نیز ویدیویی را در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر کردند که در آن نشان می‌دهد دختری که قربانی یک حمله اسیدپاشی در لندن شده، چگونه از درد ناشی از سوختگی اسید بر روی صورتش به خود می‌پیچید و کمک می‌طلبید.   

روزنامه انگلیسی «سان» نیز در گزارشی عنوان کرد تعداد حوادث اسیدپاشی در این کشور بین سال ۲۰۱۲تا ۲۰۱۶ از ۲۲۸مورد به ۶۰۱حمله رسیده است که رشد بیش از ۲ برابری این پدیده را نشان می‌دهد.

به گفته برخی منابع رسمی، روزانه به‌طور متوسط ۲ حمله اسیدپاشی در انگلیس صورت می‌گیرد و به همین دلیل، در چند سال اخیر این کشور به مرکز اسیدپاشی در جهان تبدیل شده است.  

روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» در گزارشی به نقل از «استفان تیمز»، وزیر کار سابق انگلیس می‌نویسد: «خطر حمله‌ اسیدپاشی، لندن و برخی نواحی آن را به منطقه‌ممنوعه تبدیل کرده است.»

منبع: نورنیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز