خبرگزاری کار ایران

حمله پلیس فرانسه به دفتر هواوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۱۹۰

مقام‌های فرانسوی با متهم‌کردن هواوی به رفتار نامناسب، به پلیس دستور دادند تا به دفتر این شرکت در پاریس یورش ببرد.

به‌احتمال زیاد یورش به دفتر هواوی به‌دلایلی ازجمله جرایم احتمالی صورت گرفته است. هواوی هرگونه تخلفی را به‌شدت رد کرده است و بر تعهد خود برای تبعیت از قوانین و مقررات فرانسه تأکید ویژه‌ای می‌کند.

سازنده‌ی انواع گوشی هواوی و تجهیزات مخابراتی از سال ۲۰۰۳ در فرانسه حضور دارد و چندین مرکز تحقیقاتی و طراحی را در این کشور اداره می‌کند. علاوه‌بر‌این، هواوی به‌منظور ارائه‌ی خدمات به بازار اروپا، در حال ساخت اولین مرکز تولیدی خارج از چین در نزدیکی استراسبورگ است.

هواوی همواره برای اسقرار شبکه‌ی 5G در فرانسه خواستار همکاری با اپراتور‌های این کشور بوده است؛ اما محدودیت‌های اعمال‌شده‌ی دولت موانعی را برای مشارکت هواوی در زیرساخت‌های بی‌سیم فرانسه ایجاد کرده‌اند.

در میان تنش‌های بین چین و ایالات متحده، هواوی در کانون اتهام‌های مربوط به جاسوسی دولتی قرار گرفته است؛ اتهاماتی که هواوی آن‌ها را رد می‌کند. کمیسیون اروپا نیز از احتمال تخلفات امنیتی هواوی و دیگر شرکت‌های چینی ابراز نگرانی کرده است و بر حذف تجهیزات مخابراتی آن‌ها از کشور‌های اروپایی تأکید می‌کند.

در پاسخ به اقدام پلیس، هواوی بر همکاری با مقام‌های فرانسوی تأکید و اعلام کرد که به نتایج تحقیقات اطمینان دارد. یورش به دفاتر هواوی در پاریس گواهی بر نظارت گسترده‌ی بین‌المللی روی شرکت یادشده است.

ماهیت «رفتار نامناسب» هنوز مشخص نشده است؛ اما مسئله‌ی یادشده می‌تواند روی فعالیت هواوی در فرانسه و بازار‌های بین‌المللی تأثیر منفی بگذارد.

منبع: آخرین خبر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز