خبرگزاری کار ایران

روش های متفاوت پخت جوجه کباب لیمویی + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۰۰۷

جوجه کباب لیمویی یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی است که با طعم ترش و شیرین لیمو، طعمی بی نظیر و لذیذ به خود می گیرد. این کباب را می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل یا به عنوان پیش غذا سرو کرد.

بر خلاف تصور عموم جوجه کباب در دسته غذاهای بین المللی قرار گرفته است و در هر کشور بسته به ذائقه، با ادویه ها و چاشنی های متفاوتی تهیه و سرو می شود و منحصر به کشور عزیزمان ایران نمی باشد. لازم به ذکر است که ارزش غذایی گوشت کباب شده در صورتی که آب زیادی از دست نداده باشد نسبت به مرغ آب پز بیشتر است.

جوجه کباب لیمویی یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب است که از ترکیب گوشت مرغ، لیمو، پیاز، سیر و ادویه جات تهیه می شود. این غذا به دلیل طعم و عطر لیمو، طعمی فوق العاده و اشتها آور دارد. جوجه کباب لیمویی را می توان به عنوان یک غذای اصلی یا پیش غذا سرو کرد.

طرز پخت جوجه کباب لیمویی :

مواد لازم برای جوجه کباب لیمویی :

آب لیمو

⅓ فنجان

روغن زیتون

¼ فنجان

خردل دیژون

1 قاشق غذاخوری

سیر بزرگ ریز خرد شده

2 حبه

فلفل دلمه ای قرمز ریز خرد شده 

2 قاشق غذاخوری

 نمک

 ½ قاشق چایخوری

 فلفل سیاه آسیاب شده

 ¼ قاشق چایخوری 

 سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان

 4 عدد

 

طرز تهیه جوجه کباب لیمویی :

برای پخت جوجه کباب لیمویی ابتدا، مرغ ها را خرد کنید، بشویید و اجازه بدهید آب آن ها خارج شود. سپس آب لیمو، روغن زیتون، خردل دیژون، سیر، فلفل دلمه ای قرمز، نمک و فلفل را با هم در یک کاسه ترکیب کنید. 1/4 فنجان از ماریناد را کنار بگذارید تا برای سس در حین پخت استفاده کنید. سینه های مرغ را در کاسه بریزید و هم بزنید تا کاملا از مواد بپوشانده شوند. حداقل 30 دقیقه در یخچال مرینیت کنید.

یک گریل را با حرارت زیاد گرم کنید و صفحه ی آن را کمی روغن بزنید.

مرغ را از ماریناد خارج کنید و مواد اضافی را از آن ها تکان بدهید. مرغ را روی گریل از قبل گرم شده بپزید تا زمانی که دیگر در مرکز آن صورتی نباشد، گاهی اوقات با ماریناد کنار گذاشته شده مخلوط کنید. و باز روی حرارت قرار بدهید. اجازه بدهید مرغ ها کاملا بپزند. این دستور را می توانید با کباب کردن بپزید.

در این دستور جوجه ها آب دار هستند.

 

طرز پخت جوجه کباب لیمویی مخصوص :

روش های متفاوت پخت جوجه کباب لیمویی + عکس

طرز پخت جوجه کباب لیمویی مخصوص

جوجه کباب خوشمزه، جوجه کباب آبدار است نه خشک. برای تهیه جوجه کباب، فقط از سینه مرغ استفاده نکنید بلکه مخلوط تمام قسمت ها می تواند طعم بهتری به این غذا بدهد. مخلوط ران و سینه انتخاب بهتری برای آبدار بودن جوجه کباب خواهد بود. می توانید از مرغ با پوست استفاده کنید و بعد از پخت پوست آن را دور بریزید تا آب دار شوند.

 

مواد لازم جهت تهیه جوجه کباب لیمویی مخصوص :

 سینه مرغ بدون استخوان

 2 عدد

 پیازچه

 8 عدد

 سیر

 4 حبه 

 لیمو ترش

3 عدد

 نمک

به مقدار لازم 

 فلفل

به مقدار لازم 

 روغن زیتون

 1/4 پیمانه 

 

طرز تهیه جوجه کباب لیمویی مخصوص :

سینه مرغ بدون استخوان را به قطعات مناسب خرد کرده و به همراه نمک، فلفل، سیر یا پیاز خرد شده، رنده پوست لیمو ترش و آب لیمو تازه و در نهایت روغن زیتون ترکیب کنید و به مدت 30 دقیقه تا 3 ساعت در یخچال استراحت دهید تا چاشنی ها به خوبی به خورد گوشت بروند و مرغ شما مزه دار شود. برای استفاده از رنده پوست لیمو ترش توجه داشته باشید که نباید قسمت سفید رنگ لیمو را از رنده کنید زیرا باعث تلخ شدن می شود. شما می توانید بسته به ذائقه خود از ادویه ها و چاشنی های گوناگونی برای تهیه سس جوجه کباب استفاده کنید. مانند: زعفران، آویشن، رزماری، پاپریکا، سویا سس، مایونز، ماست، و... در صورت تمایل می توانید از فلفل سبز و یا فلفل دلمه ای در تهیه جوجه کباب استفاده کنید.

در این فاصله لیمو ترش ها را به صورت حلقه ای برش دهید و سپس از وسط به دو نیم تقسیم کنید.

ساقه های پیازچه را نیز به اندازه های یکسان برش بزنید.

تکه های مرغ را از سس منیریت خارج کرده و به ترتیب از برش های مرغ، پیاز و لیمو ترش با الگویی منظم در سیخ قرار دهید.

در پایان سیخ ها را با روغن اسپری کنید و روی باربیکیو کباب کنید. در این دستور می توانید از روش های متفاوت مانند گریل، باربیکیو، تابه و فر استفاده کنید.

 

جوجه کباب لیمویی با طعم مدیترانه ای :

روش های متفاوت پخت جوجه کباب لیمویی + عکس

طرز پخت جوجه کباب لیمویی با طعم مدیترانه ای

مرغ لیموی کبابی یک دستور پخت لطیف، آبدار و خوش طعم است که برای تابستان عالی است. سبک، سالم و با طعم مدیترانه ای می درخشد!

مواد لازم برای مرغ کبابی لیمویی :

 سینه مرغ بدون استخوان بدون پوست

1 کیلو و 500 گرم

 روغن زیتون

 1/4 فنجان

 آب لیمو به اضافه پوست لیموها

 1/4 فنجان

پونه کوهی 

 2 قاشق چایخوری

 سیر رنده شده

4 حبه

 نمک

 1/2 قاشق چایخوری

 فلفل سیاه

 1/4 قاشق چایخوری

 جعفری یا گشنیز برای سرو

 به مقدار لازم

تکه های لیمو برای سرو

به مقدار لازم

 

طرز تهیه جوجه کباب لیمویی :

برای تهیه جوجه کباب لیمویی ابتدا سینه های مرغ را به قسمت های دلخواه خرد کنید و بشویید. (اگر روی گریل می پزید لازم نیست آن ها را خرد کنید فقط به صورت تکه ای اما نازک تر برش بزنید و یا آن ها را با استیک کوب بکوبید.)

اجازه بدهید آب مرغ خارج شود. داخل یک کاسه یا کیسه زیپ دار، روغن زیتون، آب لیمو، پونه کوهی، سیر، نمک و فلفل را بریزید و با هم ترکیب کنید. مرغ را اصافه کنید و خوب ترکیب کنید. تا مرغ کاملا به مواد آغشته شود. اجازه بدهید حداقل 30 دقیقه مرینیت شوند.

گریل یا تابه گریل را از قبل روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. مرغ را به مدت 15-10 دقیقه روی گریل قرار دهید. از انبر برای برگرداندن آن استفاده کنید و بپزید، مرغ را از گریل خارج کنید. روی آن جعفری خرد شده بپاشید و در صورت تمایل با تکه های لیمو و سبزیجات سرو کنید. می توانید تکه های کوچک مرغ را به سیخ بزنید و روی منقل کباب کنید. و حتی می توانید آن را داخل تابه به صورت تکه های درشت و یا ریز با زدن به سیخ های چوبی سرخ کنید.

 

روش های متفاوت پخت جوجه کباب لیمویی + عکس

نکاتی برای تهیه جوجه کباب لیمویی

 

نکات مهم در تهیه جوجه کباب لیمویی :

• برای طعم بهتر جوجه کباب، از لیمو ترش تازه استفاده کنید. لیمو ترش تازه به جوجه کباب شما طعم و عطر بی نظیری می دهد.

• برای استفاده از رنده پوست لیمو ترش توجه داشته باشید که نباید قسمت سفید رنگ لیمو را از رنده کنید زیرا باعث تلخ شدن می شود.

• برای اینکه جوجه کباب شما خوش رنگ شود، می توانید به آن کمی زعفران اضافه کنید.

• اگر می خواهید جوجه کباب شما عطر و طعم بیشتری داشته باشد، می توانید به آن کمی ادویه جات دیگر مانند آویشن، رزماری یا فلفل دلمه ای اضافه کنید.

• اگر زمان کافی ندارید، می توانید مواد را فقط به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

• برای ترد شدن جوجه کباب، از سینه مرغ بدون پوست و استخوان استفاده کنید، همچنین می توانید قبل از کباب کردن، تکه های مرغ را در کمی آرد سفید بغلتانید.

• برای اینکه جوجه کباب شما خشک نشود، بهتر است آن را به مدت طولانی روی حرارت قرار ندهید.

• می توانی مقدار آب لیموترش را با توجه به ذائقه ی خودتان کم و یا زیاد کنید. اگر می خواهید جوجه کباب شما طعم ترش تر داشته باشد، می توانید مقدار آب لیمو ترش را بیشتر کنید.

• اگر از باربیکیو برای کباب کردن استفاده می کنید، جوجه کباب ها را روی حرارت متوسط کباب کنید تا مغز پخت شوند.

با رعایت این نکات و فوت و فن ها می توانید جوجه کباب لیمویی خوشمزه و لذیذی تهیه کنید.

طرز تهیه جوجه کباب لیمویی کبابی :

برای تهیه جوجه کباب لیمویی کبابی، ابتدا منقل را روشن کنید و اجازه دهید تا به خوبی داغ شود. سپس جوجه کباب ها را روی منقل قرار دهید و به صورت مرتب آنها را بچرخانید تا تمام قسمت های آنها به طور یکنواخت بپزند. جوجه کباب لیمویی کبابی معمولاً در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه آماده می شود.

طرز تهیه جوجه کباب لیمویی تابه ای :

برای تهیه جوجه کباب لیمویی تابه ای، ابتدا یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط قرار دهید و کمی روغن زیتون در آن بریزید. سپس جوجه کباب ها را در تابه قرار دهید و به صورت مرتب آنها را بچرخانید تا تمام قسمت های آنها به طور یکنواخت بپزند. در حین پخت درب تابه را ببندید پس از پخت درب آن را بردارید تا سرخ شوند. جوجه کباب لیمویی تابه ای معمولاً در مدت زمان 30 تا 40 دقیقه آماده می شود.

طرز تهیه جوجه کباب لیمویی فر :

برای تهیه جوجه کباب لیمویی فر، ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. سپس سینی فر را چرب کنید و جوجه کباب ها را روی آن قرار دهید و در پایان گریل بالا را روشن کنید تا طلایی شوند. مدت زمان پخت بستگی به میزان حرارت فر شما دارد.

سرو جوجه کباب لیمویی :

جوجه کباب لیمویی را می توان به صورت گرم یا سرد سرو کرد. این کباب را معمولاً با برنج، سبزی خوردن، و یا جعفری، گوجه و نان و ... سرو می کنند.

منبع بیتوته
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز