خبرگزاری کار ایران

جمعیت این کشور تا سال ۲۱۰۰ نصف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۰۶۰

نرخ زاد و ولد در کره جنوبی به پایین‌ترین حد خود رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۱۰۰ نصف شود.

دولت کره جنوبی اعلام کرد با وجود صرف میلیاردها دلار برای تشویق زنان به داشتن فرزندان بیشتر و حفظ ثبات جمعیت، نرخ زاد و ولد در کره جنوبی در سال گذشته به پایین‌ترین حد خود رسید.

این کشور یکی از طولانی‌ترین رقم امید به زندگی و پایین‌ترین نرخ زاد و ولد در جهان را دارد که این ترکیب چالشی جمعیت‌شناختی را به همراه دارد.

براساس داده‌های اولیه آمار کره، نرخ باروری در کره جنوبی و تعداد فرزندانی که انتظار می‌رود یک زن در طول زندگی خود داشته باشد، در سال ۲۰۲۳ به ۰.۷۲ کاهش یافت که نسبت به سال ۲۰۲۲ نزدیک به هشت درصد نزول ثبت کرده است. این رقم بسیار کمتر از ۲.۱ کودک مورد نیاز برای حفظ جمعیت فعلی ۵۱ میلیونی است.

بر اساس نتایج گزارش کنونی، با این نرخ، جمعیت کره‌ جنوبی تا سال ۲۱۰۰ تقریباً به نصف کاهش می‌یابد و به ۲۶.۸ میلیون نفر می‌رسد.

لیم یانگ ایل، رئیس بخش سرشماری جمعیت کره به خبرنگاران گفت: تعداد نوزادان ۲۳۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ بود که ۱۹ هزار و ۲۰۰ نوزاد کمتر از سال قبل از آن است و کاهش ۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

کارشناسان اظهار کردند که دلایل متعددی برای نرخ پایین زادوولد وجود دارد، از هزینه‌های بالای فرزندپروری و قیمت املاک گرفته تا یک جامعه رقابتی که مشاغل با درآمد خوب را دشوار می‌کند.

آنان می‌گویند که بار مضاعف برای مادران شاغل در انجام عمده کارهای خانه و مراقبت از کودکان و در عین حال حفظ شغل خود، عامل کلیدی دیگری است.

منبع ايسنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز