خبرگزاری کار ایران

مرحله دوم طرح فجرانه «کالابرگ» از امروز اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۳۲۴

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک طی سه دوره و از ۱۸ هر ماه اجرا می‌شود و خانوار‌ها می‌توانند خرید خود را براساس این طرح از هجدهم تا پایان روز هفدهم ماه بعد خرید کنند.

مرحله اول این طرح از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اسفند ماه اجرا شد و مرحله دوم آن نیز با پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، از ۱۸ اسفندماه آغاز شد.

طرح کالابرگ الکترونیک خدمت فناورانه و نوینی است که در راستای سیاست‌های رفاهی و حمایتی دولت شکل گرفته و به صورت تصاعدی در حال پیشرفت است. طرح یسنا، طرح کالابرگ الکترونیک و طرح حمایت از امنیت غذایی کودکان بر روی شبکه ملی اعتبار (شما) پیاده‌سازی شده است.

در طرح فجرانه الکترونیک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

 به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است که از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

منبع خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز