خبرگزاری کار ایران

تصویب لایحه فیلترکردن تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۵۳۲

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ی فیلترشدن تیک‌تاک را تصویب کرد تا این لایحه به‌زودی وارد سنا شود.

مجلس نمایندگان ایالات متحده ساعتی پیش لایحه‌ای جنجالی را تصویب کرد که تیک‌تاک را در یک‌قدمی فیلترشدن قرار می‌دهد. براساس این لایحه، تیک‌تاک برای ادامه‌ی فعالیت در آمریکا باید از بایت‌دنس (شرکت مادرش) جدا شود.

لایحه‌ی خبرساز تیک‌تاک با ۳۵۲ رأی موافق در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. شایان ذکر است که برای تصویب این لایحه به دو‌سوم آراء نیاز بود. ۶۵ عضو مجلس نمایندگان به لایحه‌ی جدید چراغ قرمز نشان دادند. این لایحه برای تصویب نهایی باید به سنا برود. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هفته‌ی گذشته گفت که درصورت تصویب‌شدن لایحه در سنا، آن را امضا خواهد کرد.

قانون‌گذاران ایالات متحده با تمام توان در تلاش‌اند تا تیک‌تاک را به جداشدن از شرکت چینی بایت‌دنس مجبور کنند. آنان معتقدند که داده‌های کاربران آمریکایی تیک‌تاک در‌دسترس دولت چین قرار می‌گیرد و این مسئله ممکن است در‌زمینه‌ی امنیت ملی مشکل‌ساز شود.

تیک‌تاک تاکنون بار‌ها گفته است که داده‌های کاربران آمریکایی را در چین ذخیره نمی‌کند. این شبکه‌ی اجتماعی سیستم‌های امنیتی جدیدی برای حفاظت از داده‌های کاربران آمریکا توسعه داده است؛ اما این کار خیال قانون‌گذاران آمریکا را راحت نکرد.

لایحه‌ی مذکور که حفاظت از آمریکایی‌ها دربرابر اپلیکیشن‌های کنترل‌شده‌ی دشمن‌های خارجی نام دارد، فروشگاه‌های اپلیکیشن (مثل اپ استور و گوگل پلی) و سرویس‌های میزبانی وب را به قطع ارتباط با تیک‌تاک مجبور می‌کند. این لایحه در وهله‌ی اول روی تیک‌تاک و بایت‌دنس متمرکز است؛ اما می‌تواند برای سایر پلتفرم‌هایی نیز اعمال شود که مالکان آنها «دشمنان خارجی» آمریکا هستند.

تعداد زیادی از کاربران تیک‌تاک با لایحه‌ی جدید مخالفت کرده‌اند و می‌گویند که فیلترشدن تیک‌تاک کسب‌و‌کار آنها را فلج می‌کند. برخی از نهاد‌های حوزه‌ی آزادی بیان نیز مخالفت خود را با فیلترشدن تیک‌تاک در آمریکا اعلام کرده‌اند. حتی دونالد ترامپ هم مخالف این لایحه است و می‌گوید توقف فعالیت تیک‌تاک در آمریکا باعث تقویت متا خواهد شد.

تصویب لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا در حالی اتفاق می‌افتد که جو بایدن و بسیاری دیگر از سیاست‌مداران آمریکایی از همین پلتفرم برای افزایش شانس موفقیت در انتخابات پیش رو استفاده می‌کنند.

منبع زومیت
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز