خبرگزاری کار ایران

تنش زدایی مورد نظر آمریکایی‌ها چیزی نیست جز بالابردن دست حماس به نشانه تسلیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۸۷۲

کشورهای اروپایی و آمریکا در واکنش به اقدامات متقابل ایران و رژیم صهیونیستی،خواستار خویشتنداری دو طرف و کاستن از تنش ها شده اند. فعالیت های به ظاهر تنش زدای دولت های غربی اما هیچ سنخیتی با آنچه ادعا می کنند ندارد و ذیل راهبرد قدیمی یکجانبه گرایی یا جهان تک قطبی به رهبری آمریکا می گنجد.

پای تنش زدایی غربی ها در غرب آسیا از آنجایی لنگ می زند که آدرس غلطی برای منبع تنش در منطقه تعریف شده یا حداقل عامدانه از کانون اصلی تنش یعنی رژیم صهیونیستی چشم پوشی شده است.   

ماحصل سیاست تنش زدایی غربی برای مردم فلسطین، در نهایت چه خواهد بود وقتی مانورتبلیغاتی چند ماهه آمریکا برای به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی، در بزنگاه شورای امنیت پوچ در می آید و واشنگتن طرح عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو می کند؟

تنش زدایی  مورد نظر آمریکایی ها چیزی نیست جز بالابردن دست حماس به نشانه تسلیم و کنار گذاشتن اسلحه و مقاومت از سوی گروه ها و مردم فلسطینی؛ تجربه ای که یک بار تکرار شده و ماحصل آن قرارداد «اسلو» شد .

آمریکایی ها در همان زمان که اذعان داشتند تهران دخالتی در آغاز و ادامه جنگ غزه نداشته، در برابر   اقدامات تحریک زای اسرائیل مثل حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه موضع درخوری نگرفتند.  

آنچه غربی ها در چند ماه گذشته انجام داده اند نامش هر چه باشد، چندان سنخیتی با تنش زدایی ندارد بلکه حتی سطح تنش ها را بالاتر هم برده است. تصویب لایحه کمک های چند میلیارد دلاری برای اسرائیل، اوکراین و تایوان، ترسیم کننده راهبرد آمریکا برای جهان است در جهت حفظ و تقویت یکجانبه گرایی غربی به رهبری آمریکا.

همان گونه که تنش زدایی آمریکایی در چارچوب تقویت یکجانبه گرایی برای حفظ هژمونی رژیم اسرائیل، آتش تنشی را فرو ننشانده، دیپلماسی آمریکایی در خدمت اسرائیل هم هیچ توافق پایداری را به مرحله امضا نخواهد رساند.

منبع: نورنیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز