خبرگزاری کار ایران

این آقا، شادی‌آورِ جمعه‌های غمگین بچه‌های ایران بود + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۴۴۶

تصویری قدیمی از مسعود روشن‌پژوه، مجری مسابقه محله در کنار بچه‌ مدرسه‌ای‌های شرکت کننده در این برنامه محبوب درروزهای اخیر وایرال شده است.

مسعود روشن‌پژوه در سال ۱۳۴۳ متولد شده‌. او کودکی را در تهران، دبستان را در همدان، راهنمایی را در اصفهان و دبیرستان را در تهران گذرانده‌ و در دوران مدرسه سابقه اجرا در تئاتر را در کارنامه خود دارد. وی در سال ۱۳۶۶ فعالیتش را در شبکه دوی صداوسیما آغاز کرد. فارغ التحصیل رشته تعمیر و نگهداری هواپیماس ولی به سمت اجرا کشیده شد و با مسابقه «محله» در بین کودکان بسیار به شهرت رسید. او دو فرزند دارد و به خاطر شغل پدرش که از فرماندهان نیروی هوایی ارتش بود در شهر ارومیه به دنیا آمد اما اصالت وی به شهر بافت در کرمان برمی‌گردد و مادرش هم دبیر بود.

این آقا، شادی‌آورِ جمعه‌های غمگین بچه‌های ایران بود + فیلم

شهرت با مسابقه محله 

مسابقه «ببین و بگو» با اجرای مسعود روشن‌پژوه در دهه شصت تقریبا به نخستین سال‌های حضور او مقابل دوربین برمی‌گیردد. البته بعدتر روشن‌پژوه به دلیل اجرای «مسابقه محله» معروف شد. روشن‌پژوه سال ۱۳۶۹ با همکاری امیر سماوات (کارگردان و تهیه کننده) مسابقه محله را برای پخش در روزهای پایانی هفته شروع کرد و با ادبیات متفاوت از مجریان خشک آن برهه توانست به شدت محبوب شود.

او انگار دنیای کودکان را بیشتر از خودشان می‌شناخت. به واقع آن‌ها را بلد بود و خب همین کار را یک‌سره می‌کند. وقتی کسی را بلد باشی به دنیایش وارد می‌شوی و قلبش را تصاحب خواهی کرد و حتما راز ماندگاری مسعود روشن‌پژوه نیز همین است. مردی که سال‌ها خاطره ساخت و هیچ‌وقت خم به ابرو نیاورد و تصویری که از او ماندگار است همان لبخند همیشگی‌ست.

این مسابقه در سال ۸۸ به صورت حرفه‌ای در چند کشور نیز اجرا شد. او در این باره می‌گوید: شبکه‌ی ۵ ترکیه برنامه‌ای عین برنامه ما را راه انداخته و اسمش را گذاشته «بو محله د» یعنی (این محله). من شک ندارم که این برنامه از مسابقه محله الگو گرفته است. به اعتقاد روشن‌پژوه قاب دوربین بر روی محله‌هایی بود که مردم عادی (اکثریت جامعه) در آن‌ها زندگی می‌کردند و همین باعث شد بچه‌ها با این برنامه هم‌ذات‌پنداری کنند.

منبع برترین ها
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز