خبرگزاری کار ایران

مصرف زیاد ملخ در ماه مبارک رمضان! + عکس

کد خبر : ۱۸۲۳۴۲

ملخ ابتدا با آب و نمک پخته شده و پس از آن خشک و در سفره سرو می شود.

به گزارش جام نیوز، منطقه اطراف بازار برزان در شهر حائل عربستان این روزها شاهد استقبال گسترده مردم برای خرید ملخ است که یکی از خوراکی های اساسی ماه رمضان در این کشور محسوب می شود. فروشندگان می گویند ملخ های مزبور را در آستانه ماه رمضان از صحرای منطقه حائل صید نموده اند. بهای یک کیسه ملخ در شهر حائل در شمال عربستان ۱۰۰ تا ۱۵۰ ریال(۲۷ تا ۴۰ دلار) است.

به نوشته روزنامه عربی رأی الیوم، بازار الجرده در مرکز شهر بریده در منطقه القصیم در وسط عربستان از مشهورترین بازارهای ملخ در عربستان است. بریده که منطقه ای صحرایی است، از بزرگترین مناطق کشاورزی و تولید مواد غذایی عربستان محسوب می شود. بهای هر کیسه ملخ در مزایده ویژه شهر بریده به چهارصد ریال(۱۰۶ دلار) می رسد.

ملخ ابتدا با آب و نمک پخته شده و پس از آن خشک و در سفره سرو می شود. برخی از مردم عربستان بر این باورند که ملخ به خاطر استفاده از برگ و ساقه درختان و گیاهان مختلف زمینی، دارای ارزش غذایی بالایی است. این در حالی ست که برخی دیگر از مردم و به ویژه وزارت بهداشت عربستان معتقدند که خوردن این حشره برای سلامتی انسان مضر است. این وزارتخانه همواره نسبت به مصرف ملخ به ویژه پس از سمپاشی مناطقی که مورد حمله این حشره قرار می گیرد، هشدار می دهد.

وزارت بهداشت عربستان اخیرا اعتراف کرده که مبارزه با ملخ، به خاطر سختی یافتن مکان ثابت آن دشوار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز