خبرگزاری کار ایران

حذف عنوان «آیت‌الله‌» از سایت رسمی سیستانی

کد خبر : ۱۹۱۰۷۹

این تغییرات از ماه‌ها پیش بنا بر تشخیصِ شخص آیت‌الله سیستانی آغاز شده و هم اکنون تکمیل شده است.

«در رخدادی کم‌سابقه و دارای معنایی چشمگیر، عنوان «حضرت آیت‌الله العظمی» از صدر پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع تقلید برجسته عالم تشیع حذف و در طرح جدید وب‌سایت رسمی این سایت، از لفظ «حضرت آقای سید علی حسینی سیستانی» استفاده شده است؛ واقعه‌ای که یادآور شیوه عمل زنده‌یاد آیت‌الله العظمی بهجت است.»

به گزارش ایلنا «تابناک»، با اعلام این خبر و اشاره به سبگ زندگی آیت‌الله سیستانی نوشت: «در این شرایط، در طراحی جدید، وب‌سایت‌ آیت‌الله سیستانی شاهد حذف عنوان «حضرت آیت‌الله العظمی» از صدر سایت و برخی اخبار و جایگزینی نام «حضرت آقای سیدعلی حسینی سیستانی»؛ رویه‌ای که در اطلاعیه عید فطر این مرجع تقلید نیز دیده می شود.

در این اطلاعیه آمده است: «بنا بر نظر مرجع عالیقدر، حضرت آقای سیدعلی حسینی سیستانی دام‌ظله روز سه‌شنبه در ایران، عید سعید فطر می‌باشد».

در بخش عربی وب‌سایت رسمی ایشان نیز از به کار بردن «آیت‌الله» پرهیز شده و تنها به لفظ «المرجع الدینی الاعلی السیدعلی الحسینی السیستانی» استفاده شده؛ اما در بخش انگلیسی همچنان نام «Grand Ayatollah al - sayyid Ali al - Husayni al - Sistanil» مشهود است. با این اوصاف، به نظر می‌رسد آنچه در وب سایت رسمی ایشان رخ داده و تا پیش از این مرسوم نبوده، نشان از تأکید این مرجع تقلید بر این رویکرد دارد.

بر پایه پیگیری‌های «تابناک»، این تغییرات از ماه‌ها پیش بنا بر تشخیصِ شخص آیت‌الله سیستانی آغاز شده و هم اکنون تکمیل شده است.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز