خبرگزاری کار ایران

قرارداد ۴۰۰ میلیاردی ‌مرتضوی با زنجانی!

کد خبر : ۲۰۱۳۹۲

در صورتی که مرتضوی بار دیگر ادعای قبلی خود را مطرح و موضوع انجام معامله با بابک زنجانی را کتمان کند، ما حاضر هستیم که شماره و تاریخ صدور چک‌ها و مکاتبات وی با زنجانی درباره این موارد را اعلام کنیم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به قرارداد ۴۰۰ میلیارد ینی ‌مرتضوی با بابک زنجانی در زمان ریاستش گفت: در صورتی که وی در دادگاه بار دیگر معامله با زنجانی را کتمان کند، ما سند‌های مرتبط را منتشر می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، سیدحسین دهدشتی با اشاره به بررسی تخلفات سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی در دادگاه انقلاب اسلامی، به خانه ملت گفت: یکی از موارد اتهامی مرتضوی در این دادگاه، پرونده ارتباط وی با بابک زنجانی و انجام معامله در قالب شرکت شستا بوده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرتضوی در دادگاه اخیرش ادعا کرده که او حتی یک ریال با زنجانی معامله نکرده است اما بر اساس اطلاعات واصله، وی ۱۳۸ شرکت و کارخانجات مرتبط با شستا را به زنجانی واگذار کرده است.

وی افزود: بر اساس گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی، مرتضوی در قرارداد واگذاری چندین شرکت شستا، برای تضمین قرارداد حدود پنج چک به مبلغ چهارصد میلیارد ین ژاپن را به زنجانی تحویل داده است و بر اساس اطلاعات واصله هنوز این چک‌ها در اختیار زنجانی است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در صورتی که مرتضوی بار دیگر ادعای قبلی خود را مطرح و موضوع انجام معامله با بابک زنجانی را کتمان کند، ما حاضر هستیم که شماره و تاریخ صدور چک‌ها و مکاتبات وی با زنجانی درباره این موارد را اعلام کنیم.

دهدشتی گفت: بر اساس قانون، مرتضوی هیچ اختیاری برای انجام معامله با افراد دیگر به‌ویژه بابک زنجانی نداشته زیرا این اقدام بدون مصوبه سازمان بوده که این خود یک تخلف بزرگ وی در دوران ریاست سازمان تأمین اجتماعی است. از طرف دیگر ارائه چک به زنجانی برای تضمین قرارداد از طریق سازمان هم از تخلفات مرتضوی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز