خبرگزاری کار ایران

مردم به میدان بهشت، می‌گویند میدان جهنم!

پایتخت داعش: ردبول نوشیدن جهادی‌ها، غیرنظامیان گرسنه

کد خبر : ۲۲۹۷۶۱

در پایتخت داعش، هیچ روزنامه‌نگاری، نه محلی و نه خارجی وجود ندارد. فعالان شجاع محلی جزئیات زندگی تحت حکومت تمامیت‌خواه داعش را به بیرون نشر داده‌اند.

فعالان می‌گویند که الیت‌های داعش دارای زندگی لوکس و مجلل هستند، برخلاف غیرنظامیان که فقر و گرسنگی جزئی از زندگی آنها شده است و هر روز با تورم و کاهش قدرت خرید، زندگی می‌کنند.

به گزارش آفتاب به نقل از گاردین، ساکنان تحت محاصره رقه می‌گویند که به اندازه‌ای در شهرشان با گرسنگی گسترده، تورم فلج‌کننده و فقر روبرو هستند که یک آشپزخانه اضطراری ترتیب داده‌اند که به مردم سوپ ارائه می‌کند.

در پایتخت داعش، هیچ روزنامه‌نگاری، نه محلی و نه خارجی وجود ندارد. فعالان شجاع محلی جزئیات زندگی تحت حکومت تمامیت‌خواه داعش را به بیرون نشر داده‌اند. به شهادت آن‌ها با رویکرد اشتباه داعش، مردم به دو دسته دارا و ندار تقسیم شده‌اند. سران داعش با بهره‌گیری از شرایط زندگی استاندارد و بیمارستان‌های خصوصی، از اوضاع مردم فقیر پایتخت خود خبری ندارند.

داعش مخالفان خود را به صلیب می‌کشد و آن‌ها را در میدان بهشت رقه نگه می‌دارد. داعش حتی برای جرائم جزئی مانند سیگارکشیدن نیز مردم را گردن می‌زند و یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت شلاقشان می‌زند. ابو ابراهیم رقوی موسس شبکه‌ای از فعالان که علیه داعش فعالیت می‌کنند، می‌گوید: «داعش بسیاری از مردم را می‌کشد، ما هر روز شاهد صحنه‌هایی از اعدام و گردن‌زدن مردم هستیم. من شخصا ۵ نفر را دیدم که به صلیب کشیده شده بودند. مردم به میدان بهشت، می‌گویند میدان جهنم!»

از طرف دیگر یک کابوس دیگر به آشفتگی مردم اضافه شده است. حملات هوایی داعش در صبح که واکنشی است به حملات هوایی گروه ائتلاف در شب، خواب راحت را از چشمان مردم سوریه گرفته است.

به گزارش فعالان، رقه در سکوت شبیه به کشتارخانه‌ای شده است و جهادی‌ها سعی دارند که بر ۶ میلیون نفر در شمال سوریه و عراق حکومت کنند.

در حالی که روز به‌روز به اختلاف طبقانی میان اعضای گروه داعش و مردم محلی رقه افزوده می‌شود، بی‌میلی آن‌ها از توزیع عادلانه ثروت و درآمد نفتی میان مردم محلی نیز بیشتر می‌شود. درآمدی که به‌روزی ۳ میلیون دلار در بازار سیاه نفت رسیده است.

رقوی می‌گوید: «فقر مردم بسیار زیاد است. بنابراین آشپزخانه‌ای داریم که به حدود ۱۰۰۰ خانواده غذای رایگان می‌دهد. داعش تاکنون هیچ کمکی به این آشپزخانه نکرده است.»

رقوی همچنین درباره زندگی نخبگان داعش می‌گوید: «در حالی که مردم برای یافتن غذاهای ساده سخت در تلاشند، الیت‌های داعش زندگی‌هایی بسیار مجلل و راحتی دارند. در حالی که قیمت نان ۱۵ درصد بیشتر شده است، سران داعش به مصرف زیاد ردبول می‌پردازند.»

وی می‌افزاید: «فقر و بیماری روبه‌افزایش است. مشکل بزرگ دیگر افزایش قیمت‌ها در شهر است. هیچ برقی وجود ندارد. مردم از ژنراتور استفاده می‌کنند.»

او می‌گوید که هیچ‌کس از آمار دقیق اعدامیان توسط داعش اطلاعی ندارد. مرگ در اثر بیماری نیز بیشتر شده است. اگر چه باز هم هیچ آمار مشخصی از مرگ بر اثر فقر و مسائل ناشی از آن اطلاع ندارد.

جمعیت رقه هم اکنون زیر ۲۰۰ هزار نفر است. داعش ادعا می‌کند که در این شهر حدود ۳ تا ۵ هزار نیروی محلی دارد. اگرچه این تعداد ممکن است با ادامه جنگ‌ها در خلیفه تغییر کند.

منبع: آفتاب نیوز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز