خبرگزاری کار ایران

سهم نظامی‌ها از بودجه سال ۹۴

کد خبر : ۲۳۶۷۰۰

مجموع بودجه پنج نهاد سازمان بسیج، ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، ستاد مشترک ارتش، ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع در لایحه بودجه سال ۹۴ با رشد ۳۲ درصدی نسبت به قانون بودجه امسال به ۲۸ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان رسیده است.

آن طور که خبرگزاری‌ها در روزهای اخیر گزارش داده‌اند، قرار است امروز(یکشنبه) سردار محمد رضا نقدی، فرمانده کل نیروهای بسیج راهی بهارستان شود تا در رابطه با بررسی ابعاد مالی و بودجه‌ای بسیج در سال٩۴ صحبت کند. آن طور که در لایحه بودجه سال آینده آمده دولت برای سازمان بسیج بیش از ۸۸۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته که این رقم نسبت به قانون بودجه سال جاری بیش از سه درصد رشد داشته است.

اما در کنار سازمان بسیج، دولت سالانه برای نهادهای دیگری که تقریبا کارکرد نظامی دارند هم بودجه‌ای را در نظر می‌گیرد.

در لایحه بودجه سال آینده برای ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به قانون بودجه سال جاری بیش از ۲۷ درصد رشد داشته است. بودجه سال جاری ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان بوده است.

همچنین در لایحه بودجه سال آینده برای ستاد مشترک ارتش پنج هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به قانون بودجه سال جاری بیش از یک درصد رشد داشته است. بودجه سال جاری ستاد مشترک ارتش پنج هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان بوده است.

ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از لایحه بودجه سال آینده سهم ۱۷ هزار و ۴۲۸ میلیارد تومانی دارد که نسبت به قانون بودجه سال جاری بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. بودجه سال جاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۱ هزار و ۵۶۸ میلیارد تومان بوده است.

وزارت دفاع هم طبق لایحه بودجه سال آینده بیش از دو هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان بودجه دارد که این رقم نسبت به قانون بودجه سال جاری بیش از ۲۷ درصد افزایش داشته است. بودجه وزارت دفاع در سال جاری دو هزار و ۹۷ میلیارد تومان بود.

در مجموع بودجه این پنج نهاد در لایحه بودجه سال آینده ۲۸ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان است که این رقم نسبت به رقم ۲۱ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومانی در قانون بودجه امسال بیش از شش هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان معادل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

نام نهاد

لایحه بودجه ۹۳
(میلیارد تومان)

لایحه بودجه ۹۴
(میلیارد تومان)

میزان افزایش
(درصد)

سازمان بسیج – ارتش ۲۰ میلیونی

۸۵۲

۸۸۵

۳.۸

ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح

۱۴۶۹

۱۸۷۷

۲۷.۷

ستاد مشترک ارتش

۵۲۲۸

۵۳۱۰

۱.۵

ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۱۱۵۶۸

۱۷۴۲۸

۵۰.۶

وزارت دفاع

۲۰۹۷

۲۶۶۴

منبع: اقتصادنیوز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز