خبرگزاری کار ایران

پیشقدمی اصلاح‌طلبان سیرجان در انتخابات؛

برادر معاون اول رییس‌جمهور؛ اولین نامزد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم

کد خبر : ۲۳۸۰۱۶

معدود نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس نهم٬ چندان مشکلی برای پذیرش جهانگیری از سوی جریان‌های اصلاح‌طلب حوزه‌های انتخابیه مختلف کشور نداشته باشند.

ابراهیم جهانگیری در انتخابات مجلس دهم باید با شهباز حسن‌پور، نماینده فعلی سیرجان و بردسیر رقابت کند. نماینده‌ای که در ردیف چهره‌های همسو با علی لاریجانی در مجلس محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا٬ خرداد در مطلبی ادعا کرد: اصلاح‌طلبان اولین نامزد خود را برای انتخابات مجلس دهم در کشور برگزیدند؛ ابراهیم جهانگیری برادر کوچکتر اسحاق جهانگیری. او قرار است از حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر وارد گود رقابت با اصولگرایان شود.

تقریبا دو هفته پیش شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان سیرجان٬ بعد از انجام رای‌گیری او را به عنوان گزینه اصلی خود انتخاب کرده بودند. بعد از گذشت این مدت اکنون اعلام شده که برادر کوچکتر معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهاد نامزدی در انتخابات مجلس دهم از سوی اصلاح‌طلبان سیرجان و بردسیر را پذیرفته است.

بنابر گزارش خرداد، ابراهیم جهانگیری در انتخابات مجلس دهم باید با شهباز حسن‌پور، نماینده فعلی سیرجان و بردسیر رقابت کند. نماینده‌ای که در ردیف چهره‌های همسو با علی لاریجانی در مجلس محسوب می‌شود. حسن پور در دور دوم انتخابات مجلس نهم، بعد از اینکه خیالش از حضور دوباره در بهارستان راحت شده بود٬ ریاست ستاد انتخاباتی محمدرضا باهنر را بر عهده گرفت که این روزها دچار اختلافاتی جدی با علی لاریجانی شده است.

ابراهیم جهانگیری هم اکنون مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان است. ۷ سال پیش و در استانه انتخابات مجلس هشتم که اسفند ماه ۸۶ برگزار شد، جمعی از اصلاح‌طلبان سیرجانی در پی ورود اسحاق جهانگیری به رقابت انتخاباتی بودند که نهایتا وی ترجیح داد از حوزه انتخابیه تهران وارد این کارزار سیاسی شود. البته در آن انتخابات اسحاق جهانگیری نتوانست در دور دوم به لیست ۳۰ نفره نمایندگان تهران راه پیدا کند. او در آن انتخابات سر لیست فهرست اصلاح‌طلبان بود.

خرداد همچنین در این مطب مدعی شد: اکنون بردار کوچکتر او در حالی قرار است بخت خود را برای ورود به بهارستان بیازماید که از جمع چهره‌های اصلاح‌طلب اولین نامزدی محسوب می‌شود که این جریان سیاسی برای نامزدی‌اش به توافق رسیده است. البته به نظر می‌رسد معدود نمایندگان اصلاح‌طلب حاضر در مجلس نهم چندان مشکلی برای پذیرش از سوی جریان‌های اصلاح‌طلب حوزه‌های انتخابیه مختلف در کشور نداشته باشند. نکته مهم برای اصلاح‌طلبان در این شرایط حوزه‌های انتخابیه‌ای است که نمایندگی آنها اکنون در اختیار اصولگرایان قرار دارد.

هر چند با این انتخاب٬ خیال اصلاح‌طلبان شهرستان سیرجان تا حدود زیادی برای رقابت سیاسی سال آینده راحت شده است اما با احساب حدود ۱۰ نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم، هواداران این جریان باید در انتظار تعیین و تکلیف حدود ۲۸۰ نامزد دیگر برای کرسی‌های مجلس دهم باشند. در این شرایط نسبت ابراهیم جهانگیری با معاون اول رئیس‌جمهور و حسن شهرت این خانواده در شهرستان سیرجان، اصلاح‌طلبان این شهر را امیدوار کرده تا بعد از سه دوره بتوانند دوباره یک نماینده اصلاح‌طلب را به مجلس بفرستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز