خبرگزاری کار ایران

واکنش نمایندگان مازندران به تحرکات انتخاباتی یاران احمدی‌نژاد در این استان

کد خبر : ۲۴۴۱۰۱

نماینده ساری در مجلس از تحرکات انتخاباتی طیف احمدی نژاد در استان مازندران ابراز بی اطلاعی میکند اما معتقد است اگر یاران رییس جمهور سابق در چارچوب قانون فعالیت کنند کسی نمیتواند مانع آنها شود، ما هم از حضور آنها استقبال می کنیم.

انتخابات زده شدن فضای سیاسی کشور فارغ از راست و چپ سیاست، دامن گیر یاران احمدی نژاد هم شده است، رییس دولت سابق که سکوت را دستورکار سیاست ورزی خود قرار داده است چندان هم بی خیال انتخابات مجلس نیست و در سایه سکوت او، مردان و یاران صدیقش فعالیت های انتخاباتی را از مدت ها قبل کلید زده اند.

در همین راستا چندی پیش خبر تحرکات انتخاباتی احمدی نژادی ها در استان مازندان رسانه ای شد. براساس آنچه رسانه ها منتشر کردند یارگیری گسترده احمدی نژادی ها در این استان از مدتها قبل آغاز شده است و تلاش می‌شود از نفوذ اسفندیار رحیم مشایی و محبوبیت مرحوم کردان که هر دو تباری مازندرانی دارند، در بخشی از شهرهای مرکزی این استان برای انتخابات آتی بهره گرفته شود.

امری که صحت یا کذب بودن آن را با تعدادی از نمایندگان استان مازندران در میان گذاشتیم، گرچه علی اکبر ناصری و هادی حسینی نمایندگان بابل و قائم شهر از این موضوع ابراز بی اطلاعی کردند اما یوسفیان ملا و محمد دامادی نمایندگان آمل و ساری این اخبار را چندان مبتنی بر واقعیت نمی دانند.

عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار نامه نیوز، با اظهار بی اطلاعی از این موضوع گفت: این موضوع به نظر بنده صحت ندارد، بنده نیز از جزئیات این داستان کاملا بی خبر هستم.

وی با بیان اینکه باید قانون را در راس امور قرار دهیم، خاطرنشان کرد: اینکه چه افرادی محروم از شرکت در انتخابات هستند را قانون تعیین خواهد کرد، هنوز هم رسما و قانونا وارد امر انتخابات نشده ایم که مشخص شود چه کسانی حق شرکت و فعالیت انتخاباتی را ندارند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مردم در شهرستانها بیشتر فردیت و لیاقت کاندیداها را برای رای دادن انتخاب می‌کنند، افزود: اصولا در شهرستان‌ها مردم کاری به رقابت ندارند، اگر مردم به فردی برای نمایندگی مجلس رای می‌دهند به اعتبار خود آن فرد است. هر فردی که خدمت کند و خود را ثابت کند مردم نیز به وی رای خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: از همین رو در بعضی از شهرستانها هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان به مجلس راه پیدا می‌کنند؛ این تجربه ای است که ما از شهرستان ها در طول این مدت کسب کرده‌ایم. بسیاری از همین یاران آقای احمدی نژاد در دوره قبل بسیاری از شهرستان‌ها هزینهکردند؛ تلاش کردند ولی شاهد بودیم به دلیل نبود محبوبیت نتیجه‌ای نگرفتند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مردم تهران در انتخابات بر حسب علاقه رای می‌دهند، گفت: در تهران بسیار کم اتفاق می‌افتد به فردی بر اساس اعتبارش رای دهند، معمولا رقابت و علاقه را مبنا قرار می‌دهند و رقابت جریان های سیاسی بیشتر نمود پیدا می‌کند ولی در شهرستان ها عکس این مساله صادق است.

احمدی نژادی ها هم به صحنه انتخابات بیایند، خوشحال می شویم!

از سویی دیگر محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار نامه نیوز، با اظهار بی اطلاعی از تحرکات انتخاباتی طیف احمدی نژاد در استان مازندران، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم اما اگر این موضوع صحت داشته باشد از خدایمان است که یاران احمدی‌نژاد در استان نفوذ و محبوبیت داشته باشند و به مجلس راه پیدا کنند.

این نماینده مجلس فعالیت طیفهای سیاسی مختلف در سطح استان مازندارن را بی ارتباط با مشایی و مرحوم کردان دانست و تصریح کرد: بالاخره در سطح استان فعالیتهای سیاسی انجام می‌شود. افرادی که در دوران آقای احمدی نژاد مسئولیت‌های داشته‌اند تصمیم به شرکت در انتخابات گرفته‌اند. ما نیز از این موضوع استقبال کرده‌ و امیدواریم به مجلس نیز راه پیدا کنند و همان اتفاقی که در دوران آقای احمدی نژد افتاد باز هم رخ دهد و در همان مسیر حرکت کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه افراد برای شرکت در انتخابات باید به چارچوب های نظام پایبند باشند، عنوان کرد: از آنجایی که خود ما نیز برای انتخابات مجلس کاندیدا هستیم؛ به آنان رای نمی دهیم اما از ورودشان به عرصه انتخابات خوشحال خواهیم شد.

وی ادامه داد: باید دانست که انتخابات مربوط به گروه خاصی در کشور نیست؛ برای همه ملت ایران است. این ملت می‌توانند اصلاح طلب باشند یا اصولگرا! طرفدار احمدی نژاد باشند یا هر فرد دیگر؛ مهم این است که مردم در انتخاب هایشان مختارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند برای مجلس کاندیدا شوند باید قانونمدار باشند، خاطرنشان کرد: افراد و گروه‌ها باید چند شاخص را برای کاندید شدن در انتخابات داشته باشند. اولا به قوانین کشور پایبند باشند و به نوعی قانون مدار باشند؛ ثانیا ولایت مدار باشند.

وی با بیان این که محبوییت نیز در رای آوری افراد مهم است، گفت: محبوبیت نیز در انتخاب شدن افراد مهم است. اگر عملکرد مناسبی در دوران مدیریت خود داشته باشند؛ طبیعی است که رای می‌آورند. اگر هم انتخاب نشدند چیزی را از دست نداده‌اند؛ اگر هم انتخاب شوند چیزی جز مدال نوکری مردم را به دست نیاورده اند.

منبع: نامه نیوز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز