خبرگزاری کار ایران

تحریم‌ها هر روز کمتر می شود یا بیشتر؟

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۲۴

این خبر به سرعت در تمام شبکه های اجتماعی منتشر شد تا اینکه وزارت خارجه امریکا در واکنش به این اقدام دانشگاه ماساچوست اعلام کرد که در قانون این کشور همچنین ممنوعیتی وجود ندارد.

نزدیک به دو روز است که شبکه‌های اجتماعی درباره موضوعی صحبت می کنند که مربوط به دانشجویان ایرانی در آمریکا می شود. دانشگاه ماساچوست پذیرش دانشجویان ایرانی در برخی رشته های علوم و مهندسی را متوقف کرد. بر اساس گزارش ها دانشگاه «ماساچوست امهرست» از این به بعد دیگر دانشجویان ایرانی را در رشته های علوم و مهندسی به خصوصی پذیرش نخواهد کرد و دیگر دانشجویان ایرانی را ملزم خواهد کرد که با محدودیت های ویژه خود را تطبیق دهند.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از روزنامه اعتماد؛ این خبر به سرعت در تمام شبکه های اجتماعی منتشر شد تا اینکه وزارت خارجه امریکا در واکنش به این اقدام دانشگاه ماساچوست اعلام کرد که در قانون این کشور همچنین ممنوعیتی وجود ندارد.

بسیاری از کاربران معتقدند که این اقدام امریکا در راستای افزایش تحریم ها و ممنوعیت ها علیه ایران است و این دانشگاه که اهمیت بسیار زیادی دارد حالادیگر دانشجوی ایرانی پذیرش نمی کند. از سوی دیگر پس از چند ساعت از اعلام این خبر معاون دانشگاه در اعلامیه گفت که او با اکراه این کار را انجام داده و خودش قصد همچنین کاری را نداشته است. اما کاربران در شبکه های اجتماعی به خصوص در توییتر حملات شدیدی را به این دانشگاه و توییتر رییس دانشگاه داشتند و اعلام کردند که ایرانیان بسیار نخبه ای در امریکا در حال تحصیل و کار هستند که خدمات زیادی را به این کشور داده اند و این نحوه رفتار بسیار زشت و زننده است.

این در حالی است که عده ای دیگر از کاربران نوشته اند که همه در سراسر دنیا برای اینکه از دانشجویان ایرانی استفاده کنند به آنها امکانات بسیار زیادی می دهند اما حالایک دانشگاه در امریکا می خواهد این گونه رفتار کند خودش شکست خواهد خورد. نزدیک به ١٠ ساعت کاربران پست هایی مربوط به این ماجرا می نوشتند.

بعد از تمام این درگیری ها بیانیه دانشگاه ماساچوست از روی وب سایت آنها حذف شد و اما پس از اینکه کاربران با مسوولان این دانشگاه ارتباط برقرار کردند متوجه شدند که هنوز روی تصمیم خودشان هستند و فقط برای کم کردن فشارها این بیانیه از روی وب سایت این دانشگاه حذف شده است.

زهره طبیب زاده، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اقدام اعلام کرد که دانشگاه ماساچوست با این کار پروتکل های بین المللی را نقض کرده است و این کار در راستای تحریم های بیشتر علیه ایران صورت گرفته است.

موج برخورد با این دانشگاه از درون شبکه های اجتماعی شروع شد و حالابه سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی هم کشیده شده است، بسیاری از این رسانه ها این اقدام دانشگاه ماساچوست را کاری اشتباه توصیف کرده اند. همچنان شبکه های اجتماعی و کاربران ایرانی علیه مسوولان این دانشگاه می نویسند و به صورت مستقیم صفحات کاربری دانشگاه و مسوولان اش را مورد هجوم قرار داده اند.

کامنت های منتخب

لیلا‌ ایرانی‌ها در هر کجای دنیا جزو بهترین دانشجوها هستند و همه هرکاری می کنند تا این دانشجوها را داشته باشند، این دانشگاه نمی تواند تاثیری در روند رشد علمی ایرانی ها داشته باشد.

مهدی در گوگل پلاس ‌ اینکه تحریم ها قرار است کمتر شود همه ایرانی ها را امیدوار کرده است اما این گونه کارهایی که امریکایی ها انجام می دهند بی اعتمادی ما را نسبت به آنها بیشتر می کند. دانشجویان ایرانی از ارزشمندترین دانشجویان جهان هستند.
رامین ‌ حالااین دانشگاه پذیرش نکند ایرانی ها هرجایی بخواهند می روند و کار خودشان را انجام می دهند. این برخورد در عصر حاضر چیزی جز نماد عقب ماندگی نیست و قطعا توهین به حساب می آید.

مریم ‌ این کار دانشگاه نمی تواند ادامه دار باشد و بالاخره این تصمیم اشتباه را باید تغییر دهد. امیدواریم که شرایط درس خواندن برای دانشجویان ایرانی در کشورهای خارجی هر روز آسان تر شود تا سخت تر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز