خبرگزاری کار ایران

دلواپسانی که مقابل فسادهای احمدی‌نژادی اعتراض نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۸۸۲

چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی در این کشور صحبت از فسادهای چندهزار میلیاردی شود. امروز مردم از دولت روحانی حمایت می‌کنند تا این فسادها و زمینه‌های بروز آن را جمع کند.

دومین فرد دولت احمدی نژاد به جرم فساد اقتصادی به زندان رفت این در حالیست که رئیس دولت نهم و دهم با شعار مبارزه با فساد به روی کار آمد و همواره مورد حمایت اصول گرایان بود اما در دو سال اخیر که هر روز ابغاد جدیدی از فسادهای کلان اقتصادی در دولت مورد حمایت اصول گرایان نمایان می شود این افراد روزه سکوت اختیار کرده اند

به گزارش گروه سایر رسانه های ایلنا به نقل از آفتاب؛ محمود زمانی، عضو هیات مدیره بنیاد باران درباره عملکرد سیاسی دولت یازدهم می‌گوید: منتقدان باید بپذیرند که دولت آقای روحانی در همه زمینه ها چند سر و گردن از دولت مورد حمایت آنان بهتر عمل کرده است.

عضو هیات مدیره بنیاد باران ادامه می‌دهد: دولت یازدهم در عصر اقتصاد در مسیر انضباط اقتصادی قدم برمی‌دارد و در عرصه دیپلماسی هم تلاش دولت روحانی زبان زد خاص و عام است.

او درباره فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در دولت یازدهم عنوان می‌کند: در عرصه داخلی هم می‌بینیم درحالی که در دولت گذشته شرایط برای فعالیت کم هزینه فعالان سیاسی و اجتماعی مهیا نبود؛ اما امروز وضعیت برای تلاش احزاب و گروه‌های سیاسی تا حدی بهتر شده و جو رخوت، تا حدودی از میان رفته است.

زمانی در مقایسه دولت های نهم و دهم با دولت یازدهم می‌گوید: همین وضعیتی که امروز در آن ایستاده‌ایم جزء آرزوهای ما در دوران دولت گذشته بود. ممکن است هنوز با خواسته‌های خود فاصله داشته باشیم؛ اما کسی نمی‌تواند بگوید شرایطی که امروز در آن قرار داریم، قابل مقایسه با دولت احمدی‌نژاد است.

رئیس سابق بنیاد باران درخصوص عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و تحریم‌ها عنوان می‌کند: اعمال تحریم‌ها نسبت به ملت بزرگ و رشید ایران خطا و خیانت کشورهای غربی و اروپایی به انسانیت است. از طرفی به دلیل عدم وجود دیپلماسی فعال در دوران دولت قبل، هر روز شاهد صدور قطعنامه و بیانیه‌های زیادی علیه کشورمان بودیم که با کمال تاسف بر تمام حوزه‌های کشور از جمله اقتصادی و سیاسی تاثیر منفی گذاشته است. امروز هیچ‌کس نمی تواند منکر تاثیر منفی تحریم ها و قطعنامه ها بر کشور شود.

عضو هیات مدیره بنیاد باران ادامه می‌دهد: در حال حاضر شاهدیم که با وجود دیپلماسی قدرتمند، عزت‌مند و مبتنی بر مصلحتی که دولت روحانی با مدیریت فرد توانمندی همچون ظریف در دستور کار قرار داده پایه تحریم‌ها سست شده است. همان‌طور که رئیس‌جمهوری محترم گفتند تحریم‌ها دیگر نمی‌تواند مانند گذشته بر ایران تاثیر بگذارد.

زمانی درباره فعالیت‌های هسته‌ای در کشور توضیح می‌دهد: تردیدی وجود ندارد که من هم فنآوری هسته‌ای را شایسته ایرانیان با ذکاوت می‌دانم. بیشتر مردم ایران هم علاقمند هستند که این فنآوری در اختیار کشور باشد و بومی شود. اما دفاع و تثبیت از این حق تدبیر و روش‌های عاقلانه‌ای را طلب می‌کند.

رییس سابق بنیاد باران ضمن دفاع از دیپلماسی دولت یازدهم در مذاکرات می‌افزاید: با دیپلماسی ویژه دولت روحانی شاهد هستیم که می‌توان هم از این حق دفاع کرد و هم اینکه در این خصوص هزینه ویژه ای پرداخت نکرد.

او در انتقاد به عملکرد دو دولت گذشته عنوان می‌کند: نطق‌های غیرمفید در دولت‌های نهم و دهم تنها هزینه‌های کشور را در سیاست‌های خارجی افزایش داد. اما شاهد هستیم که رویکرد تعاملی دولت تدبیر و امید در عرصه بین‌المللی این هزینه‌ها را کاهش داده است.

زمانی تاکید می‌کند: البته نباید از حمایت‌های ویژه مقام معظم رهبری هم غافل شد. این حمایت‌ها به خصوص در عرصه دیپلماسی عمومی بسیار موثر و راهبردی است. دولت هم در حال حاضر براساس حمایت های مقام معظم رهبری و با اتکا به آرای مردم در حال تلاش موثری برای غلبه بر تحریم‌ها و برقراری رابطه‌ای سودمند با دنیا است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطرح می‌کند: دولت گام‌های مثبتی برداشته و امیدواریم گام نهایی که تفاهم با ۱ + ۵ هست، باعثشود همه حقوق حقه ملت ایران نهایی شود و مردم ثمره این تلاش و جهاد تیم مذاکره‌کننده را ببینند. البته دولت با چالش‌های اقتصادی و اجتماعی متفاوت دیگری هم روبه‌رو است که در واقع این چالش‌ها میراثدولت احمدی‌نژاد است.

استاندار ایلام در دولت اصلاحات در ادامه با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت گذشته تصریح می‌کند: به دلیل همین تحریم‌ها و عدم مدیریت مناسب در دولت گذشته، امروز می‌بینیم که عده‌ای با رانت‌های عجیب و غریب به ثروت‌های بادآورده هنگفتی دست پیدا کردند و از طرفی به تعداد فقرا افزوده شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌افزاید: هر روز می‌شنویم که فلان رقم فساد اقتصادی افشا شده است و تمام وجودمان می‌لرزد از این ظلم‌هایی که بر مردم رفته است. دولت روحانی در عرصه مبارزه با فساد اقتصادی شرایطی به مراتب دشوارتر از عرصه دیپلماسی دارد. اما من فکر می‌کنم دولت با این انضباط مالی که در دستور کار قرار داده، موفق به حل این چالش می‌شود.

زمانی ادامه می‌دهد: چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی در این کشور صحبت از فسادهای چندهزار میلیاردی شود. امروز مردم از دولت روحانی حمایت می‌کنند تا این فسادها و زمینه‌های بروز آن را جمع کند.

عضو هیات مدیره بنیاد باران درباره انتقادهایی که به دولت می‌شود، توضیح می‌دهد: کسانی که امروز دم از دلواپسی می‌زنند در زمان دولت گذشته کجا بودند که این همه بی انضباطی مالی رخ داد و صدایشان در نیامد. دولت ناچار است دست به اصلاح سیستم های اقتصادی بزند تا بار دیگر مجال رخ دادن این وضعیت نباشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده دولت یازدهم به خبرنگار آفتاب می گوید: دولت تا همین جا هم با توجه به میراثی که به آن رسیده مناسب عمل کرده و به نظر من در ادامه راه نیز به مراتب وضعیت بهتر می شود. در واقع دولت روحانی چاره ای جز موفقیت ندارد و این موفقیت با حمایت مقام معظم رهبری، مردم و البته تلاش نیروهای معتدل کشور به دست می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز