خبرگزاری کار ایران

جدال بر سر رهبری فیفا؛

چه کسانی دنبال سرنگونی بلاتر هستند؟

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۹۹

ورو یک شرکت روابط عمومی با تجربه در حوزه ورزش است که ارتباطات وسیعی در جهان دارد و کارهای زیادی با یوفا کنفدراسیون اروپایی در فیفا انجام داده است.

به جهان فوتبال خوش آمدید، جاییکه دو مرد امیدوارند که رهبر فیفا شوند، و بر بدنه فوتبال جهان حکمرانی کنند، آنها با استفاده از کمپین های مشابه شرکتی خودشان را در رقابت با یکدیگر تجهیز می کنند.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از شارا؛ لوئیس فیگو، بازیکن اسبق تیم بارسلونا و هافبک رئال مادرید و شاهزاده اردنی علی ابن حسین که در دفتر ارتباطات ورو لندن مستقر شده است که به آنها در بالابردن موقعیت شان کمک کند.

ورو یک شرکت روابط عمومی با تجربه در حوزه ورزش است که ارتباطات وسیعی در جهان دارد و کارهای زیادی با یوفا کنفدراسیون اروپایی در فیفا انجام داده است.

در حقیقت در جهان لاتین، ورو موفقیت های فوق العاده ای در میزبانی قطر برای جام جهانی سال ۲۰۲۲ انجام داده است، این شرکت در حال حاضر بر روی اجرای پیشنهاد ریاست برایان کوکسان در اتحادیه دوچرخه سواری بین المللی(UCI) و کار با شهر برو هوریزونته در طول جام جهانی در برزیل را برعهده داشت.

اکنون قرار است که نقشی کلیدی در انتخابات ریاست فیفا بازی کند و نمایندگی دو تن از کاندیداها را بر عهده داشته باشد. هر دو نامزد با مایکل داچمن ون پراگ امیدوارند که سلطنت ۱۷ ساله سپ بلاتر را که در سن ۷۸ سالگی برای پنجمین دوره در این جایگاه قرار گرفته است به پایان برسانند.

اما چرا فیگو، یکی از بازیکنان فینالیست از نسل او و علی، شاهزاده اردنی که در کمیته اجرایی فیفا حضور دارد، هر دو از ورو برای ترویج کمپین هایشان استفاده می کنند؟

در پاسخ به این پرسش از سی ان ان، ورو کار بر روی هر دو کمپین را تایید کرد.

این بیانه می گوید: «ورو مفتخر است که کمپین استراتژیک شاهزاده علی و حمایت روابط رسانه ای او را بر عهده بگیرد.»

ما همچنین حمایت ارتباطاتی خودمان را از طریق فدراسیون فوتبال پرتغال، به کمپین لوئیس فیگو ارائه می دهیم و این شامل کنفرانس های مطبوعاتی وی در این هفته لندن می شود.

ورو همچنین در حال انعقاد قرارداد با یوفا، مشاوره در طیف گسترده ای از موارد ارتباطی استراتژیک می باشد.

«ما تعهدات مشترکمان را با هر سه نامزد اصلاحاتی به اشتراک می گذاریم و یوفا می خواهد تغییرات مثبت در فیفا ایجاد کند.»

فیفا در جال حاضر به سوالات سی ان ان اینگونه پاسخ داد که در عین حال بلاتر از شرکت روابط عمومی استفاده می کند و برای کمپین انتخاب مجدد خودش تلاش می کند.

به نظر نمی رسد یوفا مشکلی با کمپین های پرنس علی و لوئیس فیگو داشته باشد و اینکه این کمپین ها نیز با شرکت مشابهی در حال انجام هستند و سازمان ها نیز ترجیح می دهند که تغییراتی را در مسیر فیفا ایجاد کنند به جای اینکه به یک کاندید ویژه گذشته باز گردند.

به جای در نظر گرفتن دو مرد مخالف، اروپایی ها بدنه ای را به خدمت گرفته اند که معتقد است که هم پرنس علی و فیگو را به عنوان کسانی که اهداف مشترکی در اصلاحات فیفا دارند می توانند در یک انتخابات باز و دموکراتیک معرفی شوند.

در بیانیه ای، یوفا به سی ان ان گفت: «یوفا ارتباطات ورو را به عنوان مشاوره در مارس ۲۰۱۴ انتخاب کرده است که فعالیت های ارتباطات بین المللی را حمایت و طراحی کند.
«به عنوان بخشی از قرارداد یوفا، روو با مسائل مختلف مربوط به فوتبال اروپایی و جهانی خواهد پرداخت.»

در حالیکه کمپین ون پراگ به طور جداگانه اجرا می شود، هر سه نامزد انتظار دارند که در این انتخابات به مصاف همدیگر بروند.

رئیس یوفا مایکل پلاتینی تصریح کرده است که خواست او تغییر در راس فوتبال جهانی است و می خواهد که بلاتر از جایگاه خودش عزل شده و در انتخابات ۲۹ می جایگزین شود.

او به احتمال زیاد یک ماه قبل یا بیشتر برای دریافت حمایت کامل از نامزدهای انتخابات با ۲۰۹ عضو انجمن ملی مذاکره کرده است.

تصور می شود که حداقل یکی از این سه ممکن است قبل از مسابقه بیرون بروند و رای خود را به دیگری واگذار کنند و در این صورت امکان شکست بلاتر افزایش می یابد.

در حالیکه تصویر فیفا به واسطه رسوایی های متعدد بلاتر به شدت مخدوش شده است، سوئیس علاقه دارد که وی همچنان در جایگاه خود باقی بماند.

استعفای اخلاقی بازرس مایکل گارسیا علاوه بر بررسی سازمانی گزارشش در خصوص اتهام فساد پیرامون جام جهانی سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ برای وی شرمساری بی بدیلی را به همراه داشت.

اما رقبای بلاتر در نظر دارند که این قبیل کارهای وی را با سرنگون کردن وی از این سمت به پایان برسانند و برای این کار نیز از حمایت زیادی به ویژه در افریقا برخوردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز