خبرگزاری کار ایران

کشف 200 جسد زیر یک سوپرمارکت‌ در پاریس (+عکس)

آن‌ها انتظار داشتند چند پاره استخوان باقی‌مانده از قبرستان قبلی را پیدا کنند، اما با گورهای دسته‌جمعی روبرو شدند که افراد در آن نه یک‌باره بلکه هر یک با مراقبت ویژه دفن شده‌اند.

باستان‌شناسان در کمال حیرت باقی‌مانده 200 جسد را زیر سوپرمارکتی در مرکز شهر پاریس پیدا کردند.

 

به گزارش گروه سایر رسانه های ایلنا حفاری زیر بنای یک سوپرمارکت در مرکز پاریس به کشف گورهای دسته‌جمعی انجامید که تصور می‌شود جسدهای داخل آن‌ها قدمتی حداقل 500 ساله داشته باشند.

گمان می‌رود این 200 جسد، قربانیان طاعون و یا قحطی باشند. این مکان در قرن 12 تا 17 میلادی قبرستان یک بیمارستان بود، اما بنابر مدارک موجود، این جسدها در قرن هجدهم به یک قبرستان بزرگتر در پاریس انتقال داده شدند.

باستان‌شناسان پیش از جلو رفتن مراحل ساخت سوپرمارکت، از صاحبان آن درخواست کردند که این منطقه را مورد بررسی قرار دهند. آن‌ها انتظار داشتند چند پاره استخوان باقی‌مانده از قبرستان قبلی را پیدا کنند، اما با گورهای دسته‌جمعی روبرو شدند که افراد در آن نه یک‌باره بلکه هر یک با مراقبت ویژه دفن شده‌اند.

 

به گزارش دیلی تلگراف، پژوهشگران در حال مطالعه روی DNA این استخوان‌ها هستند تا بدانند علت مرگ آن‌ها طاعون بوده یا قحطی. تاکنون هشت قبر دسته‌جمعی در این محل کشف شده که آخرین آن‌ها، باقی‌مانده جسد 150 نفر را دربردارد.

 

همه این افراد در یک زمان به خاک سپرده شدند و احتمال می‌رود آن‌ها قربانی طاعونی در قرن‌های 14، 15 یا 16 میلادی باشند.

کد خبر : ۲۵۶۶۵۶