خبرگزاری کار ایران

عواقب مادر شدن بعد از ۳۵ سالگی

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۲۳۶

برای زنان بالاتر از 35 سال انجام تست خون برای پیدا کردن کم خونی، چربی، قند و تیروئید لازم و ضروری است.

انجام آزمایشات تکاملی قبل و بعد از ازدواج، نیاز یک فرزند سالم است.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ متخصص زنان و زایمان گفت:‌ کاریو تایپ زمانی صورت می‌گیرد که ازدواج فامیلی صورت گرفته باشد.

دکتر آزیتا زنهاری در ادامه افزود: در حالی ازدواج‌های فامیلی ممکن است عوارض و بیماری‌های ناشناخته مادر زادی وجود داشته باشد که از کاریوتایپ استفاده می‌کنیم.

وی افزود: اما به طور روتین و عادی، آزمایشی وجود دارد به نام‌ (Torch) که بیماری‌های عفونی مخفی در داخل خون را نمایش می‌دهد.

وی در ادامه گفت:‌ برای زنان بالاتر از 35 سال انجام تست خون برای پیدا کردن کم خونی، چربی، قند و تیروئید لازم و ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار انجام دادن آزمایش خون، انجام آزمایش پاپ اسمیر، برای افرادی که بالای 35 سال هستند لازم و ضروری است؛ چرا که بوجود آمدن ناهنجاری‌هایی مانند سندروم داون در کودک وجود دارد.

وی در ادامه گفت: بعد از باردار شدن، انجام تست‌های غربالگری در سه ماهه اول و سه ماهه دوم ضرورت دارد.

زنهاری افزود: در هفته 12 تا 16 بارداری، علاوه بر تست‌های خون، آزمایشی به نام آمینیو سنتز صورت می‌گیرد که آب از کیسه آب گرفته می‌شود، از آن سلول‌های جنین را استخراج می‌کنند که مورد آزمایش قرار بگیرد و اگر بچه دچار ناهنجاری همچون سندرم داون، تریزومی18، و تریزومی13شده باشد، دستور سقط جنین برای او صادر می‌گردد.

وی در پایان گفت: انجام آ‌زمایش‌های خون، غربالگری و ‌آمینیو سنتز مکمل هم هستند و نشان دهنده این هستند که بچه دارای ناهنجاری است یا خیر، که اگر بچه سالم باشد حاملگی ادامه پیدا می‌کند، در غیر این صورت مجوز سقط جنین از پزشکی قانونی گرفته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز