خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین دغدغه ویشکا آسایش + تصویر

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۲۵۱

دلم می‌خواهد کارم را به‌درستی انجام دهم. برایم مهم است چه اتفاقی در زندگی خودم می‌افتد و اَز آن تجربه راضی باشم.

ویشکا آسایش از خانواده‌ای اهل هنر و ادب وارد کار بازیگری شد. آسایش خواهرزاده مازیار پرتو، فیلم‌بردار سرشناس سینمای قبل از انقلاب و فیلم‌هایی نظیر قیصر و مجموعه امام علی بود و نوه شین پرتو نویسنده و شاعر نامی و معاصر است؛ بنابراین فعالیتش در عرصه هنری چندان تعجب‌برانگیز نیست.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از سلامانه؛ به‌واسطه دایی‌اش برای بازی در مجموعه امام علی معرفی شد و در نقش یک ضدقهرمان منفور برای ما ایرانی‌ها ناگهان چهره شد. بنابراین با بازی در نقش قطام در مجموعه تلویزیونی امام علی به شهرت رسید.

سپس در نقش یک دختربرژوا که در قالب یک عروسک فرو می‌رود در فیلم «ساحره» داود میرباقری توانایی‌هایش را به نمایش گذاشت و البته فیلم موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرد. در فیلم بلوغ ساخته مسعود جعفری جوزانی در کنار حسین یاری و بازغی مؤثر ظاهر شد. در مسافر ری هم در نقش روشنک دختر پارسی نژاد ماجراجو جسور قابل‌قبول بود اما نتوانست درخشش نقش قطام را در کارهای تاریخی تکرار کند.

آسایش در سریال مختارنامه و در نقش جعده، با زهم نقش خاکستری بازی کرد. اما حجم حضورش کوتاه بود و فاقد اثرگذاری و درخشش دوباره ویشکا آسایش بود. آسایش طراحی صحنه رشته تحصیلش را برای اولین بار در فیلم دنیا تجربه کرد و بعداً هم با طراحی صحنه خلاقانه و مبتکرانه تئاتر مترسگ به کارگردانی محمدحسن معجونی نشان داد که چه طراح خوش‌فکر و درجه‌یکی است.

در این حدفاصل در سینما هم هراز گاهی بازی کرد. در فیلم مثلث عشقی عشق بعلاوه دو ساخته رضا کریمی شد یک زن فم فانتال و اغواگر. در فیلم هشت‌پا هم شد جزو این گروه زنان خشن، جسور و بی‌باک شد، در گل یخ ساخته کیومرث پوراحمد هم یک نقش معمولی و عادی بازی کرد. (زن مایه‌دار خودخواه و عاشق‌پیشه).

آسایش بعد از مدتی کم‌کاری و حضور در نقش‌های حاشیه‌ای و کم اثر مثل حضورش در پرتغال خونی و یا خوابم می‌آید با حضور در نقش یک خانم مدیر عصا قورت داده و ضد مرد اما در اصل خیلی رومانتیک در فیلم ورود آقایان ممنوع ساخته رامبد جوان برای اولین بار باعث شد یک بازیگر زن برای بازی در نقش کمدی از فجر سیمرغ بگیرد و رفت جزو تاب وان های بازیگری.

مهم‌ترین دغدغه ویشکا آسایش + تصویر

امسال هم جزو سال‌های پر کار آسایش در بازیگری بود و بعد از حضور مؤثر در سریال پرده‌نشین در نقش یک زن یک‌دنده و باهوش در دو فیلم نهنگ عنبر ساخته سامان مقدم و من دیه‌گو مارادونا هستم ساخته بهرام توکلی حضور مؤثری را تجربه می‌کند با او درباره کارهایش و مسائل اجتماعی و تغذیه گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

 

در آستانه میان‌سالی به لحاظ آمادگی بدنی در شرایط ایده الی قرار دارید. یک بازیگر چقدر به این مسائل برای موفقیت در کارش نیاز دارد؟

از دوران نوجوانی همیشه به ورزش علاقه داشتم و بسته به شرایط کاریم به آن می‌پرداختم. پیاده‌روی، شنا، کوهنوردی و اسکی را همیشه دنبال می‌کردم و بارها به قله‌های مختلف صعود کرده‌ام. ورزش سوای بالا بردن آمادگی جسمانی باعث می‌شود بازیگر در کارش تمرکز داشته باشد و بتواند با دقت کارش را انجام بدهد. در دورانی که فست فودها بین مردم جامعه گسترش پیدا کرده‌اند. رسیدن به تغذیه سالم باید برای همه ماها یک دغدغه جدی و مهم باشد و من هم به این قضیه توجه دارم و آن را رعایت می‌کنم و از سبزیجات و گوشت سفید استفاده می‌کنم.


در مواقعی کم‌کار و در مواقع دیگر مثل امسال پرکار، بر اساس چه ویژگی‌هایی پرکار و یا کم‌کار می‌شوید؟
این وضعیت بسته به فیلم‌نامه‌هایی دارد که برای بازی کردن به من پیشنهاد می‌شود. در هر موقعیتی اگر کارهای خوب پیشنهاد شود پرکار می‌شوم. پارسال تقریباً پیشنهاد خوبی نداشتم و بازی نکردم.

سال قبل هم چند ماهی درگیر بازی در نمایش ملکه زیبایی لی‌نین به کارگردانی همایون غنی‌زاده بودم. در نمایش «ملکه زیبایی لی‌نین» نقش «مورین» را بازی می‌کردم و معتقدم بازی در تئاتر را بسیار سخت‌تر از سینما و تلویزیون است. بازی در تئاتر چالشش بیشتری دارد چون این امکان را می‌دهد، نقشی را پیدا کنید، در تمرین‌ها و موشکافی کنید، مدام جزئیات بیشتری به دست آورید.

بازی‌ام در این نمایش برایم یک شانس و موقعیت خاص ویژه بود. و بازی کردن برایم صرفاً این نیست که بازی کنم. دوست دارم نقش را پیدا کنم، برایش زحمت بکشم و آن را دوست داشته باشم و از این تجربه بسیار لذت بردم واقعاً برایم یک کلاس آموزشی بود، همیشه دوست دارم پیشرفت کنم، درجا زدن را دوست ندارم.

بازی در این تئاتر باعث شد نه‌تنها در حوزه بازیگری که در حوزه معلومات، نوع نگاه‌های دیگری به پدیده‌ها داشته باشم و کلاس آموزشی خیلی خوبی برایم بود. بنابراین حتماً دوست دارم بازهم در تئاتر بازی کنم اما حتماً باید متن و کار خوبی باشد چون دوست ندارم فقط بی‌خودی شلوغ کنم که من تئاتر بازی می‌کنم، شلوغ کردن را دوست ندارم.

دلم می‌خواهد کارم را به‌درستی انجام دهم. برایم مهم است چه اتفاقی در زندگی خودم می‌افتد و اَز آن تجربه راضی باشم. از مهرماه 92 به مدت چهار ماه و نیم درگیر تمرینات و اجرای عمومی این نمایش بودم. بنابراین اصلاً فرصت حضور در کار دیگری را پیدا نکردم و چون اولین بازیم در تئاتر بود نمی‌خواستم حواسم به کار دیگری مشغول باشد. حاصل این کار هم خیلی خوب و مخاطبان زیادی به دیدن این نمایش آمدند.


اولین بازیگر زنی هستید که در سینمای ایران به خاطر بازی در نقش کمدی در فیلم ورود آقایان ممنوع، سیمرغ بهترین بازیگر را دریافت کردید. امسال هم دو فیلم کمدی را به همین نیت دیده شدن در جشنواره فیلم فجر بازی کردید؟
نهنگ عنبر فضایی کمدی دارد و نقشم نقشی نیست که بخواهم زیاد برای دیده شدن روی آن حساب ویژه‌ای باز کنم. و بیشتر به خاطر سامان مقدم و سایر دوستان بازیگر در این فیلم بازی کردم.


نقشتان در نهنگ عنبر هم خاص بود؟
نقشم متفاوت است و چند گریم متفاوت و بسیار خاص در این فیلم دارم.


آیا آدم تنوع‌طلبی هستید؟
بله، دوست دارم کارهایی را که تابه‌حال انجام نداده‌ام انجام بدهم. برایم متفاوت بودن کارها و اتفاقات زندگی چالش‌برانگیز است. از کوچکی این خصوصیات اخلاقی را داشتم و مادرم می‌گوید از کودکی هم هر کاری را که اراده می‌کردی انجام می‌دادی.


بیشتر تنوع‌طلب هستید یا کمال‌گرا؟
دوست دارم خودم را مدام محک بزنم که می‌توانم از پس چه‌کارهایی بر بیایم. دوست ندارم ثابت بمانم.


آیا به همین دلیل است که زیاد در عرصه بازیگری نرفتید به سمت ستاره شدن؟
یک مقطعی فیلم‌نامه‌های زیادی رد کردم. زیرا دوست نداشتم نقش‌های شبیه به هم‌بازی کنم. البته هرکسی دوست دارد ستاره شود اما من بیشتر ترجیح می‌دادم نقش‌هایی را بازی کنم که آن‌ها لذت ببرم.


خیلی از بازیگران خوب آمریکا مثل مریل استریپ علی‌رغم خوب بودن بازی‌شان، حضورشان متضمن جذب مخاطب نیست؟
بله، اما یک بازیگر تمام‌عیار است.


نشان داده‌اید استاد ایفای نقش‌های سخت مثل هدی در سریال پرده‌نشین هستید؟
بله، نقش دشواری بود.


من با تحولی که در آخر سریال دچار می‌شوید مشکل داشتم؟
هدی دچار تحول خاصی نشد.


منظورم تحولی است که دوباره املاک وقفی پدرش را پس داد و به توصیه حاج‌آقا در ایران ماندگار شد؟
بله، به هر حال نظر شما است.


حضور رضا عطاران چقدر باعث شد در نهنگ عنبر بازی کنید؟
حضور رضا عطاران در این فیلم به‌عنوان نقش محوری خیلی مهم بود.


 سامان مقدم ظاهر جدی دارد. چقدر در ارائه فضاهای طنز در این کار موفق عمل کرد؟
نمی‌توانم زیاد درباره این قضیه توضیح بدهم.


بهر حال شما در این فیلم بازی کردید و با کارگردان و خصوصیاتش آشنا شدید؟
حضورم در این فیلم طولانی نبود. من‌بعد از دو هفته حضور در فیلم ورود آقایان ممنوع نوع طنز رامبد جوان را شناختم. بهر حال سامان مقدم شیوه خاص خودش را در طنز دارد.


آیا جنس بازی‌تان در این فیلم تیپ – شخصیت است؟
بیشتر تیپیک است. دختری دهه شصتی که علائق خاص خودش را دارد.


بهر حال شما از دهه شصت خاطراتی دارید که به بهتر شدن نقشتان کمک کند؟
بله، به‌خصوص در بحث مدل پوشش و چهره دختران آن زمان که اهل کاکل بیرون گذاشتن و مانتو گشاد پوشیدن و اپل داشتن در سرشانه‌های لباس‌هایشان بودند!


برای عید امسال چه برنامه‌ای دارید؟
فصل نوروز بهترین موقع برای سفر رفتن در دل طبیعت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز