خبرگزاری کار ایران

قهرمان بوکس به داعش پیوست+عکس

قهرمان دو دوره جهان در بوکس تایلندی به گروه تروریستی داعش پیوست.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد مرکزی خبر، منابع خبری در سوئیس، روز شنبه خبر دادند والدیت گاشی، قهرمان دو دوره جهان در بوکس تایلندی که اصالتی آلبانیایی دارد، اوایل ژانویه 2015 به گروه تروریستی داعش پیوست.

در این خبر به نقل از تلویزیون اس آر اف سوییس آمده است، والدیت گاشی 29 ساله، چند ماه ناپدید شده بود و حتی خانواده او فکر می کردند در تایلند به سر می برد اما پس از مدتی مشخص شد او در سوریه به سر می برد و بر اساس اعتقاداتش در تلاش برای تشکیل دولت خلافت اسلامی شریک شده است.

گاشی ماموریتش را در سوریه، تعقیب جاسوسان و قاچاقچیان عنوان کرد و اصلی ترین محور فعالیتش را در شهر منبج، از شهرهای نزدیک به مرز ترکیه اعلام کرد.

            210095_937

خبر پیوستن این قهرمان بوکس به داعش با واکنش تند هواداران این رشته ورزشی مواجه شد و بسیاری خواستار آن شدند تا همه عناوین و مدال هایش از او پس گرفته شود.

شبکه تلویزیونی سوییس ادامه داد:« این فرد پس از پیوستن به داعش، در سوریه باقی نماند بلکه به سوییس بازگشت و در شهر وینترتور یک باشگاه ورزشی با نام MMM SUNNA دایر کرد و توانست در این باشگاه سه نوجوان 16 تا 20 ساله را آموزش دهد و آنان را به عنوان نیروی داعش جذب کند ضمن اینکه در همین مدت رضایت خواهر یکی از این افراد را برای پیوستن به داعش جلب کرد. یکی از سه نفری که در باشگاه او آموزش دیدند ابن محمد الکردی است که در کنار داعش در سوریه کشته شد و گاشی در صفحه فیس بوکش ضمن تسلیت مرگ او، نوشت:« به زودی در بهشت به او ملحق می شوم».

گاشی در یکی از نوشته هایش تصریح کرد: «در حال حاضر فهم عمیقی از دولت اسلامی دارم، من به اندیشه هایشان عادت کرده ام. دوست دارم کار خوبی انجام دهم و در زمان این کار کشته شوم. این اتفاق مرا خرسند خواهد کرد...خانواده ام مرا سرزنش نکنند زیرا آنان از اتفاقی که برایم افتاده است آگاه نیستند

 

 
کد خبر : ۲۸۱۹۲۹