خبرگزاری کار ایران

واکنش علی مطهری به شعار علیه روحانی و سیدحسن خمینی در حرم امام(ره)

علی مطهری با اشاره به اقدامات برخی افراد در مراسم سالروز رحلت امام(ره) و سردادن شعارهایی برضد رییس جمهوری گفت: توهین به ریاست جمهوری می تواند پیگرد قانونی داشته و باید ریشه این اقدامات خلاف سوزانده شود.

به گزارش ایلنا، علی مطهری در گفت وگو با ایرنا، اقدامات برخی افراد در شب سالروز رحلت امام (ره) هنگام سخنرانی رییس جمهوری در حرم ایشان را زشت و قبیح دانست و افزود: اساسا این کار درباره هر رییس جمهوری که انجام شود زشت و قبیح است؛ مخصوصا اینکه از شعارهای نامناسبی استفاده شود.

وی ادامه داد: حتی اگر این شعارها واقعیت داشته باشد، به کار بردن آن در یک مراسم رسمی علیه رییس جمهوری کاری ناپسند است؛ چه رسد به اینکه اساسا مضمون شعارها واقعیت نداشته باشد.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: این که آن گروه رییس جمهوری را متهم به نفاق یا ضدیت با ولایت فقیه کردند، نوعی دروغ و تهمت است که می تواند پیگرد قانونی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: حتی نفس شعار غیر مرتبط دادن در بین صحبت های رهبر انقلاب، صرف نظر از اینکه چه شعاری باشد، کار درستی نیست.

 

**اینها گروهی هستند که با اتوبوس به حرم امام (ره) آورده می شوند و دستوری را اجرا می کنند

 

وی اظهار داشت: البته کار این افراد برنامه ریزی شده است، یعنی اینها به جایی متصل و پشتگرم هستند و به همین دلیل هراسی از عواقب اعمالشان ندارند، که باید این معضل هرچه سریعتر در کشور ما حل شود.

مطهری خاطر نشان کرد: قبلا نیز درباره حادثه شیراز و حوادث مشابه آن گفته ام این گونه نیست که مردم به صورت خودجوش این کارها را انجام دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اینها گروهی هستند که معمولا با اتوبوس به حرم امام (ره) آورده می شوند و دستوری را اجرا می کنند.

وی با یادآوری اقداماتی از این دست که در سال 89 رخ داد و طی آن اجازه ندادند که نوه امام (ره) سخنرانی کند، تصریح کرد: حتی دو سال بعد درباره آقای احمدی نژاد هم این کار انجام شد و امروز هم درباره آقای روحانی انجام می شود که باید ریشه این کارها سوزانده شود.

فرزند شهید مطهری خاطر نشان کرد: آمران و طراحان این حوادث مشخص هستند؛ یعنی همه می دانند این اتفاقات در کجا طراحی و از چه منابعی ریشه می گیرد؛ لذا قابل جلوگیری است، به شرط اینکه اراده ای وجود داشته باشد.

وی اقدامات اینچنینی را از جنس حوادث 22 بهمن سال 91 قم و در جریان سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس دانست و ادامه داد: آمران ایجاد اخلال در سخنرانی رئیس جمهور در شب چهاردهم خرداد سال جاری و آمران حادثه قم یک گروه و یک محفل و دارای یک تفکر هستند و اگر بخواهیم خوش بین باشیم باید آنها را دوست انقلاب بدانیم اما دوست نادان که ناخواسته به اسلام و انقلاب ضربه می زنند.

مطهری افزود: به هرحال این طور نیست که این گونه اتفاقات توسط مردم و به صورت خودجوش رخ دهد.

 

**ممکن است دستور دهندگان حادثه شیراز احضار و بازجویی شوند

 

مطهری درباره آخرین روند پرونده حوادث شیراز نیز گفت: کیفرخواست صادر شده و در شرف ارسال به دادگاه است و ما منتظر تشکیل و صدور احکام دادگاه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: البته در این پرونده اسامی دو نفر به عنوان آمر و دستور دهنده وجود دارد و عاملین اعتراف کرده اند که دستور گرفته اند که از ورود من به شیراز جلوگیری کنند و آنها دستور را اجرا کرده اند ولی هنوز این دستوردهندگان احضار و بازجویی نشده اند و امیدوارم در ادامه رسیدگی به پرونده، این کار انجام شود و طراح و دستوردهنده اصلی نیز معرفی شود.

 

**هرچه انتخابات شفاف تر باشد، اطمینان و اعتماد رای دهندگان بیشتر می شود

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه موافق الکترونیکی شدن انتخابات است، اظهار داشت: این کار باعث بسته شدن راه های تخلف و تقلب می شود و من پس از توضیحات کافی و کاملی که داده شد شخصا قانع شدم.

وی خاطر نشان کرد: البته به طور کلی ما باید خوش بین باشیم اما در مسئله ای مانند انتخابات که از طرفی حق الناس مطرح است و از طرف دیگر جاذبه قدرت وجود دارد و افراد را وسوسه به تخلف می کند نمی توان صرفا خوش بین بود و باید نظارت کافی وجود داشته باشد.

وی از پیشنهاد رییس جمهوری برای استفاده از صندوق های شفاف که رای در آن دیده شود و یا وجود دوربین هایی برای کنترل کار شمارشگران آرا حمایت کرد و ادامه داد: هرچه اقدامات کنترلی بیشتر باشد، انتخابات در سلامت بیشتر برگزار خواهد شد؛ البته این کارها مکمل یکدیگرند و باعث حصول اطمینان بیشتر برای رای دهندگان می شوند.

 
کد خبر : ۲۸۱۹۳۵